Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@07:58:30 GMT

آیین هفتم شهدای گمنام در سمنان

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۹۹۵۴

آیین هفتم شهدای گمنام در سمنان

ایسنا/سمنان آیین هفتم تدفین شهدای گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و در جوار تربت پاک یکی از این شهدای خوشنام برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین مهدوی نژاد در مراسم هفتمین روز شهید گمنام در دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان ضمن بیان اینکه استقلال ، عزت و سربلندی امروز ما مرهون فداکاری و از جان گذشتگی شهدا و ایثارگران است اظهار کرد: شهادت، جان نثاری در راه ارزش هاست و زنده نگهداشتن یاد و راه شهدای انقلاب وظیفه تمامی اقشار جامعه و بزرگداشت شهدا و تجلیل از مقام شامخ آنها در حقیقت بزرگداشت ایمان، عشق، حماسه و کرامت انسانی و باعث تداوم انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به این مطلب که شهیدان همواره چراغی در مسیر هدایت ما به سوی سعادت و رستگاری هستند افزود: همه ما موظفیم پیرو راه این عزیزان باشیم

مهدوی نژاد با بیان اینکه شهید سلیمانی مرد تدبیر و عمل بود و با این شاخصه توانست بر ایجاد امنیت جهان تاثیر گذار باشد اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها از عظمت شهید سلیمانی سخن گفتند که کم نظیر بود و ایشان عقیده دارند که راه این شهید باید ادامه داشته باشد و در دفاع از مکتب وی تلاش کرد.

امام جمعه موقت سمنان افزود: شهید سلیمانی همانطور که در میدان رزم همتراز ندارد در تدبیر و تعقل هم انسان ممتاز و ویژه‌ای بود.

رضا نقدی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان نیز در این آیین گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران باید در زندگی ما استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه باید گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران در زندگی ما استمرار داشته باشد بیان کرد: امروز ترویج فرهنگ شهادت و انقلابی‌گری، امربه‌معروف و از مصادیق جهاد فرهنگی است .

وی افزود: دوران حماسه هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان ایران، با تاسی از حرکت تاریخی سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) ثمره بالنده از فرهنگ ایثار و شهادت را برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم به جای گذاشته و این فرهنگ در تاریخ ایران تبدیل به سنت شده است.

نقدی با اشاره به رشادت‌های سردار دلها حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر چه حاج قاسم در میان ما نیست اما مکتب حاج قاسم زنده است. راه حاج قاسم که همان خط سرخ انبیاء و اولیاء است ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ما هرچه داریم به برکت خون شهداست و باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم خاطرنشان کرد: برنامه های متنوع فرهنگی را با حضور دانشجویان و اساتید این دانشگاه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مکان تدفین این شهید گرانقدر در طول سال برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی دانشگاه فنی وحرفه ای شهدای گمنام امام جمعه سمنان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، یک خبرنگار فلسطینی و پسرش در پی بمباران اردوگاه آوارگان نصیرات نوار غزه به شهادت رسیدند

سالم ابوطیور، خبرنگار فلسطینی و پسرش در نتیجه بمباران اردوگاه آوارگان نصیرات در مناطق مرکزی نوار غزه، شهید شدند.

این خبرنگار فلسطینی و فرزندش طی بمباران شب گذشته اردوگاه آوارگان نصیرات توسط ارتش رژیم اسرائیل شهید شدند.

پیکرهای ابوطیور و پسرش پس از انتقال به بیمارستان الاقصی و اقامه نماز میت به خاک سپرده شد.

گفتنی است در نتیجه حملات گسترده ارتش رژیم اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون 142 خبرنگار به شهادت رسیدند.

 

دیگر خبرها

  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان مشهد
  • ادای احترام رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به شهدای گمنام ایلام
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • شمار شهدای خبرنگار غزه به 142 شهید رسید
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد