Web Analytics Made Easy - Statcounter

تمامی خوراکی‌ها برای خودشان محدودیت دما دارند و نگه داری برخی از آن‌ها در یخچال و دمای کم باعث فاسد شدن آن‌ها می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، تمام خوراکی‌ها چه در دسته طبیعی‌ها باشند و چه فرآوری شده، همگی برای جلوگیری از فاسد شدن باید در دما و رطوبت خاصی نگه داری شوند و این موضوع برای نگه داری از خوراکی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک باور نادرست در مورد نگه داری خوراکی‌ها در دمای پایین به خصوص یخچال وجود دارد که باعث شده است تا بسیاری از خوراکی‌ها را برای جلوگیری از فاسد شدن درل یخچال و فریزر نگه داری کنیم، اما بسیاری از خوراکی‌ها از این باور تبعیت نمی‌کنند و در دمای پایین از بین می‌روند یا حداقل خاصیت‌های خود را از دست می‌دهند.

۱. گوجه

گوجه جزو آن دسته از سبزیجاتی است که نباید فاصله زیادی از زمان چیدن تا مصرف کردن را تجربه کند، همیشه سعی کنید که به اندازه مصرف روزانه گوجه بخرید تا مجبور نشوید آن را در یخچال نگه داری کنید.

۲. موز

موز نباید در یخچال نگه داری شود چراکه تمام خاصیت‌های خود را از دست می‌دهد و خوردن آن هیچ فایده‌ای برای بدن ندارد. پس از این میوه مقوی در فضای خنک اتاق نگه داری کنید.

۳. مرکبات

تمای مرکبات نمونه‌های عالی از میوه‌هایی هستند که نیازی به نگهداری در یخچال ندارند و بهترین روش نگه داری این است که در یک سبد میوه و در کمد خنک نگه داری شوند همچنین در کمتر از ۴ روز مصرف شوند.

۴. کره

کره به نظر می‌رسد تنها خوراکی است که همه آن را در فریزر نگه داری می‌کنند چراکه این باور وجود دارد که کره یک خوراکی لبنی است و در بیرون از یخچال از بین می‌رود، اما این طور نیست و کره در بیرون از یخچال فقط آب می‌شود که آن هم قابل استفاده است.

نگه داری کره در داخل یخچال هیچ مانعی برای افرادی که کره سفت دوست دارند، ندارد، اما ممکن است برخی خاصیت‌های خود را در این صورت از دست بدهد.

۵. کیک

کیک جزو آن دسته از خوراکی‌هایی است که یک بار در دمای بسیار زیاد پخته و آماده خوردن شده است، پس نگه داری آن در دمای کم به خصوص به دلیل تخم مرغ و لبنیاتی که در پخت آن استفاده شده، به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

۶. نان

نگه داری نان در دمای هوا کم عادت اشتباهی است که تکرار می‌شود. برای نگه داری از نان دو راه پیشنهاد می‌شود اول اینکه نان خود را در یک ضزف پلاستیکی در بسته و در اتق خشک و خنک نگه دارید، اما اگر می‌خواهید برای مدت طولانی نگه داشته شود، بهترین راه فریزر کردن آن است.

۷. سیب زمینی

نه تنها سیب زمینی بلکه تمام خوراکی‌هایی که نشاسته دارند، نگه داری آن‌ها در یخچال باعث تبدیل نشاسته به نوع مضری از قند می‌شود و همانطور که می‌دانیم مصرف این نوع از قندها باعث بروز بیماری‌هایی می‌شود که درمان آن‌ها بسیار سخت و هزینه بر است.

۸. میوه‌های کال

به هیچ وجه میوه‌های کال و نارسیده را در یخچال قرار ندهید، دمای اتاق برای آن‌ها بهترین وضعیت است. اجازه دهید که این میوه‌ها دو تا سه روز در دمای اتاق قرار بگیرند و پس از رسیدن و نرم شدن آن‌ها را در یخچال قرار دهید.

۹. قهوه

قهوه یا هر چیز دیگری که دمی هستند نباید در یخچال و یا هوای سرد نگه داری شوند چراکه طعم و عطر و خاصیت خود را از دست می‌دهند، این خوراکی‌ها را در یک ظرف در بسته و جای خشک نگه دارید.

۱۰. خیارشور

خیار شور و دیگر ترشی‌هایی که در آب نمک نگه داری می‌شوند، هیچ دلیل موجهی برای قرار دادن آن‌ها در یخچال وجود ندارد چراکه همان آب درون آن‌ها سرشار از سدیم است و باعث فاسدن شدن در کوتاه مدت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: یخچال مواد خوراکی آن ها در یخچال خوراکی ها نگه داری میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۵ خوراکی سرشار از ویتامین E هستند

آفتاب‌‌نیوز :

این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند و جلوگیری از پیشرفت آلزایمر، بهبود بیماری‌های چشم، مقابله با کم‌خونی، کندشدن روند پیری سلول‌ها و کاهش درد‌های پیش از قاعدگی از جمله تاثیرات آن بر سلامت بدن است. 

گرچه بسیاری از افراد برای تامین نیاز بدن از مکمل ویتامین E استفاده می‌کنند، اما بعضی از خوراکی‌ها سرشار از این ویتامین هستند که گنجاندن آن‌ها در رژیم غذایی توصیه می‌شود که به ترتیب عبارتند از:

دانه‌های آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان یکی از بهترین منابع ویتامین E است و به‌طور متوسط هر ۱۰۰ گرم آن حدود ۴۲ میلی‌گرم ویتامین دارد و مصرف ۲۵ گرم دانه آفتابگردان می‌تواند تقریبا ۳۵ درصد نیاز روزانه بدن را تامین کند. آلفاتوکوفرول نوعی ویتامین E موجود در دانه‌های آفتابگردان است که از غشای پوشاننده سلول‌های بدن به‌خصوص سلول‌های ایمنی محافظت می‌کند.

بادام

بادام مجموعه‌ای از ریزمغذی‌ها و ویتامین هاست و ورزشکاران رشته بدنسازی برای افزایش انرژی و تقویت مقاومت بدن پیش از جلسات تمرین این خوراکی را میل می‌کنند. بادام به‌خاطر ویتامین E بالا منبع آنتی‌اکسیدانی عالی محسوب می‌شود که خوردن ۶۰ گرم آن حدود ۲۴ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می‌کند. چربی‌های غیراشباع چندمولکولی در بادام برای کنترل قند خون و رشد عضلات مفید هستند. بادام همچنین منبع غنی از پروتئین است که می‌تواند انتخاب خوبی برای افرادی باشد که رژیم گیاهخواری دارند. 

اسفناج

اسفناج همانند دیگر سبزیجات سبز سرشار از ریزمغذی‌های مختلف مانند سلنیوم، پتاسیم، آهن، روی و... است که تاثیرات عالی بر سلامت و خلق‌وخو دارد. به‌طور کلی، اسفناج خوراکی بسیار مفید برای مقابله با بیماری‌های مزمن و پیرشدن سلولی است. البته با افزایش سن نیاز به مصرف بیشتری اسفناج در رژیم غذایی است تا نیاز بدن به ویتامین‌ها و پروتئین‌ها تامین شده و عملکرد سلول‌ها تقویت و از بروز پیری زودرس جلوگیری شود. 

کیوی

کیوی علاوه بر اینکه مقدار فراوانی ویتامین C دارد، یکی از خوراکی‌های سرشار از ویتامین E است و خوردن یک عدد از آن، ۱۲ درصد نیاز بدن را تامین می‌کند. دانه‌های سیاه در این میوه از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد که عامل پیری سلولی و سرطا‌ن‌ها هستند، محافظت می‌کند. کیوی منبع سرشار از فولات و فیبر‌های غذایی است، قند پایینی دارد و حاوی آنزیمی به‌نام آکنیتیدین است که هضم مواد غذایی در بدن را تسهیل می‌کند.

آووکادو

آووکادو یکی از میوه‌هایی است که در رژیم غذایی ورزشکاران توصیه می‌شود، زیرا حاوی مقدار فراوان اسید‌های چرب غیراشباع، موادمعدنی، ویتامین‌هاست. البته این میوه یکی از منابع غنی ویتامین E نیز محسوب می‌شود. البته آووکادو سرشار از فیبر‌ها و ویتامین K است که نقش مهمی در تنظیم قند خون دارد و برای مبتلایان به دیابت توصیه می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • این ده خوراکی بهاره را حتما مصرف کنید
  • بهترین خوراکی های تقویت حافظه
  • توقیف ۹ دستگاه خودروی شوتی در هندیجان
  • درآمد کمیته امداد تربت‌حیدریه از صدقات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است
  • اضافه وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/تولید سم افلاتوکسین با نگهداری آجیل در رطوبت
  • بازدید از سردخانه و محل نگهداری و توزیع میوه شب عید
  • این خوراکی‌ها آبرسانی بدن را ۱۰ برابر می‌کند
  • سرویس غیراستاندارد یخچال، ۳ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • کاربردی‌ترین یخچال برای فروشگاه‌ها
  • این ۵ خوراکی سرشار از ویتامین E هستند