Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، در این اطلاعیه آمده است: قراردادهای آتی در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره پیش گشایش به مدت ۳۰ دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و پس از انجام حراج تک قیمتی راس ساعت ۱۰:۳۰ با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد.

قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود، که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است در صورت انجام نشدن معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و همین فرآیند دوباره در روز کاری بعد تکرار خواهد شد.

براساس این گزارش، در جریان معاملات دی ماه ۱۴۰۰ در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران، ۳۹ میلیون و ۱۲۷ هزار ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزشی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال خرید و فروش شد که در این بازه زمانی، «زعفران نگین» و سیمان برای کسب جایگاه نخست در حجم معاملات رقابت تنگاتنگی داشتند و در مجموع ۸۶ درصد از حجم کل معاملات را به خود اختصاص دادند.

طی دی ماه امسال ۱۶ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۱۲۳ گواهی سپرده زعفران نگین به ارزش بیش از ۵۴۱۰ میلیارد و ۳۲۷ میلیون ریال دادوستد شد. با ثبت این آمار معاملاتی زعفران نگین توانست بر سیمان غلبه کرده و جایگاه نخست حجم معاملات را به دست آورد.

شایان ذکر است، ارزش معامله ۳۷ هزار و ۱۴۷ گواهی سپرده «زعفران پوشال» نیز به رقم ۸.۵ میلیارد ریال بالغ شد.

گواهی سپرده کالایی

گواهی سپرده کالایی اوراق بهاداری است که موید مالکیت دارنده آن بر مقدار معینی کالا است و پشتوانه آن قبض انبار استانداردی است که توسط انبارهای مورد تایید بورس صادر می شود.

شورای عالی بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۲ خرداد ماه ۹۳ بر اساس بند ۲۴ ماده ۱ و بند ۴ ماده ۴ قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذرماه ۱۳۸۴، «گواهی سپرده کالایی » را به عنوان ابزار مالی قانون بازار اوراق بهادار، شناسایی و تصویب کرد. مقرر شد دستور العمل اجرایی معاملات این اوراق به تصویب هیات مدیره سازمان برسد و نسبت به اجرایی کردن آن از طریق بورس های کالایی اقدام کند.

برای اولین بار از این اوراق در سال ۱۳۹۴ با توجه به کاربرد آن به‌ عنوان یک ابزار تأمین مالی دولت در بخش کشاورزی استفاده شد. علاوه بر بازار کشاورزی در اواخر سال ۱۳۹۴ گواهی سپرده در بازار سکه طلا برای تأمین مالی معرفی شد. تجربه موفق این معاملات باعث شد که بورس کالا از این ابزار در جهت تأمین مالی در بازارهای دیگری استفاده کند؛ به طوری که در سال ۱۳۹۵ تعداد انبارهای بیشتری برای پذیرش کالاهای مورد نظر گواهی‌ها در نظر قرار گرفته شد. از طرف دیگر این ابزار برای فروش محصولات دیگری در بازار کشاورزی (مانند جو و زعفران) و همچنین در بازار سکه از گواهی سپرده استفاده شد.

(برای مشاهده تابلوی معاملات گواهی سپرده می‌توانید وارد سایت tsetmc.com شوید. در سربرگ بورس کالا اطلاعات جامعی از نمادهای در حال معامله بازار نشان داده شده است.)

منبع: سنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد آمارهای عجیب از بانوان معتاد در کشور ایران خرید و فروش زعفران سیمان بورس بورس امروز عرضه زعفران در بورس بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر اخبار مرتبط خرید سیمان هم «آنلاین» شد دولت از جان فولاد و سیمان چه می خواهد؟ / مصالح ساختمانی در معرض خطر قیمت گذاری دستوری بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز/ صدرنشینی نماد کرمان با ارزش معاملات ۵۰۰میلیاردی سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش امروز در بازار سهام/ حضور مجدد سهامداران در صفوف فروش سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش بورس امروز/ اقبال دوباره بازار به محصولات شیمیایی ممنوعیت عضویت اعضای غیرموظف هیات‌ مدیره در بیش از ۳ شرکت ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال تحلیل بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ شرایط فروش خودرو ثبت نام ایران خودرو ثبت نام سایپا نمودار تغییرات قیمت طلا . ارز . شاخص بورس آخرین خبر ها راه‌ اندازی قرارداد آتی «زعفران نگین» تحویل اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ وعده بهبود سرعت اینترنت به این زودی‌ها محقق نمی‌شود شرکت های دارویی وارد حوزه تولید غذا شوند بابت واکسن آسترازنکا پولی نداده ایم تولید برق هسته ای به ۱۷ هزار مگاوات می رسد جزییات آخرین آمار کرونایی‌ ها در سمنان قیمت دلار و یورو سه‌شنبه ۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران بی اثر شدن واکسن کرونا در مبتلایان به سرطان شرط ۳ میلیارد دلاری اکسیر جوانی شهرداری ۲۸ هزار میلیارد تومان از توسعه شهر درآمد کسب می کند افزایش بستری‌ های کرونایی در اردبیل رکورد جدید افزایش قیمت گندم در بازارهای جهانی احتمال ابتلای همه افراد به سویه اومیکرون قیمت یخچال (گران‌ قیمت‌ ترین / جدول) ممنوعیت عضویت اعضای غیرموظف هیات‌ مدیره در بیش از ۳ شرکت نوبت به قطعی گاز شهرک‌ های صنعتی رسید کاهش ارزش یورو در برابر ارزهای مرجع در آستانه آغاز پیک ششم کرونا هستیم سقوط ۲۱هزار واحدی شاخص کل بورس در پایان نیمه اول معاملات رد پای سازمان بورس در افت بازدهی صندوق ‌های درآمد ثابت روند افزایشی قیمت نفت از سر گرفته شد چرا تلاش‌ ها درباره کودکان کار و متکدی به نتیجه نرسیده است؟ رکورد تولید لباسشویی در ایران شکسته شد! اسقاط صوری خودرو! آغاز ثبت نام برای فروش فوق‌العاده ایران خودرو + لینک و جزییات اثربخشی ورزش بر کاهش پیری جیپ رانگلر یا تویوتا ۴ رانر؟ اجرای سامانه ملی میترینگ فرآورده های نفتی برنامه دولت برای قیمت خودرو چیست؟ تور آلانیا چند؟ ( جدول ) بررسی واکسیناسیون کرونا در ایران و جهان تا امروز وعده عجیب وزیر درباره تولید خودرو حداقل دریافتی کارمندان در سال بعد چقدر است؟ آیا زیرسویه اومیکرون خطرناک است؟ طرح نوسازی و بازسازی صنایع بورسی و غیربورسی ابلاغ شد حذف دختر تنیسور ایران از مسابقات استرالیا قیمت مسکن در گران ترین منطقه تهران راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در تهران برگزار می‌شود ابتلای بیش از ۳۵۵ میلیون نفر به کرونا در جهان شستا پارچه ایربگ تولید می کند! نقش رژیم غذایی مدیترانه ای در کاهش مرگ و میر سالمندان موتور جستجوی «ذره‌ بین» با تلاش جوانان نخبه و با حمایت همراه‌ اول قابل استفاده است شرایط سفر ایرانی ها به آلمان تغییر کرد سنگین ترین صف های خرید و فروش در بورس / بازگشت شیمیایی ها به صدر فروش سهامداران افت پنج هزار واحدی شاخص کل بورس در ۳۰دقیقه آغازین معاملات قیمت زمین در جزیره هرمز قیمت پژو ۴۰۵، ۳۱۲ میلیون تومان شد (جدول) واکسیناسیون گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال از امروز آغاز شد قیمت دلار ۵ بهمن ماه۱۴۰۰ DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران خرید و فروش زعفران سیمان بورس بورس امروز عرضه زعفران در بورس گواهی سپرده کالایی اوراق بهادار قرارداد آتی زعفران نگین خرید و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۲۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!

به گزارش خبرآنلاین ،دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با افت ۰.۸۷ درصدی، معادل ۲۰ هزار و ۲۸۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۳۳ واحد قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت: رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۹۹ درصدی (معادل هفت هزار و ۵۳۶ واحد) در پله ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) را در روز یکشنبه، سه هزار و ۹۶ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را ۶.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج پول در پایان معاملات روز یکشنبه بورس، از خروج ۱۱۹.۵ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش‌ بینی بورس دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار سرمایه در دومین هفته اردیبهشت‌ماه، در حالی که همه اهالی تالار شیشه‌ای منتظر یک شروع مثبت و قوی بودند، روز منفی دیگری را پشت سر گذاشت. قامت سرخ نقشه بازار بورس، نشان از منفی بودن ۸۰ درصدی تابلوهای بورسی داشت.

حجم و ارزش پایین معاملات در کنار توقف روند ورود پول حقیقی‌ها به بازار سرمایه، روایتگر روز معاملاتی فرسایشی برای سهامداران بود. روند نماگرهای سهامی نشان می‌دهد برخلاف انتظار، در روز یکشنبه خبری از حمایت حقوقی‌ها نبود و روند معاملات با بازگشت قدرت خریداران همراه نبود.

کارشناسان معتقدند، در صورتی که محرک‌های بازار از جمله دلار نیمایی تغییر چندان محسوسی پیدا نکند، روند نوسانی بازار ادامه خواهد یافت. صندوق‌های اهرمی نیز، در پایان معاملات دومین روز هفته، در سوی منفی دامنه نوسان خود قرار گرفتند؛ این موضوع مشخص می‌کند معامله‌گران و سرمایه‌گذاران امید چندانی به تغییر شرایط در بازار روز میانی هفته ندارند.

با وجود این، دو خبر مثبت به بازار سرمایه تزریق شده که می‌تواند حال و هوای معاملات را در روز میانی هفته تغییر دهد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «معافیت‌هایی که در حوزه بورس وجود داشته، به قوت خود باقی خواهد ماند. همچنین نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها به سطح ۲۰ درصدی بازگشت.»

از همین رو، در راستای پیش بینی بورس روز میانی هفته، می‌توان با توجه به اخبار مثبتی که به بازار سرمایه تزریق شده است، انتظار بازگشت نماگرهای سهامی به ریل مثبت را داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900717

دیگر خبرها

  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • بورس در سکوت
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار