Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز پنجشنبه در کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه که در دادسرای قزوین برگزار شد، افزود: حضور مدیران ارشد در جلسات مربوط به باغستان نشان می دهد که همه به درد مشترک پی برده ایم و باید برای درمان آن تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: به رغم تلاش های صورت گرفته در این حوزه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم ولی این به معنی ناامیدی نیست و باید به سهم خود برای صیانت از باغستان دغدغه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: موضوع باغستان، یک مشکل چندین ساله است و نباید انتظار داشته باشیم طی چند جلسه این مشکل حل شود.

وی افزود: تعدد دستگاه ها در این حوزه از دستگاه های اجرایی تا قضایی باید نقطه قوت باشد که نشان می دهد همه دستگاه ها در این حوزه وظیفه دارند و هم افزایی و استفاده از ظرفیت ها شکل گرفته است.

قاسمی اظهار داشت: متاسفانه این تعدد دستگاه ها در این حوزه به معنی موازی کاری و تداخل در کارها فرض شده که باید این دیدگاه تغییر کند.

وی با بیان اینکه این شیوه مدیریت جوابگو نیست و باید اصلاح شود و تغییر کند،گفت: مالکان خصوصی در عرصه مدیریت باغستان سنتی قزوین باید نقش بیشتری داشته باشند و باید در راس مدیریت باغستان، نماینده باغداران حضور یابند.

این مسوول افزود: دولتی کردن باغستان با روح قوانین ما همخوانی ندارد و از بودجه و اعتبارات دولتی نباید در این حوزه استفاده شود و دولت تنها به نوعی سیاستگذار این حوزه باشد.

قاسمی اضافه کرد: در حال حاضر در استفاده از بیت المال با محدودیت مواجه هستیم و باید انگیزه در مالکان ایجاد شود تا از این پهنه با حفظ بعد تاریخی آن صیانت شود.

وی افزود: ما این موضوع را در شورای باغستان مطرح می کنیم و کمک خواهیم کرد تا پیوست حقوقی آن ایجاد شود و باید باغستان را زنده کنیم نه اینکه آن را با تنفس مصنوعی زنده نگه داریم.

باغستان سنتی قزوین در گذشته نه چندان دور چهار هزار هکتار بوده که در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از آن باقی مانده است.

به گفته کارشناسان و فعالان محیط زیست، ۵۰ درصد عرصه باقی مانده از باغستان نیز در حال نابودی است.

برچسب‌ها دادگستری استان قزوین دادستان قزوین قوه قضاییه باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری استان قزوین دادستان قزوین دادگستری استان قزوین دادستان قزوین قوه قضاییه باغستان دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک، در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده است. ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه وارد شده به کشور در مدت یاد شده ۱۲۲ میلیون و ۸۵۹ هزار دلار بود.

این گزارش در خصوص واردات گوشی تلفن همراه به تفکیک تجاری و مسافری می‌افزاید: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تعداد ۴۶۶ هزار و ۱۹۳ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۰۶ میلیون و ۵۵۸ هزار دلار به شیوه تجاری و ۲۸ هزار و ۳۰۲ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۶ میلیون و ۳۰۱ هزار دلار به شیوه مسافری وارد گردید.

بر اساس این گزارش، آمار واردات گوشی تلفن همراه در این مدت شامل ردیف تعرفه ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کد شماره ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیر لمسی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • شیوه بیمه خودرو تغییر می‌کند
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • عضو شورای شهر باغستان بازداشت شد
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد