Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:06:19 GMT

معضلات کم تحرکی برای کارمندان و بروز چاقی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۵۰۱۴۰

معضلات کم تحرکی برای کارمندان و بروز چاقی

حامد اسکندر شکوهی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره کم‌تحرکی کارمندان و بروز چاقی بین آنها گفت: در تمام سمینارهایی که درباره سلامت محیط کار و ورزش برای کارمندان برگزار شده، به وضوح درباره مشکلات ناشی از نشستن پشت صندلی برای مدت طولانی بحث و گفتگو بوده است اما همچنان با مشکل اساسی در این حوزه روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس ارشد مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی مشکل به وجود آمده در تناسب فیزیکی کارمندان را بسیار شدید دانست و افزود: تحقیقات نشان می‌دهد کم‌تحرکی نه تنها بیماری‌های فیزیکی نظیر درد عضلات به همراه دارد، بلکه باعث بروز بیماری‌هایی همچون دیابت هم می‌شود. ضمن اینکه فشار روحی و روانی بسیار بالایی را ایجاد می‌کند که استرس در کارمندان را افزایش می‌دهد.

اسکندر شکوهی درباره تلاش دولت‌های مختلف برای حل این معضل تأکید کرد: قطعاً برگزاری همایش و اجرای برنامه‌های همگانی نظیر پیاده‌روی و تمرین در پارک‌ها تأثیر بسزایی در این زمینه دارد اما باید در کنار سیاست‌های تشویقی، یادمان باشد که بخشنامه‌ها فقط روی کاغذ خوب هستند.

وی ادامه داد: فارغ از بخشنامه‌ها باید کارمند را آگاه کرد. اگر آنها بدانند که بدون ترک صندلی هم می‌توانند عضلات خود را تکان دهند، حتماً این کار را انجام خواهند داد.

اسکندر شکوهی که ریاست هیئت همگانی شهرستان کلاردشت را برعهده دارد، درباره تلاش‌های انجام شده برای کاهش نرخ چاقی افزود: آنچه مشخص است علاقه بیشتر مردم به ورزش همگانی است اما باید این مسیر را برای آنها فراهم کرد و آن هم وظیفه سازمان‌ها و ارگان‌هایی است که کارمندان را استخدام می‌کنند.

کارشناس ارشد مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی خاطرنشان کرد: ایجاد سخت‌افزار برای ورزش آماتوری و حرفه‌ای کارمندان نیاز اساسی است ولی آگاه کردن آنها هم برای استفاده از امکانات، موضوع حائز اهمیتی است که باید توجه شود.

او در پایان به پرخوری کارمندان نیز اشاره کرد و گفت: باید تغذیه سالم داشته باشند. منظور از تغذیه سالم غدای سلامت است نه اینکه به کالری هر مواد غذایی توجه کنیم.

کد خبر 5400955

منبع: مهر

کلیدواژه: کم تحرکی و چاقی چاقی تغذیه سالم ورزش همگانی فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس کشتی آزاد تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی فوتسال ایران فوتسال باشگاه پرسپولیس سردار آزمون تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان وحید شمسایی یحیی گل محمدی حذف استقلال و پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۵۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک تهران گفت: با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و حفظ منابع آب‌های زیرزمینی، کارواش‌های منطقه یک تهران ساماندهی شد.

احسان صفایی افزود: ۲۳ کارواش شناسایی شدند که ۹ مورد متعلق به اماکن نظامی و ۱۳ مورد متعلق به اشخاص حقیقی هستند.

وی گفت: برابر تعامل انجام شده با شرکت آب و فاضلاب همه کارواش‌های اشخاص حقیقی به جز یک مورد که مجهز به شبکه تصفیه فاضلاب بود ملزم به اتصال به شبکه تصفیه فاضلاب شهری شدند.

معاون شهردار منطقه یک به دیگر معضلات کارواش‌ها اشاره کرد و گفت: بهره برداری بی رویه و غیر مجاز از چاه‌های آب و سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر معضلات است که در این خصوص نیز ۶ مورد چاه غیر مجاز توسط شرکت آب منطقه‌ای شناسایی شدند که از این تعداد ۲ چاه غیر مجاز طی مراحل قانونی مسدود و ۴ مورد دیگر نسبت به اخذ مجوز از شرکت مذکور اقدام کردند.

او درباره کارواش‌های متعلق به اماکن نظامی نیزگفت: ضمن انجام مکاتبه با امور نهادها، سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح مکاتبه و جلسات مشترکی با نمایندگان در اینباره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • کنه‌های تار عنکبوتی از آفات نخیلات
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران