Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه اجرایی شدن سند راهبردی همکاری‌های ۲۵ ساله این دو کشور می‌تواند از فشارهای تحریمی آمریکا بکاهد گفت: همکاری‌های تهران و پکن می‌تواند به شکل‌گیری بلوک اقتصادی مهم در منطقه برای تقابل با فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و چین مؤثر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب گفت: عملیاتی شدن توافق‌نامه سند راهبردی ایران و چین می‌توان یک گشایشی در شرایط اقتصادی دو کشور ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هانی زاده اظهار کرد: چین یکی از کشورهای مهم و تأثیرگذار اقتصادی در منطقه است و ایران نیز به‌عنوان محوری‌ترین کشور کریدور شمال و جنوب و همچنین کشوری که در محور جاده ابریشم قرار دارد حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: همکاری‌های تهران و پکن می‌تواند به شکل‌گیری بلوک اقتصادی مهم در منطقه  برای تقابل با فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران و چین مؤثر باشد و اجرایی شدن سند راهبردی همکاری‌های ۲۵ ساله این دو کشور می‌تواند از فشارهای تحریمی آمریکا بکاهد.

کارشناس سیاسی گفت: چین قراراست در طول ۲۵ سال آینده ۳۵۰ میلیارد دلار در حوزه‌های انرژی نفت و گاز سرمایه‌گذاری کند و ایران هم در طول این مدت تأمین‌کننده اصلی انرژی فسیلی چین خواهد بود و این همکاری می‌تواند به رشد اقتصادی دو کشور مهم منطقه، منجر شود .

وی در ادامه به سفر رئیس‌جمهور ایران به روسیه اشاره کرد و گفت:سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه می‌تواند در چارچوب همکاری‌های نظامی، امنیتی و سیاسی ایران و روسیه مؤثر باشد.

هانی زاده تصریح کرد: روسیه در حال حاضر با بحران منطقه‌ای بین‌المللی مواجه است، با توجه به شرایط منطقه و تهدیدهای امنیتی آمریکا علیه روسیه، همکاری و مشارکت ایران در حفظ امنیت منطقه آسیای میانه مؤثر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سفر رئیسی به روسیه و سخنرانی ایشان در مجلس دومای روسیه می‌تواند یک مجموعه مثلث با شرکت چین و ایران و روسیه ایجاد کند و به همین دلیل آمریکا به‌شدت نگران همکاری‌های ایران و روسیه و چین است و شکل‌گیری مجموع مثلث می‌تواند از هژمونی آمریکا در منطقه بکاهد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: سند راهبردی ایران و چین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد کیارسی صبح یکشنبه در بازدید از غرفه چهارمحال و بختیاری در رویداد اکس پو۲۰۲۴ اظهار کرد: توسعه اقتصادی یک مؤلفه و پیش نیاز اصلی دارد و آن سطح قابل قبول از حکمرانی مطلوب است که نیازمند یک بازار حداقلی است.

وی افزود: وزارت کشور در موضوع زنجیره‌های ارزش راهبردی به دنبال هم‌افزایی، اصلاح ساختار و تقویت روابط بین دستگاهی است.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور ادامه داد: در بعد اقتصادی زنجیره ارزش اقتصاد و تولیدی رسته‌هایی وجود دارد که مدل قالب دنیا ارتقا زنجیره ارزش است.

کیارسی عنوان کرد: در سطح ملی وزارت کشور ۱۰ حوزه را در زمینه تجهیزات صنعت نفت، پوشاک و انرژی خورشیدی انتخاب کرده است که این حوزه‌ها نه به عنوان موضوع اولویت‌دار بلکه آمادگی بیشتری دارند که مداخلات توسعه‌ای با رویکرد زنجیره ارزش در آن‌ها اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: در زنجیره‌های ارزش راهبردی دستگاه‌های تخصصی سیاست‌گذار موظفند موضوعات پیشنهادی استان‌ها را بررسی کنند.

مسئول دبیرخانه ملی طرح توسعه زنجیره‌های راهبردی وزارت کشور اضافه کرد: یکی از اهداف وزارت کشور اصلاح و ارتقا ساختار حکمرانی و هدف دیگر در بعد اقتصادی زنجیره‌های ارزش اقتصادی، تولیدی و رسته‌هایی موجود است.

کد خبر 6090798

دیگر خبرها

  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است