Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر ساوجبلاغ افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز؛ به منظور اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغالزایی؛ مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر ساوجبلاغ؛ با حضور بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان البرز، حسین فلاح نژاد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و افسانه سلطانی رئیس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر ساوجبلاغ افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نقش موثری در آموزش مهارت به جوانان جویای کار دارد، گفت: با راه اندازی این مرکز مسیر ورود دانش آموختگان دانشگاهی به بازار کار هموارتر شده و دغدغه دانشجویان و خانواده ایشان جهت اشتغال کمتر خواهد شد.

غفاری مهم‌ترین مزیت برگزاری دوره‌ در مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی را تأییدیه دانشگاه و صدور گواهینامه موفقیت در دوره توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد.

وی با بیان این مهم که اکثر بیکاران جامعه از  فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند؛ اظهار کرد: از اهداف مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در تاسیس مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه‌ها، توانمندسازی دانشجویان و آماده سازی آنان برای ورود به بازار کار است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز گفت: با افتتاح این مرکز، دانشجویان و دانش‌آموختگان مرکز علمی کاربردی خانه کارگر ساوجبلاغ، علاوه‌ بر گذراندن دوره‌های نظری و عملی آکادمیک در حین تحصیل، مهارتهای فنی و حرفه ای مرتبط یا دلخواه را طی، از تجربیات و مشاوره های اساتید مجرب بهره گرفته و آینده شغلی آنان به نوعی هدایت و تضمین می شود .

غفاری خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی مختص دانشجویان و دانش‌آموختگان تمام دانشگاه‌ها اعم از دولتی و آزاد است و پس از طی دوره، مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای آنان صادر خواهد شد.

افسانه سلطانی رئیس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر ساوجبلاغ  هم در این آئین گفت: استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام ماموریت‌ها و تکالیف سازمانی از جمله اهداف راه اندازی  این مرکز می باشد و ابراز امیدواری کرد: ایجاد مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی می تواند در زمینه آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار بسیار مهم و موثر باشد .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی حرفه ای استان البرز آموزش فنی و حرفه ای بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان

محمد قورزایی  در جلسه تخصصی حمایت از مهارت آموختگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای که با هدف تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" برگزار شد، اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مناسب‌ترین راهکار برای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال پایدار است.

وی با اشاره به مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهدای وحدت در حاشیه شهر زاهدان، افزود: کارگاه‌های آموزشی کم سرمایه‌بر و زود بازده مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مانند؛ تولیدات نان و شیرینی‌جات و دارو‌های گیاهی بستری مناسب برای اشتغال جوانان سیستان و بلوچستان است.

جلیل شهریاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حمایت‌های سپاه سلمان از آموزش‌های مهارتی در بحث تولید و اشتغال گفت: عرصه مهارت آموزی، پروسه اشتغال و درآمد را برای جوانان این استان هموار کرده است و کمک سازمان‌های مختلف مانند بسیج سازندگی این امر را تسریع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟