Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محسن دارابی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وجود ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در استان، اظهار داشت: ۸۵۳ واحد صنعتی در استان داریم.

وی ادامه داد: ۱۰۰ واحد صنعتی از این تعداد تعطیل، ۱۹۱ واحد صنعتی نیمه فعال و ۵۶۲ واحد صنعتی دیگر نیز در ظرفیت فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۳۵ درصد جمعیت واحدهای صنعتی استان نیمه فعال و غیرفعال و ۶۵ درصد واحدهای صنعتی در ظرفیت فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توضیح علت تعطیلی و نیمه فعالی بودن واحدهای صنعتی استان، اظهار داشت: دلایل مختلفی دارد یک واحد تولیدی با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شود.

دارابی تصریح کرد: براساس بررسی سازمان بخشی به تأمین مالی برمی‌گردد که به موقع توسط سیستم بانکی مسائل و موضوعات مربوط به واحد تولیدی تأمین نمی‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از این مشکلات به مسائل و موضوعات مختلف همچون تأمین اجتماعی مربوط می‌شود و بخشی هم به خود سازمان در عدم محیا کردن زیرساخت‌های مناسب برای واحدهای تولیدی و یا گرفتاری در بروکراسی‌های اداری برمی‌گردد.

دارابی افزود: بخشی از این مشکلات ممکن است مربوط به خود مجموعه مدیریتی واحد تولیدی باشد؛ واحد تولیدی نباید تنها به تولید تکیه کند آنچه از تولید در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است فروش است یعنی واحد تولیدی توانایی فروش داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در کشور تعطیل است، گفت: یکی از وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت حمایت از تولیدکنندگان است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه فارس واحد تولیدی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان کرمانشاه واحد تولیدی واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • حضور ۲۰ واحد تولیدی و فعال استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است