Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان - جهانبخش معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور کرمان گفت: گستردگی مخاطبان و تنوع قومیتی آن‌ها در دانشگاه پیام نور، دو زمینه مناسب برای برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های ملی و مذهبی در کشور است که برنامه ریزی در سطح کلان براساس همین دوشاخص صورت گرفته و با این نگاه، جشنواره‌های متعددی در دانشگاه پیام‌نورتعریف شده است که یکی از آن‌ها جشنواره بین‌المللی شعر آئینی نور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانبخش می‌گوید: انقلاب اسلامی تحولی عمیق و منحصر به فرد در شعر آیینی کشور ایجاد کرد و شعر مقاومت و دفاع مقدس به این عرصه مهم اضافه شد که این مهم بسیاری از مفاهیم دینی را به نسل جوان منتقل می‌کند.

جهانبخش انتخاب کرمان برای این جشنواره را به دلیل وجود سردار حاج قاسم سلیمانی کاری ارزشمند دانست.

او گفت: سه واژه شعر، آئین و کرمان فصل مشترکی ایجاد کرده است که رأس آن به نام سردار حاج قاسم سلیمانی مزین شده و آنرا از جشنواره‌های قبلی متمایز ساخته است.

فاطمه معین‌الدینی  دبیر علمی سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی نور در مراسم اختتامیه این جشنواره به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت.

او گفت: ۱۹۵ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی نور ارسال شد و در مرحله اول، آثار توسط ۶ داور مورد داوری قرار گرفتند که تعداد ۸۵ اثر برای داوری نهایی انتخاب شدند.

معین‌الدینی می‌گوید: در مرحله دوم داوری، آثار توسط سه داور مورد ارزیابی قرار گرفتند و ۱۰ شعر از ۸۵ شعر راه‌یافته به بخش پایانی منتخب شدند که ۵ شعر رتبه‌های برتر اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و ۵ شعر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

در پایان، امیرسعید کاویانی، علی سلیمیان، رضا اسم‌خانی، شکیبا غفاریان و محسن کاویانی به عنوان نفرات برتر سومین جشنواره بین‌المللی شعر آئینی نور رتبه‌های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و لیلا مهذب، امیرحسین زارعیان، سید حسین عمادی‌سرخی، محمدحسین یادگاری و متین روحی‌ناب به عنوان منتخبان جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره پیام نور دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۱۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در رزن
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • تصمیم گیری در خصوص اجرای طرح حامیم و جشنواره ملی نهج البلاغه
  • اختتامیه جشنواره «پوپک» در هفته فرهنگی اصفهان
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد