Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@21:48:07 GMT

آمریکا روسیه را تهدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۶۶۷۹

آمریکا روسیه را تهدید کرد

آفتاب‌‌نیوز :

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا پس از نخستین دور مذاکرات بر سر اوکراین در بروکسل از روسیه خواست در میز مذاکره باقی بماند و به گفت و گو ها در مورد اوکراین و همچنین کنترل تسلیحات ادامه دهد.

وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران در بروکسل گفت: اگر روسیه از مذاکرات خارج شود، مشخص خواهد شد که آنها در مورد دیپلماسی جدی نبوده اند و به همین دلیل ما به صورت جمعی برای هر احتمالی آماده می شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدعی شد گام های فشرده تعاملات دوجانبه و چند جانبه این هفته نشان می دهد که آمریکا، متحدان و شرکایش درحال وقت کشی و تاخیر نیستند.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد: این روسیه است که باید یک انتخاب جدی انجام دهد، اینکه به تنش زدایی و دیپلماسی روی آورد یا رویارویی و پیامدهای آن را انتخاب کند.

معاون آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا همچنین اظهار داشت که متحدان ناتو به روسیه اعلام کرده اند برخی از پیشنهادات این کشور مانند محدود کردن عضویت در ناتو قابل قبول نیست.

شرمن افزود متحدان ناتو چند پیشنهاد از جمله شفافیت و عدم درگیری، ارتباطات و کنترل تسلیحات را مطرح کرده اند تا ببینند چه پیشنهادی مورد قبول واقع می شود.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که هیچ تعهدی برای کاهش تنش ها ارائه نشد و بیانیه مشترکی در این دیدار برای کاهش تنش ها صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دیدار هم زمان با یک هفته تلاش‌های دیپلماتیک حساس و اقدامات دیگر برای جلوگیری از آنچه واشنگتن احتمال حمله روسیه به اوکراین می‌داند، صورت می گیرد که مسکو برنامه ریزی برای آن را رد کرده است.

شورای ناتو ـ روسیه، نشست اصلی برای مذاکرات دو طرف، دو دهه قبل تاسیس شد اما نشست های همه‌جانبه با حضور تمام اعضا در پی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ متوقف شد و فقط نشست های جداگانه ای از آن زمان به بعد برگزار شده که آخرین آن در سال ۲۰۱۹ بود.

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات جاری میان مقامات واشنگتن و مسکو ارائه کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته است که اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و میزان نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند. مسکو همچنین از آمریکا خواسته است که هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند.

آمریکا با هیچ کدام از این درخواست‌ها موافقت نکرده است. با وجود این، مقام های آمریکایی می‌گویند دولت جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا مایل است در مورد برخی از نگرانی‌های مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کند.

مذاکرات مقام های روسیه و آمریکا در دهم ژانویه ( ۲۰ دی ماه) با محوریت مساله تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از سوی مسکو در ژنو آغاز شد. هر چند گزارش رسانه های مخلتف حاکی است این مذاکرات تاکنون نتیجه قابل توجهی به دنبال نداشته و قرار است در روزهای آینده در بروکسل و وین نیز ادامه یابد.

گفت و گوهای امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی) و نشست شورای ناتو و روسیه ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) برگزار شد و قرار است نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) از جمله اقدامات برای کاستن از تنش‌های دو جانبه برگزار شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا روسیه وندی شرمن تنش میان آمریکا و روسیه وزیر امور خارجه آمریکا معاون وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر

«شام آخر» ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان حس کنجکاوی مطبوعات آلمان را برانگیخت. این زوج شیرین در حال ترک یک جلسه محرمانه مشاهده شدند.

روزنامه بیلد آلمان نوشت: دو شب قبل آنالنا بربوک با ینس استولتنبرگ در رستوران هتل Telegraphenamt در برلین تقریباً سه ساعت دیدار کردند. این دیدار مخفیانه که تا پاسی از شب ادامه داشت به دور از هجوم خبرنگاران برگزار شده بود. محور گفتگو‌های این دیدار تاکنون مشخص نشده است.

عصر پنجشنبه، مایکل کرنر، عکاس نشریه بیلد، از دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان حین خروج از هتل در حالی که تحت تدابیر امنیتی هفت افسر محافظ بودند، فیلم گرفت.

گفته می‌شود که استولتنبرگ شخصاً از وزیر امور خارجه آلمان درخواست ملاقات کرده است. ادعا می‌شود این دیدار در مورد امنیت اروپا و کمک بیشتر به اوکراین بوده است. با این حال، هیچ یک از دو طرف درباره گزارش روزنامه بیلد و دیدار محرمانه پاسخی نداده اند.

این روز‌ها استولتنبرگ در آلمان به سر می‌برد تا برای نشست ناتو که در ماه جولای در واشنگتن برگزار می‌شود، آماده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • پکن: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو