آخرین وضعیت سرعت اینترنت موبایل
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۹۸۱۹۲
به گزارش ایسنا، سرعت اینترنت یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب میشود و وبسایت Speedtest شاخصهای جهانی اینترنت را در کشورها بررسی میکند. در حالی که تا پیش از این، میانگین سرعت در این وبسایت مورد استفاده قرار میگرفت، از این پس رتبهبندیها بر اساس میانه سرعت است تا سرعتهایی را که کاربر احتمالاً تجربه میکند، به بهترین شکل منعکس کند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه دسامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۵۵ مگابیتبرثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۹ مگابیتبرثانیه و تاخیر ۲۹ میلیثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۹.۷۵ مگابیتبرثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۵.۰۶ مگابیتبرثانیه و تاخیر ۱۰ میلیثانیه است.
در حالی که تا ماه نوامبر سال ۲۰۲۱، میانه جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۲۹.۰۶ مگابیتبرثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۸.۵۳ مگابیتبرثانیه و تاخیر ۲۹ میلیثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز میانه جهانی سرعت دانلود، ۵۸ مگابیتبرثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود ۲۴.۲۷ مگابیتبرثانیه و تاخیر ۱۰ میلیثانیه بود.
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه دسامبر ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۳۸.۳۸ مگابیت برثانیه)، نروژ (۱۱۹.۱۲ مگابیت برثانیه)،کره جنوبی (۱۰۸.۲۶ مگابیتبرثانیه)، چین (۱۰۴.۴۴ مگابیت برثانیه) و قطر (۱۰۴.۳۰ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.
همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهنباند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۱۹۲.۱۷ مگابیتبرثانیه)، شیلی (۱۸۷.۵۰ مگابیتبرثانیه)، تایلند (۱۷۵.۹۳ مگابیتبرثانیه)، هنگکنگ (۱۶۸.۶۶ مگابیت برثانیه) و موناکو (۱۶۵.۴۷ مگابیتبرثانیه) تعلق دارد.
میانه سرعت موبایل در ایران
در حال حاضر میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۴.۰۳ مگابیتبرثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۳۴ مگابیتبرثانیه و تاخیر ۳۰ میلیثانیه است که رتبه ایران را به ۷۳ از میان ۱۳۸ کشور رسانده است.
این در حالی است که در ماه نوامبر ۲۰۲۱، میانه سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۲۵.۱۹ مگابیتبرثانیه و میانه سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۹.۹۹ مگابیتبرثانیه بود که رتبه ایران در جایگاه ۷۰ قرار داشت.
همچنین طبق این آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از برزیل، آنگولا و میانمار سریعتر و از کشورهایی مانند لائوس و تونس کندتر است.
در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۹۲ مگابیتبرثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیتبرثانیه و تاخیر، ۲۹ میلیثانیه است که رتبه ایران را به ۱۴۳ از میان ۱۷۸ کشور میرساند. این درحالی است که در نوامبر ۲۰۲۱، در حوزه اینترنت ثابت، میانه سرعت دانلود در ایران، ۹.۸۵ مگابیتبرثانیه و میانه سرعت آپلود ۱.۳۹ مگابیتبرثانیه بود و ایران در جایگاه ۱۴۲ قرار داشت.
همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از لیبری، بوتان و مالدیو کندتر و از نیجریه، الجزایر و پاپوآ گینه نو سریعتر است.
منبع: الف
کلیدواژه: مگابیت برثانیه و میانه جهانی سرعت آپلود سرعت دانلود اینترنت موبایل سرعت آپلود اینترنت موبایل میانه جهانی سرعت دانلود حوزه اینترنت ثابت میلی ثانیه حال حاضر میانه سرعت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در اولین دورهمی جشنواره «آسمون» ویژه تولیدات فضای مجازی نوجوان به اهمیت فیلمسازی در نوجوانی اشاره کرد و گفت: هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید.
به گزارش ایسنا، طبق گزارش رسیده،اولین دورهمی آسمونیها در جشن ۱۰ سالگی فعالیت «بادبوم» ویژه فعالیتهای سینمایی نوجوانها در مجموعههای سینمایی و تلویزیونی، با حضور حمید امامی دبیر جشنواره و محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در خانه هنرمندان برگزار شد.
ابتدا، سید حمید امامی مدیر بادبوم به جمع هنروران نوجوان حاضر در جشن اشاره کرد و گفت: ما در این جمع قرار بود یک دورهمی ساده داشته باشیم اما کار گسترده شد و بخاطر محدودیت فضا، نصف بچههایی که قرار بود دعوت شوند، دعوت نشدند و ان شالله دورهمی بعدی در ورزشگاه آزادی باشد.
امامی: تلاش کردیم موضوعات «آسمون» را مطابق با نوجوانان انتخاب کنیم/ میتوانید آینده خود را بسازید
او به آغاز فعالیت بادبون در سال ۹۳_۱۳۹۲ پرداخت و از خانوادههای بچههای عضو بادبوم قدردانی کرد و افزود: از تمام پدر و مادران بچههای عضو بادبوم بخاطر اینکه این سالها با ما ساختند، درحالی که بارها موقعیت بادبوم عوض شد، تشکر میکنیم.
دبیر جشنواره «آسمون» از آغاز یک جشنواره جدید خبر داد و ادامه داد: امروز آغاز رسمی جشنواره آسمون است؛ این جشنواره ویژه تولید محتوای برای بچههای ۹ تا ۱۸ سال است که جوایز بسیار ارزشمندی دارد و که آغاز رسمی آن با شماهایی است که در این مدت با ما بودند.
امامی با بیان اینکه موضوعات و جوایز و تمام جزئیات جشنواره در asemoonfest.ir آمده است، تاکید کرد: سعی شد موضوعاتی انتخاب شود که کاملا مربوط با نسل ضد و دهه هشتاد و نودیها باشد چون میخواهیم ثابت کنیم نوجوانها میتوانند آینده خودشان را شکل بدهند.
خردمندان: برای فیلمسازی از خودتان شروع کنید
سپس، محمدرضا خردمندان کارگردان سینما در سخنانی نوجوانی را بهترین دوره زندگی هر فرد دانست و افزود: باید برای دوره نوجوانی بهشدت تلاش کرد و اشتباه اینجا جایز است و حتما در بزرگسالی میتوان از اندوختههای آن استفاد کرد.
او از تکرار تجربه در نوجوانی بهعنوان یک توصیه یاد کرد و تاکید کرد: در نوجوانی باید بسیار تجربه کرد؛ این دوره فرصتی برای آزمون و خطاست و هیچ اشکالی ندارد که خطا کنیم، چراکه این تجارب مواد خام آینده خواهند شد تا از آنها استفاده مفید کنیم.
این فیلمساز در توصیههایی برای نوجوانانی که قصد دارند در عرصه فیلمسازی و بازیگری فعالیت کنند، گفت: من خودم در سینما کارم را با فیلم کوتاه و ارزانقیمت شروع کردهام. به بچههایی که میخواهند کارگردانی و بازیگری را در آینده دنبال کنند، توصیه میکنم از خودتان و تجارب و خاطراتتان شروع کنید؛ تمام آنچه که شما هستید و تجریه شخصی دارید و آن چیزهایی که هویت شماست برای شروع فیلمسازی به شما کمک خواهند کرد.
خردمندان: به اولین چیزی که نیاز دارید، ایده است
خردمندان از ایده بهعنوان اولین مرحله برای فیلمسازی یاد کرد و گفت: یک فیلمساز و نویسنده اول چیزی که برای شروع نیاز دارد، ایده است. من در ابتدای راه یک توصیه دارم، به تجربیات شخصی خودتان رجوع کنید چون بهترین ایده فیلمسازی از خودتان و خاطرات شماست پس در خاطراتتان جستجو کنید که چه لحظاتی در زندگی دارید که شما را تحت تاثیر قرار داده و آن اتفاق را به خوبی میشناسید و همراه با رنج و حس غرور و ... است و نسبت به آن اطلاعات کامل دارید و همینها قابلیت ساخت یک فیلم کوتاه را به شما خواهد داد، چراکه به ابعاد آن اشراف دارید.
او به ذکر نمونههایی از تجارب مشترک بچهها پرداخت و عنوان کرد: درباره دوچرخه و شغل پدرتان و موضوعاتی که بهخوبی آن را میشناسید، فیلم بسازید که جزئیات قابل لمس از آنها در ذهن داشته باشید که همگی برامده از تجربه شخصی شماست. همه فیلمسازان بزرگ، اولین داستان و شعر و فیلم را از تجربه درونی و غنی شده خودشان ساختهاند. البته اینکه آیا این خاطرات بهتنهایی برای ساخت فیلم کافی است، باید بگویم خیر! بلکه باید به آنها واقعیت و تخیل اضافه کنیم تا فیلم به یک اثر هنری تبدیل شود.
کارگردان "بیست و یک روز بعد" تجاربی از فیلمسازی خود را با نوجوانها به اشتراک گذاشت و گفت: من وقتی نوجوان بودم در اوایل دهه ۷۰ یک همکلاسی داشتم که شرایط اقتصادی خوبی نداشت و همین موجب مشکلاتی میشد که مدیران مدرسه قصد داشتند او را اخراج کنند و این سوژه برای من محور یک داستان شد چون او را بهخوبی میشناختم.من این داستان را با چاشنی تخیل نوشتم و چاپ شد و اولین تجربه نویسندگی من رقم خورد و من فهمیدم میتوانم از خاطراتم داستان بنویسم. در ادامه من برای فیلمسازی از این روش استفاده کردم و فیلم "بیست و یک روز بعد" که قصهی واقعی داشت را با هدف حرکت بهسمت درون مایه تخیل به آن آمیخته شد تا بتوانیم در فیلم حرفی داشته باشیم.
خردمندان خطاب به حاضرین گفت: توصیه میکنم تجربیات و خاطرات خودتان را درباره موضوعات و دوستانی که بهشدت آنها را میشناسید، بنویسید که برای شما تولید داستان میکنند. بهنظرم فیلم ساختن بهشدت ارزان و آسان شده و هیچ چیز جز گوشی موبایل برای فیلمسازی لازم نیست و این امکاناتی است که در دست همگی قرار دارد.
او افزود: بچههایی که میخواهند بازیگر شوند باید ده برابر یک نقش را در زندگی روزمره خودشان بازی کرده باشند و دهها قدم از یک تست بازیگری جلوتر باشند و یادبگیرند که تقلید کنند و افعال دیگران را شبیهسازی کنند و برای نقشهای مختلف شناسنامه درست کنند. مدل راه رفتن، حرف زدن و فکر کردن زندگی افراد و مشاغلی مثل نجار، بنا و پزشک را مرور کنند تا آماده همکاری با یک فیلم باشند.
انتهای پیام