Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: پرونده ثبتی چهار اثر ناملموس استان پس از بررسی و تایید در نشست شورای عالی ثبت میراث ناملموس کشور مورد بررسی قرار گرفت که پس از تایید اعضای شورا در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ احسان نورانی با برشمردن آثار ثبت شده اظهار کرد: آیین سماق‌چینی روستای زناسوج در منطقه الموت‌غربی، مهارت بافت قلاب‌سنگ، مهارت سیاه‌مشق عمادالکتاب و مهارت تهیه گِله‌ترشی روستای نیاق چهار اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی هستند که احکام ثبتی این پرونده‌ها از سوی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان ابلاغ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ظرفیت استان برای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی افزود: قزوین از جمله استان‌های برخوردار در زمینه آثار تاریخی- فرهنگی، طبیعی، آداب و رسوم و صنایع‌دستی‌است و همراهی مردم در معرفی و حفاظت از این آثار نقش موثری دارد.

معاون میراث‌فرهنگی استان در پایان یادآور شد: با ثبت این آثار تعداد میراث ناملموس استان در فهرست آثار ملی به عدد ۹۶ افزایش یافت.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا وزارتخانه گردشگری آثار تاریخی آداب و رسوم میراث فرهنگی قزوین فهرست آثار ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۰۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

ترک‌های اصفهان، به میراث هم رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

دیگر خبرها

  • «شیخ اجلّ» یکی از چهار عنصر ادبی ایران است
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • انهدام باند حفاران غیرمجاز در ارومیه
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • سعدآباد پر حاشیه
  • سعدآباد پرحاشیه
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز