Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سازمان پزشکان بدون مرز به حمله سنگدلانه ائتلاف تحت سرکردگی سعودی به یک زندان در صعده در شمال یمن واکنش نشان داد و آنرا غیرقابل توجیه دانست.
به گزارش خبرگزاری آریا، سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ راهی برای انکار این حمله وجود ندارد زیرا همه در شهر صعده شاهد این حمله بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حمله‌ای غیرقابل توجیه است که یک زندان در صعده یمن را هدف قرار داده است.
احمد مهمات رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در ادامه تاکید کرد: این حوادث در ادامه سلسله حملات هوایی غیرقابل توجیه است که ائتلاف تحت سعودی علیه مدارس، بیمارستانها، بازارها، مراسم عروسی و زندان‌ها انجام می‌دهد.
وی افزود: از زمان شروع جنگ بارها شاهد حملات گسترده در یمن بوده‌ایم از جمله اینکه بیمارستان وابسته به ما هدف قرار گرفت.
گفتنی است که «طه متوکل» وزیر بهداشت یمن روز شنبه جدیدترین آمار مربوط به قربانیان حمله ائتلاف متجاوز سعودی به زندان مرکزی صعده را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که به دنبال تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به زندان مرکزی «صعده» تا این لحظه 87 نفر کشته و 266 تَن دیگر زخمی شده‌اند. وی گفت که آمار قربانیان همچنان رو به افزایش است.
این مقام یمنی در ادامه سخنانش گفت: از کشورهای دوست و نیز سازمان‌های بین المللی می‌خواهیم تا در زمینه بیرون آوردن اجساد قربانیان از زیر آوار و نیز امدادرسانی به مجروحان، به ما کمک کنند.

مهر

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عربستان سعودی سازمان پزشکان بدون مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو را نشانگر آماده‌شدن این پیمان برای درگیری احتمالی با روسیه دانست.

علاوه بر این وزارت خارجه روسیه به اتهام‌زنی ناتو به روسیه مبنی بر انجام حمله‌های ترکیبی از سوی این کشور علیه این پیمان نیز واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که این اتهام‌زنی ناتو، فریب‌کاری است و برای برانگیختن هیجانات و احساسات ضدروسی انجام می‌گیرد.

گفتنی است ناتو رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» را از ۲۴ فوریه آغاز کرده است. این رزمایش تا پایان ماه مه ادامه دارد و با مشارکت بیش از ۹۰ هزار نیرو از ۳۲ کشور عضو این ائتلاف نظامی تحت فرماندهی آمریکا انجام خواهد شد.

مرحله دوم این رزمایش با تمرکز بر جابه‌جایی نیروها در سراسر اروپا برگزار می‌شود. در جریان این رزمایش، متحدان ناتو قصد دارند تا مطابق ماده ۵ معاهده پیمان آتلانتیک شمالی، سناریوی جنگ علیه «دشمنی هم‌سطح» را پیاده کنند. براساس این ماده، حمله به یکی از اعضای ناتو، حمله به کل ائتلاف تلقی و مجوز اقدام و کمک مقتضی صادر می‌شود.

الکساندر گروشکو، معاون وزیر خارجه روسیه در ماه ژانویه گفت که وسعت رزمایش مدافع ثابت‌قدم ناتو در سال ۲۰۲۴ از بازگشت نهایی و برگشت‌ناپذیر این ائتلاف به نقشه‌های جنگ سرد جهت رویارویی با روسیه حکایت دارد و نشانه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی غرب علیه روسیه است.

کد خبر 6096314

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در سازمان زندان‌‎ها
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • عضو سنای آمریکا: سنا توافق با عربستان را بدون سازش با اسرائیل تصویب نمی‌کند
  • واکنش ۲ امام جمعه به مسمومیت الکلی پزشکان
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • هاآرتص: جوانان اسرائیلی امید خود را از دست داده‌اند؛ این خانه در آستانه فرو ریختن است/ بلینکن: بدون آتش‌بس در غزه، دست‌یابی به راه حل با حزب الله غیرممکن خواهد بود/ کلمبیا روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کند/ نرخ فقر در غزه به بیش از ۹۰ درصد رسید + عکس و ف