Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مدیرعامل سازمان انتقال خون از شروع پویش اهدای خون بانوی ایرانی همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن در سراسر کشور و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین از سازمان انتقال خون، پیمان عشقی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن گفت: تکلیف های اصلی زن همچون همسری و مادری وقتی در کنار فعالیت و نقش آفرینی های اجتماعی قرار می گیرد، زن را به محوری ترین رکن در خانواده و همچنین جامعه تبدیل می کند و به همین دلیل حضور و مشارکت بانوان برای انجام اهدای خون بسیار حائز اهمیت است که‌ در همین راستا و به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن، پویش اهدای خون بانوی ایرانی از دوم تا هشتم بهمن ماه در مراکز اهدای خون سراسر کشور انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان انتقال خون افزود: ما در همه شاخص های اهدای خون و با فاصله از کشورهای منطقه جلو هستیم و در برخی شاخص ها هم به اندازه کشورهای توسعه یافته رشد کرده ایم، اما در میزان مشارکت بانوان، آمارها پایین است و حدود ۵ درصد از کل آمار اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل می دهند که امیدواریم در قالب پویش های این چنینی، شاهد افزایش مشارکت بانوان در این کار نجات بخش و انسان دوستانه باشیم.

هر خانه یک پایگاه اهدای خون

عشقی با تاکید بر شعار با اهدای خون بانوان؛ هر خانه یک پایگاه اهدای خون به عنوان پیام اصلی این پویش گفت: ما معتقدیم  اهدای خون بانوان صرفا اهدای خون یک فرد نیست و اهدای خون یک خانواده است و اگر یک بانو به عنوان همسر و یا مادر، کاری را انجام بدهد بر تمام اعضای خانواده هم می تواند اثرگذار باشد و برخی باورهای غلط مثل این باور که خانم ها کم خون هستند و نمی توانند اهداکننده خون باشند، باعث شده سهم بانوان ایرانی در جمع اهداکنندگان خون کم باشد که البته با پویش های مختلف و آگاهی افزایی اجتماعی که در دستور کار قرار دادیم، شاهد رشد مشارکت بانوان در اهدای خون طی سال گذشته هستیم و امیدواریم با همراهی بیشتر بانوان، این مشارکت ها افزایش پیدا کند و البته باید دانست که بانوان به خاطر سبک زندگی و خود مراقبتی دارای خون سالم تری هستند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با اشاره به طرح کارت اهدای افتخاری، گفت: در نظر داریم اگر بانویی به هر دلیلی نتوانست اهداکننده خون شود، در ترویج فرهنگ اهدای خون در خانواده و جامعه به ما کمک کند و به همین دلیل طرح کارت اهدای افتخاری برای بانوانی در نظر گرفته شده است که بتوانند یا ۱۰ نفر را برای بار اول به جمع اهداکنندگان خون بیاورند و یا ۱۰ اهداکننده خون که سابقه دارند را به اهداکننده مستمر که حداقل ۲ بار در سال خون بدهد، تبدیل کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سازمان انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مقام معلمان در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،با همکاری فرمانداری و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوانات و با حضور روسای اداره‌ها و جمعی از پاسداران با اهدای گل از فرهنگیان مدارس شهرستان بوانات تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم با نواخته شدن زنگ سپاس، دانش آموزان با اهدای شاخه گل به آموزگاران و دبیران آموزشگاه، از مقام شامخ معلم تقدیر کردند.
شهرستان بوانات در شمال شرق فارس و در فاصله ۲۴۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • تجلیل از مقام معلمان در بوانات
  • برگزاری یادواره شهدا در بوکان
  • سیستان و بلوچستانی ها در رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت مشارکت کنند
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • اهدای جوایز نفیس برای کاهش ۱۵ درصدی مصرف در ۲۱ هفته
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • دعوت بانوی کردستانی به اردوی تیم ملی سپک تاکرا
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود