Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:38:13 GMT

لذت آشنایی با موجودات آبی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۷۳۳۶

لذت آشنایی با موجودات آبی

آکواریوم دبی، بزرگترین آکواریوم دنیا کجاست؟ در این آکواریوم چه تفریحاتی وجود دارند؟ هرآنچه برای رفتن به این مکان لازم دارید بدانید، اینجا بخوانید.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ره بال آسمان، امروزه دبی به یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفری ایرانیان تبدیل شده است. چرا که اماکن تفریحی فراوانی را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این مکان‌های تفریحی، آکواریوم دبی است که انواع آبزیان و موجودات دریایی را در خود جای داده است و تفریحات مختلفی دارد. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان به‌دنبال بهترین راه برای رسیدن به دبی، یعنی تهیه بلیط هواپیما هستند. از آنجایی که امروزه اینترنت پرسرعت در اختیار همه است و ویروس کرونا نیز میان همه جا خوش کرده است، آسان‌ترین راه برای رسیدن به دبی، استفاده از هواپیما است؛ به همین جهت به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از سفر، راهنمای خرید بلیط هواپیما دبی را مطالعه کنید.

معرفی آکواریوم دبی

آکواریوم دبی علاوه بر معماری شگفت‌انگیزش، یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین آکواریوم‌های دنیا است. این آکواریوم گنجایش ۱۰ میلیون لیتر آب را دارد و در حال حاضر بیش از ۱۴۰ گونه آبزی را در خود جای است. جالب است بدانید که شرایط نگهداری همه آبزیان یکسان نبوده و برخی از آن‌ها در آب شیرین و برخی دیگر در آب شور زنده می‌مانند. در این آکواریوم از حدود ۳۰۰ کوسه و سفره ماهی نیز نگه‌داری می‌شود که بزرگ‌ترین مجموعه کوسه ببری دنیا نیز در این مجموعه قرار گرفته‌اند.

آکواریوم دبی کجاست؟

 ادرس آکواریوم دبی

رسیدن به آکواریوم دبی کار چندان سختی نیست. آکواریوم دبی در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیا، یعنی دبی مال ساخته شده است که در نزدیکی برج خلیفه قرار دارد. با رفتن به آکواریوم دبی، علاوه بر تماشای بیش از ۱۴۰ نوع آبزیان مختلف، هم در پاساژی بزرگ و لوکس گردش می‌کنید و هم یک عکس یادگاری با برج خلیفه خواهید گرفت.

آدرس: دبی، دبی مال، طبقه همکف و دوم، آکواریوم دبی.

ساعت بازدید: روزهای هفته ۱۰ صبح تا ۱۰ شب (باجه فروش بلیط در ساعت ۹:۱۵ شب بسته می‌شود)؛ آخر هفته‌ها ۱۰ صبح تا ۱۲ شب (باجه فروش بلیط در ساعت ۱۱:۱۵ شب بسته می‌شود)

مسیر دسترسی به آکواریوم دبی

دبی مال در یکی از محله‌های خوش مسیر دبی قرار گرفت است که رسیدن به آن کار سختی نیست. برای رسیدن به آکواریوم دبی می‌توانید از مترو، اتوبوس و یا تاکسی استفاده کنید. خط‌های ۲۷ و ۲۹ اتوبوس شما را به دبی مال می‌رسانند. فاصله ایستگاه متروی کنار برج خلیفه نیز با دبی مال تنها ۱۷ دقیقه است. تاکسی‌های اینترنتی اوبر و کریم نیز در این شهر فعالیت دارند.

آکواریوم دبی چگونه ساخته شد؟

 نحوه ساخت آکواریوم دبی

ساختن آکواریومی با چنین عظمتی که بتواند گنجایش بیش از ۱۰ میلیون لیتر آب داشته باشد، کار چندان ساده‌ای نیست. کار ساخت آکواریوم دبی همزمان با ساخت دبی مال در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید. دبی برای ساخت این آکواریوم از شرکت‌های خارجی مختلفی مانند، شرکت استرالیایی پل تروپ کمک گرفت. چنین پروژه عظیمی که حالا به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان به شمار می‌رود، در سال ۲۰۰۸ طی یک مراسمی باشکوه افتتاح گشت.

بخش‌های مختلف آکواریوم دبی

آکواریوم دبی از ۳ بخش اصلی تشکیل شده است. این ۳ بخش شامل مخزن اصلی، تونل شیشه‌ای ۲۷۰ درجه و باغ وحش زیرآبی است. هرکدام از این بخش‌ها به قدری زیبا ساخته شده‌اند که جذابیتی منحصربه‌فرد دارند. با این حال زیباترین بخش آکواریوم، تونل زیر آب است. این تونل در عمق ۱۱متری زمین ساخته شده است و فضای اقیانوس را برایتان شبیه‌سازی می‌کند. با ورود به این تونل، احساس می‌کنید که به دل دریا رفته‌اید و میان ماهی‌ها و آبزیان مختلف دیگر در حال شناکردن هستید.

بخش جذاب دیگر آکواریوم، باغ وحش زیرآبی آن است. این بخش در طبقه دوم قرار دارد و خود به ۳ بخش دیگر تقسیم می‌شود. در باغ وحش زیرآبی آکواریم، با بخش‌های ساحل صخره‌ای، جنگل بارانی و اقیانوس زنده روبه‌رو هستید. اگر شما هم عاشق پنگوئن‌های بامزه‌ هستید، می‌توانید در بخش ساحل صخره‌ای به تماشای آن‌ها بپردازید. بخش جنگل استوایی نیز تجربه راه رفتن در یک آب و هوای استوایی و تماشای ماهیان رنگارنگ و متفاوت را برایتان به ارمغان می‌آورد.

تفریحات آکواریوم دبی

تفریحات در آکواریوم دبی

رفتن به آکواریوم دبی، می‌تواند تجربه‌ای بیشتر از تنها تماشای آبزیان مختلف باشد. این آکواریوم با امکاناتی که دارد، برای شما تفریحاتی را فراهم کرده است که می‌توانید از نزدیک با دنیای زیر آب آشنا شوید. در اینجا لیست این تفریحات متنوع را برای شما آورده‌ایم.

 اسنورلینگ در قفس  غواصی با کوسه‌ها  شارک واکر در قفس  غواصی اسکوبا  غواصی تخصصی  ملاقات با کروکودیل شاه  ملاقات با سمور آبی پنجه کوتاه  ملاقات با پنگوئن‌ها  غذا دادن به سفره ماهی‌ها  ملاقات با کوسه‌ها  سواری بر قایق‌های کف شیشه‌ای

بهترین زمان بازدید از آکواریوم دبی

به طور کلی آب و هوای دبی بنا بر موقعیت جغرافیایی آن گرم است. بنابراین بهترین فصل‌ها برای رفتن به دبی و لذت‌بردن از تمام تفریحات آن، از اواخر پاییز تا انتهای زمستان است. در این فصل‌ها آب و هوای دبی بهاری و خنک خواهد بود و از گرما خسته نمی‌شوید؛ البته که در فضاهای سربسته‌ای مانند آکواریوم دبی گرمای هوا را احساس نخواهید کرد.

سخن آخر

رفتن به دبی می‌تواند سفری هیجان انگیز و به‌یادماندنی باشد. یادتان باشد که آکواریوم دبی اکنون از محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر است که هیچ مسافری فرصت تماشای آن را از دست نمی‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ره بال آسمان دبي جاذبه های دبی آکواریوم دبی دبی مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۷۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • آشنایی با کابل نسوز
  • کشف نشانه‌ای تازه در مریخ برای اثبات وجود موجودات فضایی
  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • یک فرضیه در مورد چگونگی حرکت موجودات فضایی بین سیارات
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ