Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@21:28:46 GMT

شیردهی مادر موجب انتقال کرونا به نوزاد نمی شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۷۲۰۴

شیردهی مادر موجب انتقال کرونا به نوزاد نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر «پال کروگستاد»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «شیر سینه مادر منبع غذایی ارزشمند برای نوزاد است.»

وی در ادامه افزود: «ما هیچ مدرکی دال بر اینکه شیر سینه از مادر مبتلا به کووید ۱۹ حاوی ماده ژنتیکی عفونی است نیافتیم و از اینرو به نظر نمی‌رسد شیردهی خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

تیم تحقیق نمونه‌های شیر ۱۱۰ زن شیرده را بین مارس تا سپتامبر ۲۰۲۰ تجزیه و تحلیل کرد. از این زنان، ۶۵ زن تست کوویدشان مثبت بود. ۹ نفر دارای علائم بودند اما آزمایش آنها منفی بود. و ۳۶ نفر علائم داشتند اما مورد آزمایش قرار نگرفتند.

ماده ژنتیکی کروناویروس (RNA) در شیر مادر هفت زن (۶٪) مبتلا به عفونت یا دارای علائم تأیید شده یافت شد. نمونه دومی که از هفت زن بین یک تا ۹۷ روز بعد گرفته شد، فاقد RNA کروناویروس بود.

همچنین هیچ شواهد بالینی مبنی بر عفونت در نوزادان هفت مادر دارای مواد ویروسی در شیرشان وجود نداشت.

محققان خاطرنشان کردند که این یک مطالعه کوچک بود و ممکن است تمام عوامل بالقوه ای را که می‌توانند وجود RNA کروناویروس را در شیر مادر پیش بینی کنند، پوشش ندهد.

اما آنها افزودند که این بزرگترین مطالعه برای بررسی عفونت احتمالی کووید ۱۹ از طریق شیر مادر است و شواهدی ارائه می‌دهد که زنان شیرده با موارد تأیید شده یا مشکوک، نوزادان خود را آلوده نمی‌کنند.

کد خبر 5404998

منبع: مهر

کلیدواژه: شیر مادر ویروس کرونا کووید 19 ویروس کرونا کووید 19 واکسن کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سویه اومیکرون کرونا آمار کرونا واکسیناسیون بارداری تعرفه های پزشکی پروتکل های بهداشتی ارز دارو افسردگی سلامت روان شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان

ابراهیم کوهکن مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: در این مدت ۳۲ نمونه موفق در بانک خون بند ناف نوزاد استان ذخیره شده است.

 کوهکن افزود: پارسال ۵۰۰ نمونه موفق بند ناف نوزاد در بانک خون استان ذخیره سازی شد که نسبت به سال پیش از آن ۵۶ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان هرمزگان از سال ۸۸ در استان راه‌اندازی شد، گفت: هزینه نگهداری خون بند ناف نوزادان در هنگام قرارداد ۱۰ میلیون تومان در دو قسط با فاصله زمانی ۳ ماه است و هزینه سالانه ذخیره آن ۵۶۰ هزار تومان است.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان با اشاره به اینکه زمان نگهداری خون بند ناف نوزاد۲۰ سال است، افزود: از خون بند ناف نوزاد برای درمان بیماری‌های مانند تالاسمی، سرطان‌های خونی، اوتیسم، بهبود فلج مغزی، دیابت و آلزایمر استفاده می‌شود.

کوهکن گفت: مراکز بانک خون بند ناف نوزاد در همه‌ی بیمارستان‌های هرمزگان مستقر هستند.

وی افزود: مادران باردار می‌توانند از ابتدای ماه نهم بارداری در این مراکز نام نویسی کنند.

مسئول بانک خون رویان هرمزگان گفت: خون باقیمانده در بند ناف و جفت نوزاد سرشار از سلول‌های بنیادی بسیار پرتوان و زنده است که بر اثر تکثیر‌های پی‌درپی دچار پیری نمی‌شوند و با تزریق و یا جایگزینی این سلول‌ها می‌توان به بهبودی سلول‌های آسیب‌دیده کمک کرد.

کوهکن افزود: نمونه گیری از دندان‌های شیری و مایع‌های آمنیوتیک جفت از برنامه‌های امسال بانک خون رویان هرمزگان است.

وی گفت: از پرده آمنیوتیک برای درمان زخم‌های سوختگی و زخم‌های عمیق استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدئو) نوزاد فلسطینی متولد شده از مادر جان‌باخته درگذشت
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی