Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این روزها امتحانات مجازی برای برخی از دانشجویان مانند پله‌های ترقی است که ترم‌های مختلف تحصیلی را یکی پس از دیگری طی کنند و معدل بالا هم بیاورند. وقتی کارنامه نیمسال‌های تحصیلی دانشجویانی که هنگام آموزش‌های حضوری «چنگی به دل نمی‌زد» پر شده از ۱۸، ۱۹ و ۲۰، طبیعی است که یک جای کار می‌لنگد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید در زمان یکی دو ساعت امتحان را در کتاب و جزوه به دنبال جواب مناسب برای سوالات می‌گردند یا در گروه‌های واتساپی پاسخ سوالات را از هم کلاسی‌هایشان می‌پرسند، امتحان می‌دهند؛ حتی این امکان وجود دارد که یک «همیار امتحان» را استخدام کرده باشند تا به جایشان امتحان بدهد. 

همیاران سلامت با ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و کمک به کادر درمانی و خدماتی بیمارستانی فعالیت می‌کنند، هم‌یاران پلیس وظیفه دارند تخلفاتی مثل نبستن کمربند ایمنی، صحبت با تلفن همراه را به راننده گوشزد کنند؛ اما همیاران امتحان خودشان متخلفند و به ازای دریافت پول به جای دانشجو در امتحان شرکت می‌کنند و برایشان نمره می‌آورند. فعالیتشان هم پنهانی نیست، به راحتی در شبکه‌های مجازی گروه و کانال‌های چند ده هزار نفره می‌زنند، در سایت‌های تبلیغاتی مثل دیوار آگهی ثبت می‌کنند و منتظر مشتری می‌مانند.

اساتید به قافله همیاران امتحان پیوستند

در بین آگهی دهندگان اقشار مختلفی دیده می‌شوند؛ از دانشجوی ترم یک گرفته تا معلم‌ که حاضرند برای اینکه چندصد هزار تومانی پول بیشتر در کارتشان باشد، زحمات دیگر دانشجویان که در طول سال درس خوانده‌اند را بر باد دهند. در این بین دلالان هم «از آب گل‌آلود حسابی ماهی می‌گیرند» و برای ایجاد ارتباط بین دانشجو و امتحان دهنده پولی را به جیب می‌زنند؛ حتی در برخی موارد دیده شده دلالان خود را به جای دانشجو جا می‌زنند و پس از دریافت پاسخ‌های سوالات امتحان و پرداخت هزینه، آن را با قیمت چند برابری به دانشجویان می‌فروشند.

 اخیراً هم که اساتید برای اینکه از قافله درآمدزایی‌های این چنینی عقب نمانند، به گروه همیاران امتحان اضافه شده‌اند و آگهی‌های شرکت در امتحاناتشان را در سایت دیوار آگهی می‌کنند. البته هیچ وقت اسم همیار امتحان در هیچ یک از این آگهی‌ها نیامده، اما اگر با چشم مشتری به این آگهی‌ها نگاه کنید درمی‌یابید مشاوره امتحان پایانی انگلیسی به جز امتحان دادن به جای دانشجویان معنی دیگری نمی‌دهد.

۶۵۰ هزار تومان؛ هزینه شرکت در امتحان زبان تخصصی

آگهی فوق توسط یک استاد دانشگاه بدون هیچ شماره‌ای در سایت دیوار ثبت شده؛ به‌طوری که تنها امکان چت در سایت دیوار با این استاد وجود دارد. استادی که پاسخگوی سوال خبرنگار ایسکانیوز درباره هزینه شرکت در امتحان زبان تخصصی است، حاضر به برقراری تماس نیست، اما راضی می‌شود که در واتساپ گفت‌وگویمان را ادامه دهیم. این استاد دانشگاه برای اینکه به جای دانشجویان در امتحان تستی زبان عمومی شرکت کند، ۵۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، اما هزینه امتحان تشریحی زبان تخصصی ۶۵۰ هزار تومان است.

قبول دارد که با وجود کلاهبرداری‌های بسیاری که از طریق سایت دیوار صورت می‌گیرد، اعتماد کردن برای واریز هزینه شرکت در امتحانات بسیار سخت است، اما می‌گوید که چاره‌ای دیگری ندارد و باید امروز نیمی از هزینه را به حسابش واریز کنم. در انتها برای جلب اعتماد هم به ارسال چندین تصویر از امتحاناتی که در آن شرکت کرده بسنده می‌کند.

با وجود افزایش آگهی‌های این چنینی سایت دیوار و فضای مجازی، به نظر می‌رسد برگزاری امتحانات حضوری بهترین راه برای مقابله با تقلب در امتحانات دانشجویان باشد.

انتهای پیام/

نیوشا یعقوبی کد خبر: 1125436 برچسب‌ها امتحان پایان ترم

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امتحان پایان ترم شرکت در امتحان سایت دیوار هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اصفهان؛ نماینده تام الاختیار دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: این آزمون از فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.
رضا علی نوروزی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) با هم به رقابت می‌پردازند.
وی گفت: آزمون گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه (۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.
وی گفت: تعداد شرکت کنندگان در این دوره در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.
نوروزی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.
دبیر ستاد آزمون استان اصفهان افزود: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
وی از خانواده‌ها خواست آرامش فرزندان خود را حفظ کنند و به آنها اضطراب وارد نکنند.
نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • دفترچه سوالات هنر و زبان‌های خارجی نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد + لینک سایت sanjesh.org
  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • دیوار کلاهبرداری فرو ریخت
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور
  • مسدودیت بخش املاک «دیوار» و «شیپور» تا اطلاع ثانوی