Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@20:29:15 GMT

5سال زندان برای سارق زنجیرعلی دایی

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۲۰۰۵۶

سارق گردنبند علی دایی و بیست نفر دیگر در تهران پس از محاکمه در دادگاه کیفری دو تهران به حبس، رد مال و شلاق محکوم شدند. ناطقان:  این متهم جوان که سابقه سرقت و زورگیری دارد با یکی از دوستان سابقه‌دارش با پرسه در محله‌های تهران، گردنبندقاپی می‌کردند. آن‌ها غروب هفتم آبان سال گذشته موقعی که علی دایی همراه دخترش از دفتر کار خود در خیابان آصف زعفرانیه خارج شدند، سراغش رفته و گردنبند او را قاپیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهار روز بعد از این ماجرا، جوان سارق به نام فرشید بازداشت شد. او علاوه برسرقت گردنبند طلای علی دایی به سرقت گردنبند‌های بیست نفر دیگر از شهروندان تهرانی اعتراف کرد.

این در حالی بود که همدستش از کشور فرار کرده و ماموران موفق به دستگیری وی نشدند. سرانجام پرونده این متهم با صدور جلب به دادرسی برای محاکمه او به شعبه ۱۱۴۸ دادگاه بعثت تهران ارسال شد. پرونده همدست فراری‌اش نیز در دادسرای سرقت تهران همچنان مفتوح است. در این جلسه شاکیان حاضر به بخشش متهم نشدند. علی دایی نیز گذشت نکرد و خواستار مجازات متهم شد.

متهم در جلسه دادگاه پشیمان از ارتکاب سرقت‌هایش گفت: معتاد به شیشه بودم و همین باعث شد که دوباره به سرقت رو بیاورم. علی دایی که بهترین مهاجم فوتبال کشورمان است را می‌شناختم. شیفته فوتبالش بودم و آن را را دنبال می‌کردم من و دوست فراری‌ام مدتی بود در تهران گردنبندقاپی می‌کردیم. آن شب نیز به‌دنبال سوژه‌ای برای سرقت بودیم که با دیدن گردنبند مردی از پشت سر سراغش رفته و گردنبند را قاپیدم. اگر می‌دانستم او علی دایی است این سرقت را مرتکب نمی‌شدم.

گردنبند طلای او را که ۱۵۰میلیون تومان ارزش داشت به نصف قیمت فروختیم. در این مدت که در زندان هستم پشیمانم و از شاکیان و اسطوره فوتبال تقاضای بخشش دارم. متهم بعد از جلسه دادگاه به زندان بازگشت و قاضی دادگاه این متهم را به پنج سال و نیم حبس بابت مشارکت در سرقت‌های مقرون به آزار و ۷۴ضربه شلاق و از باب مشارکت در قاپیدن گردنبند به تحمل سه سال و نیم حبس و ۷۴ضربه شلاق و ردمال به علی‌دایی و بقیه شاکیان محکوم کرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: زندان ، زنجیر ، علی دایی ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: زندان زنجیر علی دایی ناطقان علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۰۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی نظریه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان دیر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری شیوه و شگردهای پلیسی، یک نفر سارق را با هویت معلوم شناسایی و در یک عملیات منسجم دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی دیر با بیان اینکه متهم در تحقیقات انجام شده به ۸ فقره سرقت کابل مخابراتی اعتراف داشت، خاطر نشان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

کد خبر 6090784

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستگیری ۵ سارق در خرمشهر
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • نصب پابند الکترونیک برپای ۳۰۰ سارق در غرب تهران
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان