Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: اسلام تمام علوم انسانی مورد نیاز را در خود جای داده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فتاحی در نشست با بانوان منتخب بروجرد و اعضای هیئت‌علمی و کارمندان که امروز سوم بهمن‌ماه به مناسبت ولادت حضرت زهرا و تکریم مقام زن برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر و همچنین دعای شفاعت ایشان، اظهار کرد: زمانی که این حضرت به دنیا آمدند در موقعیتی بود که دختر و جنس زن غریب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کفار و مشرکین از بیان داشتن دختر شرمشان می‌شد و پدران دختران خود را زنده‌به‌گور می‌کردند.

 وی با اشاره به داستان سوزناکی مربوط به آن زمان، تصریح کرد: در آن زمان مادری از ترس پدر مخفیانه فرزند دختر خود را بزرگ می‌کند و پدر با دیدن دختر احساس شرم، تصمیم می‌گیرد با بهانه تفریح دختر را به بیرون ببرد و با کندن چاله‌ای ناجوانمردانه دختر را زنده‌به‌گور می‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلام در چنین محیط اجتماعی به وجود آمد. اینکه فرزند نخست پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) دختر بود و سوره‌ای در قرآن را خداوند تبارک‌وتعالی به نام ایشان نازل کرد، به خاطر این بود که مقام زن و دختر بالا برده شود.

فتاحی اضافه کرد: همچنین حدیثی قدسی در این رابطه داریم که «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما»، ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.

وی بیان کرد: حضرت فاطمه روزگار سختی در کودکی گذراندند و زمانی که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) دو فرد مهم یعنی حضرت خدیجه و حضرت ابوطالب از دست دادند، حضرت فاطمه زهرا (س) برای پدر مادری کردند و لقب ام الابیها را گرفتند و پیامبر اکرم (ص) بر دستان ایشان بوسه زد و مقام مادر را ارج نهادند.

رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ادامه داد: در بعد خانواده امام مجتبی (ع) می‌گویند: در دوران کودکی، شبی بیدار ماندم و به نظاره‌ مادرم زهرا (س) درحالی‌که مشغول نماز شب بود، گذراندم. پس‌ازآنکه نمازش به پایان رسید متوجه شدم که در دعاهایش یک‌یک مسلمین را نام می‌بردند و آن‌ها را دعا می‌کند، خواستم بدانم که درباره‌ی خودش چگونه دعا می‌کند اما با کمال تعجب دیدم که برای خود دعا نکرد. فردا از او پرسیدم: چرا برای همه دعا کردی، اما برای خودت دعا نکردی؟ فرمود: «یا بُنَی! الجار ثم الدار» پسرم اول همسایه بعد خانه. همچنین در بعد ولایت زمانی که حق امیرالمونین حضرت علی (ع) از ایشان سلب شد حضرت فاطمه از ایشان و مقام شامخ ولایت دفاع نمودند. همچنین در بعد سیاست، همسرداری و فرزندآوری نیز ایشان همواره اسوه بودند.

فتاحی اظهار کرد: در قرآن کریم هم خداوند متعال اگر از مردان نام می‌برد از زنان بیشتر یاد می‌کند و سوره‌ای به همین نام یعنی نسا نازل می‌فرماید.

وی با بیان نقش زنان مهدوی و فاطمی در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: نقش زنان چه در انقلاب چه در دفاع مقدس بسیار پر رنگ بوده و این مادران بودند که دست از فرزندان خود کشیدند و آن‌ها را راهی جبهه کردند. حضرت امام خمینی (ره) نیز می‌فرمایند از دامن زن مرد به معراج می‌رود که این ارج و مقام مادر را می‌رساند.

رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه آیا در اسلام برابری زن و مرد وجود دارد و رفع شبهات، افزود: اسلام تمام علوم انسانی مورد نیاز را در خود جای داده و بیان کرده است و برخلاف دید غربی مرد را الگو قرار نمی‌دهد و در مواردی چه از زن، مانند جهاد و چه از مرد رفع مسئولیت نموده است و تفاوت‌ها را به خاطر مسئولیت‌ها می‌داند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دفاع مقدس فاطمه زهرا مقام معظم رهبری امام خمینی انقلاب اسلامی پیامبر اکرم رئیس دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه حضرت فاطمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند

آیت‌الله رضا رمضانی- دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) - که به دعوت مسلمانان برزیل برای شرکت در همایش بین‌المللی «اسلام؛ دین گفت‌وگو و زندگی» به این کشور سفر کرده است، در حاشیه این همایش، در جمع علما و مدیران مراکز دینی آمریکای لاتین، با اشاره به جایگاه مکتب اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: الحمدالله که خداوند ما را با مکتب اهل‌بیت(ع) آشنا کرد. ما با اتفاق بزرگی مواجه شدیم که اسلام در عرصه اجتماعی و سیاسی حضور پیدا کرد. هیچ کس فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، فرصتی طلایی برای همه ایجاد شده است.

تبلیغات غربی‌ها علیه مکتب اهل‌بیت(ع)

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: امروز غول رسانه‌ای در اختیار غربی‌ها است، آنها در صدد هستند که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) را خشونت‌طلب معرفی کنند، حال آن که مکتب اهل‌بیت(ع)، مکتب مهر و مهربانی است. همه حرف‌ها برای این است که پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) در مقابل زور می‌ایستند، به همین جهت این نسبت را به شیعیان می‌دهند.


آیت‌الله رمضانی با اشاره به تلاش‌ها برای تحریف اسلام اظهار کرد: ما امروز با تحریف دیگری از اسلام مواجه هستیم. زمانی دشمنان با بیرون کردن کامل اسلام از عرصه‌های اجتماعی و سیاسی به دنبال تحریف اسلام بودند، اما اکنون غربی‌ها به دنبال معرفی اسلام لیبرال هستند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، وظیفه مهم مبلّغان دینی را معرفی مکتب اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: اینگونه نیست که سخنان ائمه معصومین(ع) را به راحتی با خواندن چند حدیث بفهمیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در روایتی فرمودند: «اَمر (شأن و امامت ما) سخت دشوارتر است؛ و کسی نمی‌تواند (چنان که باید) به آن اقرار کند؛ مگر مَلک مقرّب، یا نبیّ مرسل، یا عبدی که خداوند قلب او را برای ایمان خالص کرده است.»ما می‌خواهیم به دیگران بگوییم که اسلامِ اهل‌بیتی چیست. باید جوانان را با مکتب اهل‌بیت(ع) انس بدهیم.  

رفتار پیروان اهل‌بیت(ع)؛ معرّف مکتب و اهل‌بیت(ع)

وی افزود: امام موسی صدر، جمله‌ای دارد که خیلی زیبا است. او نقل به مضمون می‌گفت که اگر می‌خواهیم امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم، با خواندن تاریخ یا نقل آیات قرآنی ممکن نیست، چون آنها که قرآن را قبول ندارند. امروزه فقط از این طریق می‌توانیم حضرت امیرالمومنین(ع) را به غیرمسلمانان معرفی کنیم که در رفتارمان، نماینده گفتار و کردار امام علی(ع) باشیم. حضرت امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه فرمودند: «وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَ اجتِهادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سُدادٍ»؛ ولی مرا با پرهیزگاری و تلاش (برای پاک زیستن) و عفت و پیمودن راهِ درست یاری دهید. اگر امام علی(ع) به خوبی معرفی شود، محبوب عالم خواهد شد. اگر امام علی(ع) را درست معرفی کنیم، در دنیا چه اتفاقی می‌افتد؟ دیگر ظلم نخواهد بود، توزیع ثروت به صورت عادلانه صورت می‌گیرد، فقر نخواهد بود و اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد