Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان دهیار روستای لتگاه گفت: تشکیل ناحیه و یا شهرک صنعتی در روستای لتگاه یکی از ضروریات مهم برای ساماندهی کارگاه‌های جوراب بافی است.

میلاد اصغری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:روستای لتگاه با جمعیت بیش از دو هزار نفر شامل ۶۰۰ خانوار بوده که ساکنان علاوه بر کشاورزی و دامداری به جوراب بافی نیز اشتغال دارند که این امر از نقش موثری در اشتغال پایدار برای روستای لتگاه و روستاهای اطراف برخوردار بوده و بیکاری را در این روستا به صفر رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تعداد واحدهای جوراب بافی این روستا را ۲۰۰ واحد فعال برشمرد و یاد آور شد: در حال حاضر بحث جوراب بافی در کارگاه‌های تولیدی لتگاه برای بیش از ۱۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده که از این تعداد نیرو ۴۰۰ نفر را بانوان به خود اختصاص داده‌اند. 

اصغری با بیان اینکه بیشتر تولیدات واحدهای جوراب بافی روستا به استان همدان و سایر استان‌ها و حتی کشورهای همسایه صادر می‌شود، تصریح کرد: گرانی قیمت مواد اولیه، عدم ثبات بازار، فرسودگی دستگاه‌های جوراب بافی بخشی از مشکلات در صنعت جوراب بافی این روستا به شمار می‌رود.

وی جو، گندم، ذرت و علوفه دامی را از جمله محصولات کشاورزی این روستا دانست و تصریح کرد: روستای لتگاه سومین روستای بزرگ بخش لالجین بوده  که اراضی مسکونی این روستا ۵۲ هکتار و اراضی کشاورزی آن یک هزار و ۱۱۵ هکتار است.

اصغری خاطر نشان کرد: در حال حاضر از محل اعتبارات دهیاری دو پروژه عمرانی جدول گذاری و آسفالت معابر در دست اجراست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها اشتغال پايدار روستايي ناحیه صنعتی واحد تولیدی جوراب بافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند

احمد فعله گری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صعب‌العبور بودن مسیر مناطق روستایی مرزی و کوخ‌نشین استان اظهار کرد: علیرغم سختی مسیر و کوهستانی بودن آن کار گاز رسانی به روستاها انجام شد.

وی در مورد کل تعهدات سال ۱۴۰۲ در بخش‌های مختلف بیان کرد: در سال گذشته کل تعهدات اشتراک پذیری ۱۸ هزار و ۱۰۰ مورد بوده که با بررسی عملکرد در سال گذشته و تا پایان اسفند ماه مازاد برسقف تعهدات، اشتراک پذیری شهری و روستایی صورت گرفته است‌.

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده ۲۳ هزار و ۱۱۶ اشتراک پذیری جدید انجام شد که درصد پیشرفت در این بخش ۱۲۸ درصد و بیش از ۴۱۴ کیلومتر شبکه گذاری در بخش پروژه‌های شهری و روستایی انجام شده که این میزان بدون افزایش و عدول از سقف بودجه مصوب عمرانی انجام شده است.

فعله گری با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفند ماه ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در سطح استان مصرف گاز طبیعی داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر این استان دارای ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی است که تعداد ۴۵۰ هزار و ۹۹۷ مشترک شهری و ۱۷۶ هزار و ۵۵۶ مورد روستایی و ۲ هزار و ۷۳۹ مشترک صنعتی است.

وی با بیان اینکه جمعیت استان کردستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است، تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده به منظور بهره مندی هر چه بیشتر مردم از این عامل انرژی، هم اکنون بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در سطح استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: از تعداد علمک‌های نصب شده در استان، ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهرها و ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستاها و ۱۵۱۳ علمک برای واحدهای تولیدی و صنعتی نصب شده است.

وی اظهار کرد: میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر است که بیشتر این شبکه گذاری‌ها در روستاهای استان اجرا شده است که ۹ هزار و ۳۷۳ کیلومتر در سطح روستاها و ۳ هزارو ۱۰۵ کیلومتر در سطح شهرها و ۷۸۶ کیلومتر برای واحدهای تولیدی و صنعتی شبکه گذاری شده است.

فعله‌گری در مورد عملکرد شرکت گاز استان کردستان در بخش نصب انشعابات در سال ۱۴۰۲ نیز بیان کرد: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار علمک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک عملاً پیشرفت ۱۵۶ درصدی داشت و در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف آن ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده که با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت پیشرفت ۲۵۲ درصدی نمایان می‌شود.

فعله گری در مورد اهداف سال ۱۴۰۳ گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که سال جدید را سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری فرمودند و در راستای تحقق بخشیدن شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان کردستان را در دستور کار داریم.

وی گفت: با توجه به معین بودن استان کردستان در استان هرمزگان با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی را به شبکه سراسری وصل نماید.

کد خبر 6097867

دیگر خبرها

  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • برنامه‌ریزی برای تبدیل شهرک صنعتی سروستان به قطب جدید صنعتی فارس/راه‌اندازی ناحیه صنعتی کوار
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تأیید طرح ساماندهی اجاره‌بها و تشکیل سپند توسط شورای نگهبان
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند