Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سفر هیئت دولت به گیلان فرصتی شد تا مردم شهرستان‌های این استان مطالبات و خواسته‌های خود را به گوش آنها برساند تا شاید در این سفر راهکاری برای تحقق این مطالبات اتخاذ شود. خبرگزاری مهر در گیلان نیز این مطالبات را در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «مطالبات مردم گیلان از دولت» منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصلا در هر شهر محل تجمع مؤمنان و نماز گزاران و برگزاری مراسم، تجمعات و برنامه‌های فرهنگی، دینی و مذهبی است و به واسطه حضور امامان جمعه در آن محل بسیاری از مشکلات شهرها و شهروندان با مراجعه به امامان جمعه بررسی و رسیدگی می‌شود.

بنای نیمه کاره مصلای انزلی به عنوان مجموعه دینی در بهترین نقطه این شهر توریستی و در محل گذر گردشگران و شهروندان قرار دارد اما با وجود وعده‌های ۳۰ ساله مسئولان، همچنان در چرخه بلاتکلیفی قرار داشته و گویی عزم جدی برای به سرانجام رساندن آن وجود ندارد.

نبود هماهنگی بین مدیران شهری و استانی / نیاز سنجی از ابتدا اشتباه بود

محمد اصغریان یکی از شهروندان بندرانزلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، نیازسنجی برای ساخت چنین بنایی را از ابتدا اشتباه دانست و اظهار کرد: اگر چنین بنایی نیاز شهری مانند انزلی بود چرا تمام نمی‌شود و اگر ضرورتی نداشت چرا چنین بنایی ساخته شد؟

وی با بیان اینکه از ابتدا سنگ بنا اشتباه گذاشته شده بود، افزود: معتقدم در حال حاضر باید به هر نحو ممکن نمای بیرونی مصلا ساماندهی شده و از وضعیت کنونی خارج شود چرا که در بهترین نقطه شهر و در محل دید گردشگران و همچنین خدمه کشتی‌های خارجی بندرگاه انزلی است.

اصغریان تاکید کرد: فضای کنونی داخل مصلا نیاز شهر را برطرف می‌کند و به دلیل موقعیت استراتژیک این بنا، با ساماندهی نمای بیرونی بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده فندانسیون بنا در صورتی تحمل وزن گنبد آن را دارد که با پوشش باقیمانده گنبد از نفوذ آب به بدنه ساختمان جلوگیری شود.

مرتضی نیک قربان دیگر شهروند انزلی نیز به خبرنگار مهر، گفت: مصلا انزلی به عنوان یکی از نمادهای این شهر ساحلی است که وضعیت کنونی این بنا برازنده این شهر توریستی نیست.‌ مصلا انزلی به عنوان یکی از نمادهای این شهر ساحلی است که وضعیت کنونی این بنا برازنده این شهر توریستی نیست

وی ادامه داد: این بنا بیش از سه دهه است که به حال خود رها شده در حالی که در محل گذر شهروندان و گردشگران بوده و آبروی این شهر است.

پورقربان اضافه کرد: بارها از سوی مسافران از شهروندان انزلی سوال شده که چرا مسئولان شهری مانند انزلی با ویژگی‌های خاص، نمی‌توانند بنای یک مصلا را به سرانجام برسانند.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل بنای مصلا باید دغدغه مسئولان گیلان شود، گفت: معتقدم عدم هماهنگی بین مدیران شهری و استانی موجب شده این بنا در وضعیت کنونی باقی بماند و تا زمانی که وجه اشتراکی بین مجموعه مدیریتی وجود نداشته باشد وضعیت مصلا به همین صورت باقی می‌ماند.

بنای نیمه کاره مصلی مایه سرافکندگی مدیران شهرستان و استان است

امام جمعه انزلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه عزم جدی برای اتمام بنای مصلا در بین مسئولان وجود ندارد، اظهار کرد: مصلا انزلی به عنوان بزرگترین و مهمترین مسجد در بهترین نقطه شهر و در مرکز دید گردشگران قرار دارد و ناتمام ماندن این بنا آن هم با گذشت چهار دهه برای مدیریت شهری انزلی و استان، مایه سرافکندگی است.

حجت الاسلام سیدعبدالجواد شمس الدین با بیان اینکه بخشهایی از این بنای نیمه کاره بر اساس ضرورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، افزود: بقیه بنای مصلا با کارکردهایی که برایش تعریف شده بود بلاتکلیف مانده و متأسفانه بر اثر گذشت زمان و بارندگی‌ها سازه فلزی آن دچار فرسایش شده است بنای مصلا با کارکردهایی که برایش تعریف شده بود بلاتکلیف مانده و متأسفانه بر اثر گذشت زمان و بارندگی‌ها سازه فلزی آن دچار فرسایش شده است.

وی با اشاره به وعده‌های ۳۰ ساله مسئولان در بازدیدهای مکرر از این بنا، ادامه داد: همگی اصرار داشتند که این بنا باید تکمیل شود اما باوجود قول‌های داده شده علاوه بر عدم عمل به وعده‌ها و با وجود منابع قابل استفاده در شهرستان انزلی در سال‌های گذشته اعتباری برای تکمیل این بنا اختصاص نیافت.

امام جمعه انزلی تاکید کرد: در انزلی در قبال اجرای طرح‌های اقتصادی، زمین‌هایی را به برخی از افراد واگذار کردند که علاوه بر اینکه آن طرح‌ها هیچ گاه اجرایی نشد زمین نیز فروخته و پول را به جیب زدند و آیا نمی‌توانستند عوائد حاصل از فروش یکی از همین زمین‌ها را به بازسازی بنای مصلی اختصاص دهند؟

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به بازسازی نمای داخلی مصلا برای بهره مندی نمازگزاران از این مجموعه دینی، تصریح کرد: گاهی برای پرداخت هزینه‌های جاری نیز دچار مشکل هستیم. اگر مسئولان مدیریت شهری انزلی برای مصلا به اندازه یک پارک تفریحی بودجه در نظر گرفته بودند تا به امروز بسیاری از مسائل حل شده بود.

وی با اشاره به نبود ثبات مدیریتی در انزلی و تودیع و معارفه پنج فرماندار در مدت حضور هفت ساله‌اش در بندرانزلی، گفت: اگر مسئولان، ۱۰ سال پیش اقدام به تکمیل بنای مصلا کرده بودند شاید این بنا مشکلات فنی امروز را نداشت. معتقدم باید با همت جمعی مسئولان شهرستان و استان و با استفاده از منابع استانی و ملی تکمیل بنای مصلا انزلی در اولویت پروژه‌ها قرار گیرد.

لزوم تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بنای مصلی

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری انزلی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به آغاز ساخت مصلا از اواسط دهه ۷۰، اظهار کرد: در حال حاضر برای تکمیل بنای مصلا انزلی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

بابک شکوهی راد افزود: در سال ۷۶ طی بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد سازه مورد نظر از استحکام لازم برخوردار نبوده و بر همین اساس نقشه‌های ترمیم و تقویت سازه این بنا مجدداً تهیه شد.

وی ادامه داد: با توجه به ابعاد و اندازه و نقشه موجود ابتدا باید بررسی‌های فنی لازم در خصوص تکمیل بنای کنونی یا تغییر روش بازسازی آن صورت پذیرد. برای ادامه عملیات تکمیل بنای مصلا باید بازبینی‌های فنی لازم انجام شود عملیات تکمیل بنای مصلا نیازمند بازبینی‌های فنی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری انزلی با اشاره به استفاده از ۲۰ درصد بنای مصلا برای انجام امور مذهبی و دینی شهرستان، تصریح کرد: با اعتبارات شهرداری انزلی محوطه سازی و سرویس‌های بهداشتی مصلی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ۱۵ سال گذشته اقدامی برای تکمیل بنای مصلا انجام نشده ابتدا باید منابع مالی آن تخصیص یابد تا بتوان در مورد روند تکمیل این بنا اظهار نظر کرد.

حال که هیئت دولت مهمان گیلانی‌ها در پانزدهمین سفر استانی خود است یکی از مهم‌ترین خواسته شهروندان انزلی توجه به این پروژه نیمه تمام وساماندهی وضعیت کنونی مصلا انزلی است تا این سازه از شکل ناقص کنونی خارج شده و دغدغه نمازگزاران و متولیان امور دینی و مذهبی این شهر ساحلی نیز مرتفع شود.

کد خبر 5408506

منبع: مهر

کلیدواژه: مطالبات مردم گیلان از دولت شهرستان انزلی پروژه های نیمه تمام سفر استانی بارش برف بوشهر ویروس کرونا برف و کولاک کرمانشاه خطبه های نماز جمعه دهه فجر آمار کرونا سیل کرمان برف روبی برف و یخبندان اردبیل تعطیلی مدارس انزلی به عنوان خبرنگار مهر وضعیت کنونی برای تکمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود

شهردار یزد با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد خدمتگزار مردم باشد گفت: هرکجا که مشکلی ایجاد شود، مجموعه شهرداری یزد در صف اول خدمت به مردم است و مطالبات و درخواست‌های آن‌ها را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با تاکید بر اینکه شهر یزد با ثبت در میراث جهانی صرفاً یک شهر معمولی نیست، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر یزد در فهرست میراث جهانی ثبت شده و بسیاری از آثار و ابنیه این شهر نیز ثبت ملی است و نگاهی ملی و جهانی به بافت تاریخی آن وجود دارد و از مقامات کشور، دولت جمهوری اسلامی و استاندار محترم تقاضا داریم در مبحث قنات‌ها، فرونشست‌ها، فاضلاب شهری و ساماندهی مسیل شهر اعتبارات ملی تخصیص داده شد.

وی افزود: احیای مسیل به ویژه قسمت‌های ابتدا و انتهای آن برای جمع آوری روان آب‌ها، افزایش ایمنی و تاب آوری شهر در مقابل سیلاب‌ها امری ضروری است؛ ولی باید در نظر گرفت که تحقق این امر با اعتبارات شهرداری حتی اعتبارات چند سال شهرداری پاسخگو نیست.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: درخواست داریم هرچه زودتر نگاه ویژه‌ای به شهر میراث جهانی یزد شود و اگر این اتفاق نیفتد، با توجه به تغییرات اقلیمی که رخ داده است، هر سال شاهد این فرونشست‌ها در شهر یزد خواهیم بود و شاید این امر شدیدتر هم بشود.

محی‌الدینی گفت: اجرای شبکه‌های دفع آب‌های سطحی، حفر چاه‌های جذبی و احداث سیل بندها، گوشه‌ای از تلاش‌های شهرداری یزد در این مدت بوده است، به نحوی که با احداث سیل‌بندها دیگر دغدغه‌ای برای بارندگی‌های اخیر و ورود آب از بیرون یزد به داخل شهر نداشتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: سعی می‌کنیم تا پایان سال پروژه‌های باقیمانده در خصوص دفع آب‌های سطحی را تکمیل کنیم و مردم بدانند که دغدغه ما در شهرداری یزد این است که آن‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

کد خبر 748766

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • استاندار البرز از پروژه ادامه بلوار ماهان بازدید کرد
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه، ۴۰ میلیون واریز کنند!
  • اعتراض پناهجویان افغان به سرگردانی چندین ساله در اندونزی
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • نهایی شدن قرارداد ۱+۲ ساله طارمی با اینتر
  • مصلا‌های نمازجمعه میزبان برگزاری میز‌های خدمت