Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هرویک یاریجانیان در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که امروز خطوط تولید در کارخانه‌ها با آن مواجه هستند، کمبود نیروی کار است. با حقوق پایه وزارت کار تعیین کرده و حتی با رقمی بالاتر از آن نیز بسیاری از کارگران علاقه‌ای به حضور در کارخانه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی امروز کار کردن در حوزه‌هایی مانند تاکسی‌های اینترنتی، پیک موتوری، رستوران‌ها و حتی دستفروشی درآمدی بیشتر از کار در کارخانه‌ها دارد و اگر فکری به حال این حوزه نشود، مدیران واحدهای تولیدی برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود با مشکل مواجه می‌شوند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حتی اگر ۳۰ درصد به حقوق سال آینده نیز اضافه شود، مشکل واحدهای تولیدی حل نخواهد شد، بیان کرد: امروز درآمد کارهای غیر رسمی خیلی از کارهای رسمی بیشتر شده و با این حقوق‌ها هیچ کارگری حاضر نمی‌شود، کارهای جانبی خود را رها کرده و پای دستگاه بایستد.

یاریجانیان با اشاره به ظرفیت کارگران خارجی برای حضور در خطوط تولید ایرانی، توضیح داد: با توجه به شرایطی که در کشور افغانستان به وجود آمده، بخشی از نیروی کار این کشور خارج شده و به ایران آمده است اما با توجه به قوانین فعلی، عملا استخدام آنها بسیار سخت یا حتی غیرممکن است.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم در این حوزه تغییراتی را در قوانین به وجود آوریم، امکان استفاده از این ظرفیت وجود خواهد داشت و واحدهای تولیدی نیز از دغدغه و نگرانی برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود خلاص می‌شوند. این روزها بیش از مالیات و تامین اجتماعی و ... تولیدکنندگان را تحت فشار قرار داده کمبود نیروی کار است. عدم تولید و عرضه ناکافی محصولات باعث کمبود در بازار و نهایتاً گرانی خواهد شد.

کد خبر 651035 برچسب‌ها کارگری حقوق و دستمزد دستفروش - دستفروشی - دستفروشان تولید کنندگان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کارگری حقوق و دستمزد دستفروش دستفروشی دستفروشان تولید کنندگان واحدهای تولیدی نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۶۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیش حقوقی جدید بازنشستگان صادر شد
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • آیا منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان جور شده است؟
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد