Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:20:58 GMT

۲۳۷ کیلومتر فیبر نوری در نیکشهر در حال اجراست

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۴۲۵۲۳

۲۳۷ کیلومتر فیبر نوری در نیکشهر در حال اجراست

بشیراحمد رییسی‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: اجرای فیبر نوری پس از بازدید و پیگیری‌های استاندار سیستان وبلوچستان این پروژه سرعت بیشتری به خود گرفته است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اینک در یک هفته اخیر ۲۵ کیلومتر از پروژه فیبر نوری نیکشهر به بنت تا نزدیکی روستای جوزدر، چاهان در مدت کوتاهی از هوایی به زمینی برگردان شده و زیربار ترافیک ارتباط قرار گرفته است، افزود: با تکمیل این طرح کیفیت تلفن و اینترنت ۵۰ روستا و حدود ۶ هزار خانوار روستایی و همچنین مرکز بخش بنت تقویت و بهبود پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری نیکشهر افزود: در سفر وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیماه ۱۳۹۹ به سیستان و بلوچستان ۲۳۷ کیلومتر فیبر نوری جهت اجرا در شهرستان مصوب شد که ۲۲۵ کیلومتر آن با عنوان پروژه نیکشهر - بنت به چاهان با هدف پوشش ۳۰ سایت اصلی و ۳۹ سایت وابسته و ایجاد ارتباط پایدار مرکز بخش بنت، با ابلاغ ۴۵۲ میلیارد ریال اعتبار به مخابرات استان و قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اینک پروژه مذکور از نظر حفاری (۷۲ کیلومتر) ۳۲ درصد و کابل گذاری (۴۲/۵ کیلومتر) ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به قطعی متعدد ارتباط مخابراتی بخش بنت و دهستان چاهان بخش مرکزی، برای پایداری خطوط مخابراتی مناطق یاد شده پیشرفت فیزیکی پروژه با توجه به امکانات و زمان اجرا قابل قبول نیست. 

رییسی زاده بر تکمیل و زیربار بردن فیبر نوری زمینی از محل مخابرات نیکشهر تا روستای ملوران در فاز اول را الزامی دانست و افزود: تسریع در تکمیل این پروژه از خواسته‌های اصلی مردم بخش‌های بنت و مرکزی شهرستان است.

نیکشهر از شمال به شهرستان لاشار و ایرانشهر، از شرق به شهرستان های قصرقند و راسک، از جنوب به شهرستان های کنارک و چابهار، از غرب به شهرستان فنوج و استان هرمزگان محدود است.

شهرستان نیکشهر در فاصله ۵۱۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

برچسب‌ها اینترنت سیستان و بلوچستان تلفن همراه نیک شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت سیستان و بلوچستان تلفن همراه اینترنت سیستان و بلوچستان تلفن همراه نیک شهر فیبر نوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۲۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم

تعداد بازدید : 9 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش تابناک، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر اینکه با توجه به عدم ظرفیت مودم‌های داخلی پوشش گسترده فیبر نوری چگونه قرار است دنبال شود، پاسخ داد: تنها یک درصد از مودم‌های تولید داخل ظرفیت ساپورت فرکانس‌های ۵ و ۶ مگاهرتز را ندارند.  به عبارتی، تعداد کل مشترکانی که از این مودم‌ها استفاده می‌کنند، نهایت ۵۰۰ هزار تن است.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در حال حاضر قرارداد‌هایی با شرکت‌های تولیدکننده مودم امضا شده است که در راستای ارتقا کیفیت مودم‌های تولیدی اقدام کنند و در صورتی که چنین روندی پیگیری نشود، برای رفع نیاز کشور واردات را از سر خواهیم گرفت، چون رضایت مردم در اولویت ماست.

زارع‌پور تصریح کرد: همچنین قرار است با دارندگان فیبر نوری قراردادی امضا شود که بر اساس آن بخشی از نیاز‌های کشور در سال ۱۴۰۳ تامین شود.

گفتنی است، مودم‌های بی‌کیفیت در کشور کم نیستند و اقدامات اینچنینی صرفا در راستای بهبود شرایط موجود است.  

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان