Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد شکوهی گفت: به دلیل مهم و حساس بودن حوزه فرهنگ، مشارکت بانوان در این حوزه به شدت اهمیت دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: دانستن اینکه فاطمه(س) بهترین و کامل‌ترین الگوی زنان مسلمان است، کافی نیست؛ زیرا بسیاری از زوایای وجودی و رفتاری این بزرگ، برای زنان ما ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد شکوهی ادامه داد: برخی با شنیدن نام حضرت فاطمه(س) یاد پهلوی شکسته او، دردها و غم های دلش برای ما تداعی می شود.   وی افزود: این هرگز نمی تواند روح زن اندیشمند و آگاه ایرانی را که تشنه دریافت حقیقت است، سیراب کند.   این کارشناس با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی همیشه جاوید زنان جهان است، تصریح کرد: ایمان، تقوا و اخلاق، مدیریت عرشی خانواده، نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب، ولایتمداری و جهاد فرهنگی(جهاد تبیین) از ویژگی‌های آن حضرت است.   حجت الاسلام شکوهی گفت: به دلیل مهم و حساس بودن حوزه فرهنگ، مشارکت بانوان در این حوزه به شدت اهمیت دارد.   وی ادامه داد: غفلت از حضور به موقع و پررنگ زنان در این عرصه ضربات جبران ناپذیری را به بار می آورد.   این کارشناس تاکید کرد: امروز دشمن در عرصه جنگ فرهنگی با تمام توان ورود کرده و ضرورت دارد که همه برای مقابله با این مهم برخیزند که نقش بانوان در این نبرد مهم تر از دیگران است.   حجت الاسلام شکوهی افزود: تاکید اسلام بر فعالیت های فرهنگی تا حدی است که حتی به زنان، جهت آموزش عقیدتی، اجازۀ شوهر را تکلیف نمی کند.   وی گفت: زنان باید مانند حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان هایی که جامعه به حضور آنها نیاز دارد وارد عرصه شوند که یکی از آنها حوزه فرهنگ است.   این کارشناس ادامه داد: مهمترین نقش های بانوان در عرصه جهاد فرهنگی، در بُعد خانواده، نقش مادری و همسری آنان است، زیرا امروز دشمن درصدد از بین بردن بنیان خانواده است.   حجت الاسلام شکوهی بیان کرد: بانوان در تربیت نسل ولایی و زنده نگه داشتن محبت اهل بیت(ع) نقشی اساسی داشته اند و هرگز نباید با هیچ نقش دیگر مقایشه و یا از آن غفلت شود.   وی در خاتمه خاطرنشان کرد: زنان ما در برخی از صحنه ها حتی از مردان نیز پیشی گرفته اند و این موضوع، ظرفیت این قشر عظیم از جمعیت کشور را نشان می دهد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۹۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند