Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@23:07:44 GMT

تخریب یک خانه دیگر در شیخ جراح

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۱۰۹۹

تخریب یک خانه دیگر در شیخ جراح

‌به گزارش خبرگزاری مهر، چندروزی است که سرعت اتفاقات در فلسطین اشغالی به ویژه در غزه و محله شیخ جراح بیشتر شده و وقایع یکی پس از دیگری در حال وقوع هستند. نقطه کانونی این درگیری‌ها در روزهای اخیر باز هم محله شیخ جراح است که دوباره مورد دست‌درازی صهیونیست‌ها قرار گرفته است. صبح روز دوشنبه بود که نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی با یورش به محله شیخ جراح سعی در تخلیه و تخریب خانه «محمود صالحیه» را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری رژیم صهیونیستی مدعی است که زمین این خانه جهت ساخت مدرسه برای محله شیخ جراح در نظر گرفته شده است و دلیل تخریب خانه ساخت مدرسه برای اهالی است، نه اهدای آن به یهودیان. مسئولان شهرداری رژیم صهیونیستی پاسخ نمی‌دهند چرا برای ساخت مدرسه باید خانه یک فلسطینی را تخریب کرد و از زمین‌های دیگر من جمله خانه صهیونیست‌ها استفاده نکرد.

مشخص است که این سخن تنها بهانه‌ای برای رژیم صهیونیستی است تا هدف شوم خود برای نسل‌کشی و کوچ اجباری فلسطینیان را در سایه این توجیهات عملی کنند. با یورش سربازان رژیم اشغالگر اسرائیل، «محمود صالحیه» صاحبخانه و اعضای خانواده‌اش بمبی ساعتی ساختند که با قدم پیش گذاشتن اسرائیلی‌ها فعال می‌شد. آنها همچنین خود را به بنزین آغشته کرده بودند، به پشت بام رفتند و تهدید کردند که در صورت ورود نیروهای صهیونیستی و تخریب خانه، خود و خانواده‌اش را به آتش خواهد کشید. او که همه زندگی و دارایی خودش را در معرض نابودی می‌دید، تصمیمش را گرفته بود و ذره‌ای تردید در آنچه می‌گفت راه نداشت، چرا که خانواده او دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند. این اقدام محمود صالحیه با واکنش و همراهی دیگر فلسطینی‌ها مواجه شد و در شبکه‌های اجتماعی نیز موجی از همراهی ایجاد کرد. ده‌ها فلسطینی بعد از این واقعه در جلوی خانه محمود صالحیه تجمع و از اقدام او حمایت کردند. مخاطبان فضای مجازی نیز این اقدام صالحیه را آخرین تلاش برای حفظ خانه و سرزمین مادری می‌دانستند و آن را شجاعانه و غیورانه توصیف کردند.

این فلسطینی در پاسخ به این سوال که «چرا این روش اعتراض را انتخاب کردی؟» می‌گوید: «چون هیچ چاره دیگری نداشتم. این روش را انتخاب کردم تا اسرائیلی‌ها را جلوی دنیا مفتضح کنم. من وقتی تهدید به خودسوزی کردم قصدش را داشتم و تهدیدم برای خودسوزی جدی بودم. بیا بو کن! بوی بنزین است…».

با این‌همه، محمود صالحیه و خانواده‌اش که در قدم اول موفق شده بودند سربازان صهیونیست را عقب برانند و آنها را از تخریب خانه منصرف کنند، در نیمه‌های دیشب دوباره مورد حمله دزدهای اسرائیلی قرار گرفتند. صهیونیست‌ها که موج همراهی مردم و تجمع آنها در منطقه شیح جراح را دیده بودند، برای دور ماندن از چشم مردم نیمه‌های دیشب را برای یورش خود انتخاب کرده بودند. آنها وقتی که همه دنیا خواب بودند، ضمن جلوگیری از ورود و حضور خبرنگاران به خانه و خانواده صالحیه حمله کرده و منزل آنها را شبانه تخریب کردند. طبق گزارشات اعضای خانواده صالحیه زخمی و مجروح شده‌اند. باید دید که آیا شیخ جراح باز هم به کانون اصلی‌ترین درگیری‌ها در فلسطین اشغالی تبدیل می‌شود یا نه؟ آیا دنیا بالاخره آنچه بر سر فلسطینی‌ها می‌آید را خواهد دید؟ و آیا فلسطینی‌های ساکن محله شیخ جراح باری دیگر ارکان رژیم صهیونیستی را تکان به لرزه درخواهند آورد؟

کد خبر 5404143

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی تخریب منازل فلسطینی ها صفحه اول روزنامه ها دکه روزنامه صفحه اول روزنامه های ورزشی صفحه اول روزنامه های اقتصادی پادکست صفحه اول روزنامه های استان ها نواب صفوی مادر شهید انقلاب اسلامی ایران نظامیان آمریکایی فدائیان اسلام تاریخ معاصر کشتار مردم غزه رژیم صهیونیستی محله شیخ جراح تخریب خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز شنبه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در اقدامی عوام فریبانه با به تصویر کشیدن یکی از آزادشدگان از سوی گروه های مقاومت فلسطینی ادعا کرد: تا زمانی که همه گروگان ها (اسیران) مانند «ابیگل» (Abigail) که توسط (مقاومت اسلامی فلسطین) حماس از خانواده های خود جدا و نگهداری شده اند، به آغوش خانواده های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت!

رئیس جمهور آمریکا با نادیده گرفتن شرایط طاقت فرسای هزاران اسیر مظلوم فلسطینی در بند اشغالگران قدس در این خصوص مدعی شد: به آنها قول می دهم. به خانواده های آنها قول می دهم.

این در حالیست که «جو بایدن» تصویری از دیدار خود با «ابیگل» که توسط گروه های مقاومت فلسطینی آزاد شده است را در این پیام عوام فریبانه به اشتراک گذاشته است!

کد خبر 6090369

دیگر خبرها

  • دختر شاعر فلسطینی مانند پدرش کشته شد
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • فیلم| زن فلسطینی که خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند
  • زن فلسطینی خانه ویران‌شده‌اش را جارو می‌کند (فیلم)
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • آتش و فراموشی؛ روایت استاد فلسطینی از زندگی خانواده او در غزه