Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه تیراندازی‌ها سبب ناامنی و ایجاد رعب و وحشت میان شهروندان می‌شود گفت: این موضوع به صورت ویژه توسط دستگاه قضائی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، پرویز توسلی‌زاده در کمیته پیگیری و مقابله با جرائم خشن استان که در دادگستری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وقوع حدود 500 مورد تیراندازی در استان از ابتدای امسال تاکنون بر اساس آمارهای پلیس اظهار داشت: هر کدام این تیراندازی‌ها می‌توانست منجر به قتل و وقوع حوادث ناگوارتری شود و اگر مدیریت لازم برای برخورد و پیشگیری صورت نگیرد در آینده مشکل ساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تیراندازی یکی از موضوعاتی است که امنیت جامعه را به چالش می‌کشد افزود: برخورد قاطعانه با افراد تیرانداز به صورت جدی باید در دستور کار مقامات قضائی و انتظامی قرار گیرد، کما اینکه هم اکنون نیز این عزم و اراده به صورت جدی وجود دارد و برخوردهای لازم صورت گرفته است.

توسلی‌زاده با بیان اینکه برخورد با جرم تیراندازی یک طرف قضیه است عنوان کرد: موضوع مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد پیشگیری از وقوع این جرم است، کما اینکه تجربه نیز به خوبی ثابت کرده همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده و نتایج و اثرات بهتری دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه اشرافیت خوبی بر جرائم خشن در استان از سوی دستگاه قضائی و پلیس وجود دارد گفت: لیست جرائم رخ داده به صورت مرتب از سوی پلیس به دادگستری استان ارائه و به صورت ویژه با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز هیچ مجرمی در استان کرمانشاه از حاشیه امنیت برخوردار نیست گفت: امروز عزم دستگاه قضائی و نیروی انتظامی بر برخورد قاطعانه با افرادی است که به هر نحو سعی در ایجاد ناامنی و رعب و وحشت میان مردم را دارند.

توسلی‌زاده افزود: انتظاری هم که در این میان از پلیس می رود تشدید مقابله با مجرمان و افراد تیرانداز، جمع آوری اسلحه‌های غیرمجاز و رصد و پایش مداوم مناطق جرم خیز است که تیراندازی‌های بیشتری در آن ها انجام می‌شود.

تمامی عاملان تیراندازی در یکی از خیابان‌های ایذه دستگیر شدندبازداشت 18 عامل تیراندازی‌های خوزستان و کشف 19 قبضه سلاح جنگی و شکاریجزئیات تیراندازی به شهردار دهدز/ شهردار در تیر‌اندازی سارقان مسلح جانش را از دست داد

رئیس کل دادگستری کرمانشاه در عین حال از مسئولان قضائی استان نیز خواست تا در دادسراها و تمامی مراجع قضائی و دادگاه‌های تجدید نظر شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم مربوط به تیراندازی اختصاص داده و قرار بازداشت موقت برای افراد تیرانداز را هم در اولیوت قرار دهند.

وی با اشاره به نقش معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس کرمانشاه در اقدامات پیشگیرانه و دادن هشدارهای لازم در خصوص مجازات مربوط به تیراندازی گفت: این معاونت با توجه به جایگاه خوبی که میان شهروندان و اصحاب رسانه دارد می‌تواند اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داده و مردم را از اقدامات صورت گرفته پلیس و دستگاه قضائی مطلع کند.

توسلی‌زاده با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات پلیس در برقراری نظم و امنیت افزود: جانفشانی ماموران زحمتکش انتظامی در عرصه های مختلف خصوصا مقابله با مجرمان و مخلان نظم و امنیت عمومی بر کسی پوشیده نیست و همه ما قدردان این زحمات و تلاش های شبانه روزی هستیم.

انتهای پیام/832/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تیراندازی تیراندازی دستگاه قضائی تیراندازی ها توسلی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۳۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کرمی شامگاه پنجشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کرمانشاه که با حضور معاونین، رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی این استان به منظور بررسی سند تحول قضائی و چگونگی اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۳ برگزار شد، اظهار کرد: نسخه سند تحول قوه قضائیه بروز رسانی شده است.

وی با اشاره بر ضرورت اجرایی شدن سند تحول قضائی، افزود: برنامه‌های عملیاتی سال جاری باید به صورت تفکیک شده برای هر یک از مجریان تعیین و مراحل مختلف اجرای آن به دقت پیگیری شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه خطاب به کمیته برنامه‌ریزی دادگستری این استان با تاکید بر مطالعه کامل سند تحول قضائی، بیان کرد: این سند مانند قانون اساسی برای قوه قضائیه است، لذا مطالعه آن الزامی است و ضرورت دارد علاوه بر اجرایی کردن و عمل به مفاد آن، ایده‌ها و پیشنهادهای خود را در جهت بهبود عملکرد دستگاه قضائی ارائه دهید.

کرمی به تاکید رئیس قوه قضائیه در خصوص انتخاب عادلانه کارشناسان بر اساس قرعه کشی اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به صورت سنتی بستری فسادزا بود، لذا قرعه کشی میان کارشناسان از طریق سامانه ارجاع راهی عادلانه برای انتخاب کارشناسان جهت کارشناسی پرونده‌های قضائی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دادگستری استان کرمانشاه تا پایان فروردین سال جاری با استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان آمار شایسته‌ای در این زمینه کسب کرده است.

کرمی بر رعایت نظم و انضباط اداری تاکید کرد و ادامه داد: تمام کارکنان قضائی و اداری این استان باید ضمن رعایت دقیق نظم و انضباط اداری جهت ترویج و رونق بخشی آن تلاش کنند، چرا که یکی از عوامل رضایت‌مندی مراجعین داشتن نظم، انضباط اداری و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دادگستری استان در راستای تحقق شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: از هر ایده‌ای در این استان که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می‌کنیم.

کرمی به تاکید چندین ساله مقام معظم رهبری بر رونق تولید و اقتصاد اشاره کرد و افزود: دادگستری استان در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی همواره به دنبال ارائه راهکار و کمک جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اعلام حمایت قاطع دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا، گفت: این طرح یک تکلیف قانونی، شرعی و مورد تأکید ولی امر مسلمین است که بایستی با رویکرد پیشگیرانه، مدیریت شایسته، صبر و بردباری انجام شود.

وی تاکید کرد: به طور یقین حمایت قضائی از اقدامات اجرایی فراجا در اجرای این طرح وظیفه قانونی دستگاه قضا است.

کد خبر 6088833

دیگر خبرها

  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی استان ۲۱۸ میلیارد ریال است
  • پرونده قضائی «هشت مهر» در اولویت رسیدگی قرار می‌گیرد
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان