Web Analytics Made Easy - Statcounter

«رضا الوندی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح احداث کمربند حفاظتی با اعتبار چهار میلیارد و ۴۰ میلیون ریال از محل منابع ملی در روستای شعبان شهرستان نهاوند به طول ۳۴ کیلومتر و در روستای «بهکندان» شهرستان رزن به طول هشت کیلومتر اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمربند حفاظتی با هدف تفکیک و مشخص کردن منابع ملی از مستثنیات و جلوگیری از تخریب، تصرف و تجاوز اشخاص در شهرستان های نهاوند و رزن اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی استان همدان تصریح کرد: با اجرای این طرح، منابع ملی و اراضی منابع طبیعی منطقه از آسیب تجاوز، تصرف و تخریب در امان بوده به گونه ای که میزان تخریب و تصرف در عرصه‌ها کاهش چشمگیری می یابد.

الوندی گفت: با توجه به ارزش افزوده زمین احتمال تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب بسیار بالاست بنابراین ایجاد کمربند حفاظتی(بنچ مارک) یک ضرورت است و در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی حفاظتی، یکی از بهترین راه‌های حفظ و جلوگیری از تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی ایجاد کمربند حفاظتی است.

وی ادامه داد: ایجاد کمربند حفاظتی در عرصه های منابع طبیعی شامل ایجاد کمربند سبز حفاظتی با کاشت نهال در حدفاصل اراضی منابع طبیعی و زمین های کشاورزی، نصب بنچ مارک (پایه های بتنی) در بین عرصه‌های منابع طبیعی و مستثنیات مردم بوده که با توجه به شرایط هر منطقه از یکی از این روش‌ها استفاده می‌شود.

الوندی با بیان اینکه حفظ و حراست از اراضی ملی یکی از وظایف حاکمیتی دولت است گفت: افزایش ضریب حفاظتی، مشخص شدن مرز اراضی ملی و مستثنیات و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی افراد فرصت طلب از اهداف دیگر اجرای طرح کمربند حفاظتی است.

برچسب‌ها استان همدان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان کمربند سبز دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان همدان کمربند سبز استان همدان کمربند سبز دهه فجر کمربند حفاظتی ایجاد کمربند منابع طبیعی استان همدان اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • احداث بند‌های سنگی و خاکی یکی از موثرین راه‌های جذب روان آب‌ها