Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان صبح امروز با حضور در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ارائه بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ اظهار کرد: آنچه در تدوین بودجه مدنظر تیم تنظیم بودجه متشکل از معاونت برنامه‌ریزی و مدیران ارشد شهرداری مورد توجه قرار گرفت شامل برنامه ۱۴۰۴ بود که به هر حال باید به این سند بالادستی و اهداف از پیش تعریف شده پای‌بند باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به منشور و تأکیدات شورای اسلامی که روح حاکم بر حرکت شهرداری را برای ۴ سال آینده مشخص می‌کرد را دیگر مسأله قابل توجه در تنظیم بودجه دانست و افزود: الزاماتی را نیز در تنظیم بودجه داشتیم که ناشی از پروژه‌های در حال اجرا خصوصاً پروژه‌های مادر مثل مترو و رینگ چهارم بود.

قاسم‌زاده ادامه داد: دو رویکرد در ابتدای کار بین تنظیم‌کنندگان بودجه مورد سؤال بود که آیا به سمت بودجه انقباضی و حداقلی و کاهشی نسبت به سال ۱۴۰۰ برویم یا به سمت یک بودجه انبساطی و باز و افزایشی برویم.

شهردار اصفهان همچنین گفت: در حوزه معاونت مالی تحقیقی انجام و از روند بودجه شهرداری در ۱۰ سال گذشته روندنگاری شد، چکیده این تحقیق این بود که اگر بخواهیم بر اساس قدرت مالی سال ۱۳۹۵ عمل کنیم که یکی از سال‌های مطلوب بودجه شهرداری بود بودجه امسال حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان باید تنظیم شود و هرچه کمتر از این باشد دست ما را خواهد بست و قدرت عملیاتی شهرداری برای انجام پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی در سطح شهر را پایین خواهد آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: توجه به این مطالعات شهرداری را به سمت تدوین بودجه افزایشی سوق داد، طی فرآیندی مدیران مناطق تا مدیران ستادی همه درگیر بحث تدوین بودجه شدند و سعی کردیم با کیفیت بالاتری در تعامل با مدیران میدانی و ستادی بودجه را ببندیم.

قاسم‌زاده تأکید کرد: آن‌چه امروز ارائه می‌شود بودجه پیشنهادی است و شورای اسلامی شهر حق قانونی دارد که در تنظیم آن ورود کند، اگر نکاتی وجود دارد که از دید ما پنهان مانده یا متوجه نبودیم و اینکه مواردی باید از اولویت خارج شده یا اولویت دانسته شود مورد توجه قرار می‌گیرد و در نهایت هر چیزی مصوبه شورا اسلامی شهر اصفهان باشد مبنای فعالیت‌های مالی خود در سال ۱۴۰۱ قرار خواهیم داد.

شهردار اصفهان در ادامه گفت: بودجه پیشنهادی امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۴۵ درصد افزایش را نسبت به سال گذشته شاهد هستیم؛ البته با کسر ارقام مشترک مجموع بودجه پیشنهادی شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان با ۳۵ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

وی اضافه کرد: بر این اساس بودجه سازمان‌ها ۴ هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است؛ ۵ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان از بودجه نیز برای شهرداری مرکزی دیده شده است و حدود ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به مناطق و ناژوان است.

قاسم‌زاده در ادامه تصریح کرد: کاهش آلودگی‌های محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌های هوا، ارتقای جایگاه شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر و افزایش بهره‌وری سرمایه‌های سازمانی از اهداف کلان برنامه راهبردی ۱۴۰۵ است که در بودجه به این موارد دقت شده است.

شهردار اصفهان به سهم برخی حوزه‌ها از بودجه ۱۴۰۱ نیز اشاره و عنوان کرد: ۳۸ درصد از بودجه به حوزه حمل و نقل، ۱۷ درصد به خدمات شهری، ۱۲ درصد مالی و اقتصادی، ۱۱ درصد منابع انسانی، ۹ درصد حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۲ درصد شهرسازی و ۲ درصد به عمران شهری اختصاص دارد.

وی در پایان تأکید کرد: روند رشد بودجه نسبت به ۵ سال گذشته منطقی بوده است؛ با توجه به درایت و همه‌جانبه‌نگری و تنوع تخصص در شورا مطمئن هستیم که خروجی بودجه بسیار خوب خواهد بود تا اهداف و منویات انقلاب اسلامی و شورای اسلامی متأثر از تفکر انقلاب اسلامی را تحقق ببخشد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ

منبع: فارس

کلیدواژه: علی قاسم زاده شهردار اصفهان بودجه پیشنهادی ۱۴۰۱ شورای اسلامی شهر اصفهان توسعه گردشگری کاهش آلودگی های محیطی بودجه پیشنهادی شهردار اصفهان میلیارد تومان شورای اسلامی نسبت به سال شهر اصفهان قاسم زاده سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: پروژه‌ای به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال به مدت شش ماه آغاز شد که این پروژه در راستای تسهیل در عبورومرور و ایمنی بالاتر برای شهروندان در خروجی شهر اصفهان به سمت تهران بوده‌ است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با اظهار کرد: پس از احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار که برای تسریع در عبور و مرور شهروندان احداث شده، این پروژه به دلیل تردد بالا، عرض کم ترافیکی موجود در خروجی میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم و حوادث ایجاد شده در این مسیر آغاز و در حال اجراست.

وی افزود: ۳۰ درصد ردیف اعتباری برای تعریض، ساماندهی و ایمن‌سازی خروج میدان استاد یاوری و خیابان کاوه به بزرگراه معلم در ۱۴۰۲ اختصاص داده شد و عملیات اجرایی آن نیز در ماه‌های پایانی سال قبل آغاز گردید و ۷۰ درصد بودجه آن در سال جاری تأمین اعتبار گردید.

سلطان‌آقایی با اشاره به تأثیرگذاری این پروژه در منطقه و شهر اصفهان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین تأثیرات این پروژه کاهش آلودگی هوا و تسهیل ترافیک به‌دلیل روان‌سازی ترددها است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح منطقه خاطر نشان کرد: امسال بودجه عمرانی منطقه بیش از ۳۰ درصد افزایش و هم اکنون در حال تکمیل پروژه‌های قبلی و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های جدید هستیم.

کد خبر 747753

دیگر خبرها

  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان