Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر رئیس جمهور به روسیه/ اخبار خودرویی/ روابط ایران و سوریه/ رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، موافقت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با واردات خودرو بدون انتقال ارز در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اعلام این خبر گفت که در جلسه کمیسیون تلفیق پیشنهاد بنده برای واردات خودرو رای آورد که در این پیشنهاد به دولت مجوز واردات محدود خودرو منتهی از محل ارز غیرصادراتی داده شد.

همچنین در نشست خبری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، رحیم زارع به تشریح آخرین مصوبات این کمیسیون  پرداخت و از تعیین نرخ مالیات بر خانه ها و ماشین های لوکس خبر داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ توضیح داد: خودرو تا سقف یک میلیارد تومان مشمول مالیات نخواهد شد. مالیات خودرو تا مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان شامل مالیات یک درصد،  تا مبلغ ۳ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون شامل مالیات ۲ درصد می شود. تا مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد ۳ میلیارد تومان شامل مالیات ۳ درصد و نسبت به مازاد ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مالیات ۴ درصد شامل می شود.

کیفیت پایین خودروهای داخلی هم موضوع انتقاد جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس بود که تاکید کرد: بنده در حال تلاش برای برخورد با متخلفان در این صنعت هستم و اکنون شکایتی را از مدیران خودرو تنظیم کردم بابت قیمت های خارج از عرفی که برای محصولات مونتاژی خود در نظر گرفته است. بنده وظیفه انسانی خود می دانم که در کنار مردم بوده و از حق مردم دفاع کنم و تمام تبعات آن را نیز می پذیرم.

سطح روابط تهران و دمشق و حضور نیروهای مستشاری ایران در سوریه، موضوع گفت و گوی مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه با شبکه آرتی بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

لونا الشبل در بخشی از این گفت و گو در پاسخ به این سوال که برخی کشورها خواستار روابط خوب شما با تهران نیستند و این مانعی برای ایجاد روابط شما با اینگونه کشورهاست خاطر نشان کرد: روابط با ایران برپایه وفاداری است و ایران دائما در کنار ملت و ارتش سوریه ایستادگی کرده است بنابراین سوریه وفاداری ایران را با خیانت پاسخ نخواهد داد،

مشاور بشار اسد همچنین در جواب پرسش دیگری درباره نفوذ ایران در سوریه،؛ با تاکید بر اینکه حضور هر نوع نیرو با هر جنسیت و ملیتی در خاک سوریه یک تصمیم حاکمیتی است و هیچ کس حق ندارد در این مساله دخالت کند، افزود: بگذار خیالتان را راحت کنم که هیچگونه ارتش و یا یگان و نیرو و تشکیلات نظامی ایرانی در خاک سوریه حضور ندارند و چیزی که هست حضور افسران ایرانی در کنار ارتش سوریه است.

اهمیت رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران نیز موضوع گزارشی در روزنامه گلوبال‌ تایمز چین بود که در این باره نوشت: این اولین باری نیست که این‌ سه کشور رزمایش‌های مشترک برگزار می‌کنند و به گفته مقامات نظامی چینی، رزمایشی که قرار است برگزار شود، دربردارنده حسن‌ نیت چین و نشانگر توان آن برای حفظ صلح جهانی و امنیت دریانوردی است.

صبح امروز آیت الله سید ابراهیم رئیسی در رأس هیأت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی به دعوت همتای روس خود عازم مسکو شد.

دیدار با ولادیمیر پوتین، حضور و سخنرانی در نشست عمومی مجلس دوما،‌ دیدار با ایرانیان مقیم روسیه و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی روس، بخشی از برنامه‌های رئیس جمهور در این سفر دو روزه خواهد بود.

رئیس جمهور پیش از عزیمت به روسیه در فرودگاه مهرآباد ضمن تشریح اهداف این سفر گفت: وجود منافع مشترک و تعاملی بین تهران و مسکو در منطقه امنیت‌ساز است و جلوی یکجانبه‌گرایی در دنیا را خواهد گرفت. همچنین تعامل و همکاری متقابل دو کشور می تواند در وضعیت منطقه ای و بین‌المللی تأثیرگذار باشد.

اخبار دیگر مرتبط با این سفر را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

رئیس جمهور کشورمان وارد مسکو شد

بازتاب سفر رئیس جمهور ایران به مسکو در رسانه‌های عربی

اهمیت "سفر رئیسی به روسیه" از نگاه رسانه‌های خارجی

نگاه راهبردی ایران و روسیه به مناسبات خارجی نقطه اتکای روابط جدید است

***

معاون سفارت ایران در کابل از باز شدن دریچه‌های بند سد کمال‌خان توسط افغانستان و جاری شدن آب به سمت مرزهای جمهوری اسلامی ایران خبر داد که از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

 سید حسن مرتضوی افزود: با رایزنی‌های ایران با افغانستان در سفر امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان به تهران و ادامه این مذاکرات با مسئولین طالبان در افغانستان، روسای این گروه دستور بازگشایی دریچه‌های بند کمال‌خان را صادر کردند و آب هیرمند به سوی هامون حرکت کرد.

دور هشتم مذاکرات وین و تلاش ها برای احیای توافق هسته ای هم چنان در سطوح مختلف سیاسی و کارشناسی در حال پیگیری است و با توجه به تجربه اجرای ناقص برجام از ۲۰۱۵ و خروج یک جانبه آمریکا در ۲۰۱۸، ایران به دنبال کسب اطمینان از پایداری از هرنوع توافقی باشد.

دیگر اخبار مرتبط را در لینک ها زیر بخوانید.

دیدار مذاکره‌کنندگان ارشد ایران و سه کشور اروپایی با حضور نماینده اتحادیه اروپا در وین

به پیشرفت در مذاکرات وین احتیاج داریم

بازگشت به برجام یک ضرورت راهبردی است/ از مذاکرات تهران-ریاض حمایت می‌کنیم

سفر رییس جمهور به روسیه دارای اهمیت خیلی زیادی است

***

به گزارش تاریخی ایسنا از چهل و سومین سالگرد برگزاری باشکوه ترین راهپیمایی اعتراضی مردم در ۲۰ صفر سال ۱۳۹۹ قمری مصادف با سال ۱۳۵۷ با عنوان"اربعین و ژنرال هایزر و دیگران"هم از پربازدیدهای بامداد امروز بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار خودرو روابط ایران و سوریه سفر رئیسی به روسیه میلیارد و ۵۰۰ میلیون میلیارد تومان کمیسیون تلفیق نسبت به مازاد رئیس جمهور یک میلیارد سفر رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۷۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین

رئیس‌ جمهور سوریه امروز با وزیر امور خارجه بحرین در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه امروز یکشنبه «عبداللطیف بن راشد الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین را به حضور پذیرفت.

به گزارش سانا، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و راه های توسعه آن در زمینه های مختلف در جهت تامین منافع دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تمهیدات و تلاش های انجام شده توسط بحرین برای موفقیت آمیز بودن اجلاس سران کشورهای عربی که برای ماه آینده برنامه ریزی شده است، مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفته است.

بشار اسد همچنین بر تقویت همبستگی عربی و کار مشترک برای ثبات منطقه در سایه تحولات جهانی تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان، اما ما برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: غربی‌ها، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند، اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی : غربی ها ، آفریقا را برای خودشان می‌خواهند اما ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم
  • رئیسی: ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم