Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس کل دادگستری فارس گفت: اکثر نیازهای ادارات و دستگاه‌های مختلف استان در شهرک صنعتی شیراز تولید می‌شود و هیچ لزومی ندارد که خرید محصولات از بیرون استان باشد.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی چهارشنبه ۲۲ دی در حاشیه بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شیراز با تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدکنندگان در شرایط اقتصادی کشور، عنوان کرد: اولویت کاری دستگاه قضا در استان فارس حمایت از تولیدکنندگان است تا بتوانیم در موضوع تولید بر اساس برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همه دستگاه‌های اداری به نحوی عمل کنند که صنعت استان فارس تقویت شود و بتوانند با حمایت از تولیدکنندگان بومی، هزینه‌های خود را هم کاهش دهند.

حمایت حقوقی و قضایی از ۷۴ شرکت تولیدی در سال جاری از دیگر موارد مهم مطرح شده در بازدید میدانی از کارخانه تولیدی دکوران در شهرک صنعتی شیراز بود که رئیس‌کل دادگستری استان فارس به آن اشاره داشت.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم با گلایه از اینکه مصرف‌کنندگان باید در راستای حمایت از صنعت بومی توجه جدی داشته باشند، گفت: فارس از نظر تولیدات محصولات مختلف با کیفیت و به مراتب با قیمت پایین‌تر، توانمندی‌های منحصربفردی دارد که این ظرفیت می‌تواند پاسخگوی نیاز مصرف‌کنندگان و حتی صادرات برون استانی باشد.

توجیهی برای خرید محصولات تولیدی فارس از خارج استان وجود ندارد

او ادامه داد: هیچ دلیلی ندارد در شرایطی که مصرف‌کنندگان به ویژه دستگاه‌های اداری امکان خرید محصولات تولیدی نظیر فرآورده‌های چوبی و مبلمان و تجهیزات اداری داشته باشند اما خرید خود را استان‌های همجوار یا غیرهمجوار و حتی خارج از کشور انجام دهند و به تولیدکنندگان و اشتغال استان آسیب وارد کنند که البته این موضوع هم در فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالاهای ایرانی و هم در بیانات مسئولان ارشد فارس در زمینه حمایت از کالاهای بومی استان تأکید شده است.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه وظیفه داریم شرایط مناسبی را برای تولیدکنندگان فراهم کنیم، اظهار کرد: بر این باوریم که فرآیند تولید فقط یک بخش مهم در تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود و بخش مهم‌تر از آن به رقابت تولیدکنندگان در بازار مصرفی ارتباط دارد که لازم است در این راستا هم نیازسنجی‌ها در مدل مدیریتی عرضه و تقاضا ملاک عمل قرار بگیرد و هم این که با تبلیغات موثر و روش‌های نوین بازاریابی و بازارسازی برای محصولات تولیدی بتوانند تولیدات خود را به طور مناسبی عرضه کنند.

ایزدی خاطرنشان کرد: رونق بنگاه‌های اقتصادی در مقیاس خرد و کلان بیش از هر چیز به مدیریت کارآمد عاملان این موضوع ارتباط دارد که انتظار می‌رود از ظرفیت جوانان نخبه و متخصص نیز به عنوان یک فرصت طلایی استفاده مناسبی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگستري فارس استانی سیاسی حمایت از تولید داخلی حمایت از سرمایه گذاران استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر دوشنبه، با همراهی محمد علیمهری معاون اقتصادی و حضور تیم اقتتصادی همزمان با سومین روز از برگزاری نمایشگاه ایران «اکس پو ۲۰۲۴» از شرکت های شهرک های صنعتی استان تهران مستقر در این نمایشگاه بازدید کرد.

بر اساس این گزارش استاندار تهران ضمن بررسی مشکلات و موانع موجود در شهرک صنعتی با تولیدکنندگان به گفتگو پرداخت.‌

گفتنی است که طی این بازدیدها مقرر شد موانع، مشکلات وچالش های این تولید کنندگان با برگزاری جلسه ای بررسی و رفع شود.

کد خبر 6092245

دیگر خبرها

  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟