Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هادی ایمانی روز دوشنبه به رسانه ها گفت : اجرای طرح های کنترل سیل و پخش سیلاب با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر استان سمنان از رویکردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است. 

وی ابراز داشت به همین منظور، اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۹۹ بیش از هفت میلیون و ۴۹۰ هزار متر مکعب سازه خاکی و سنگ و ملات با هدف کنترل سیل، فرسایش و رسوب در استان اجراء کرد که این سازه ها با توجه به مخازن ایجاد شده ظرفیت لازم برای کنترل بیش از ۸۷ میلیون متر مکعب سیلاب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد که استان سمنان با داشتن حوزه های وسیع سیل خیز با مساحت حدود ۲ میلیون هکتار همواره در اثر جاری شدن سیلابهای متعدد دچار خسارتهای مالی وجانی فراوان شده است.

ایمانی افزود: از سال ۱۳۷۵ تاکنون بالغ بر ۴۹۸ سیل در استان سمنان به وقوع پیوست که از این تعداد ۴۱۹ مورد دارای خسارت بود.

وی اظهار داشت کنترل سیلاب توسط سازه های احداث شده این امکان را ایجاد کرده است که ۹ میلیون متر مکعب از حجم سیلاب کنترل شده در خاک نفوذ کند و باعث تغذیه سفره های زیرزمینی شامل چشمه ها، چاهها و قنات‌ها در استان شود.

کارشناس مسئول سیل معاونت آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اظهار داشت با توجه به واقع شدن استان در منطقه خشک ونیمه خشک و کاهش بارندگی ها و بروز خشکسالی های اخیر، کنترل روان‌آبهای سطحی می تواند کمک بزرگی به چالش کم آبی در استان کند.

از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است

برچسب‌ها سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور سیل منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری بارندگی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور سیل منابع طبیعی آبخیزداری استان منابع طبیعی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۴۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ذخیره ۳۰ میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی و ملاتی استان
  • ۳۰ میلیون مترمکعب آب در سازه‌های آبخیزداری اصفهان استحصال شد
  • آبگیری ۳ میلیون و ۹۵۰هزار متر مکعب در حوزه‌های منابع آبخیزداری طبس