Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@05:54:07 GMT

چاقی بر عملکرد قلب کودکان اثر دارد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۷۸۴۳

چاقی بر عملکرد قلب کودکان اثر دارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس مطالعات و آزمایشات این گروه از متخصصان چاقی می تواند تاثیر شدیدی بر آناتومی قلب کودکان چاق داشته باشد.

در این مطالعه بطن چپ که یکی از چهار حفره قلب به حساب می آید مورد بررسی قرار گرفت. متخصصان دریافتند که در کودکان دارای اضافه وزن، بطن چپ یک سطح مقطع دایره‌ای شکل پیدا می‌کند و از تقارن عمودی طبیعی منحرف می‌شود - این مشخصه دوم پیش از این در بیماران مبتلا به تنگی آئورت مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه داده‌های گسترده‌ای از مرحله اولیه قبل از تولد تا دوران کودکی به منظور بررسی رشد سیستم قلبی-عروقی و عوامل خطر اولیه بیماری قلبی-عروقی جمع‌آوری شده است.

به گفته متخصصان هلندی، داده‌های جمع آوری شده شامل اسکن‌ بود که قلب ۲۶۳۱ کودک ۱۰ ساله را مورد مطالعه قرار داد.

چاقی یکی از مهمترین معضلات در حوزه سلامت جهانی است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تقریبا ۶۰ درصد از بزرگسالان و حدود یک سوم از کودکان ۱۱ ساله در اتحادیه اروپا دارای اضافه وزن یا چاقی هستند و بیماریهای مرتبط با چاقی علت اصلی مرگ و میرهای قابل پیشگیری است.

به گفته متخصصان یافته های بدست آمده به پزشکان اجازه می دهد تا به بیماران در کاهش خطرات بیماریهای قلبی-عروقی در آینده در افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند، کمک کنند زیرا قلب به روشی مشخص و مشهود به عارضه چاقی واکنش نشان می دهد.

به گزارش هندوستان تایمز، محققان تاکید کردند: چاقی در کودکان یک نگرانی جدی است زیرا ممکن است بر روند سالم رشد تاثیر بگذارد. با وجود اطلاعات بالینی بیشتر در مورد این تاثیر، پزشکان می توانند بهتر به بیماران توصیه کنند که سبک زندگی سالم تری را در سنین پایین تر دنبال کنند.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی چاقی قلب لاغری آناتومی قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۷۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا گفت: برای زیرساخت‌های تبادلات حمل‌ونقل خطوط کشتیرانی و خطوط هوایی باید تقویت شود.

وی افزود: رفع مشکل نقل‌وانتقال مالی‌وپولی از زیرساخت‌های ضروری است. در قاره آفریقا ارتباط با کشورها نسخه مختص خود را می‌طلبد و باید برنامه‌های متفاوت برای هر کشور و اقلیم داشت‌. حداکثر تا سه ماه دیگر مشکلات و موانع نقل‌وانتقال مالی‌وپولی ایران و آفریقا حل شود.

رئیس‌جمهور در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا: فرآوری معادن در آفریقا بسیار مهم است، ایران در این زمینه دانش دارد و می‌تواند به فرآوری معادن کمک‌کند.

وی افزود: کشت فراسرزمینی از دیگر ظرفیت‌های مهم است. تامین مواد اولیه با قیمت مناسب می‌تواند برای همه فعالان اقتصادی و مراکز تولیدی از سوی آفریقا صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: خدمات فنی ومهندسی در ایران به برکت انقلاب اسلامی جایگاه قابل قبولی دارد که مورد قبول همگان است. سدی که در کشور سریلانکا توسط متخصصان ایرانی ساخته شده کم نظیر است.

وی افزود: امکان ساخت پالایشگاه و نیروگاه از سوی جمهوری اسلامی وجود دارد و می‌توانیم در این زمینه با کشورهای آفریقای همکاری داشته باشیم.

کد خبر 6088942 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو از جوامع انسانی به طبیعت
  • خدمات فنی و مهندسی متخصصان ایرانی ماندگار است