Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:30:52 GMT

صادق هدایت به روایت علیرضا آسانلو چگونه تصویر شد؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۳۴۷۹۹

صادق هدایت به روایت علیرضا آسانلو چگونه تصویر شد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نمایشگاه، علیرضا آسانلو نقاش و مجسمه سازی که به واسطه آفرینش سردیس‌هایی از زنده‌یادان کیارستمی، شجریان، انتظامی، ملک الشعرای بهار و… شهرت دارد، با رویکردی زیبایی شناختی، در مرزی معاصر میان رئالیسم و انتزاع و اصالت بخشی به عنصر تخیل بیننده، المان‌هایی از فیگورهای هدایت را در لایه‌هایی متعدد از رنگ بازتاب داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دیدار به قیامت» عنوان این نمایشگاهی متشکل از ۱۰ نقاشی علیرضا آسانلو است. وی درباره چرایی پرداختن به صادق هدایت در این نقاشی‌ها گفت: هدایت برای من یک اتمسفر است، فضایی که با عینک صادق می‌توان دید حیرت انگیز است و تکان دهنده، حقایق زندگی روزمره درهم تنیده و از فضایی سورئالیستی سر بر می‌آورد. من از منظر ساختار هنر و ماهیت هنرمندانه به مسئله نگاه می‌کنم، نقاشی در اتمسفر هدایت برای من ضرورت بود، نه انتخاب، جالب است بگویم، این مجموعه از نقاشی‌ها موضوع دیگری دارد با نام «دیدار به قیامت» چیزهایی شبیه صورت که دیگران می‌گویند صادق هدایت است و من نظاره می‌کنم آنچه این آثار در نوع بودنشان در مخاطب می‌سازند. اگر اتمسفر نقاشی‌های من روایتگر دیگری را می‌خواهد، من کنار می‌کشم و به تماشا می‌نشینم،»

آسانلو درباره عنوان نمایشگاه دیدار به قیامت گفت: «دیدار به قیامت» آخرین نوشته صادق هدایت، خلاصه جهان بینی فردی که سریع زندگی کرد و آثارش را از دل توده‌های مردم بیرون کشید و از دسترس خارج شد است.

علیرضا آسانلو متولد ۱۳۵۳ در حیطه نقاشی، طراحی و مجسمه، بیش از ده نمایشگاه انفرادی و جمعی داشته که اکثر آنها برای فروش ارائه نشده و تاکید هنرمند بر مضامین ارزشی یعنی زندگی به عنوان اصلی‌ترین موضوع و انسان، عالی‌ترین پرسوناژ برای پرداختن بوده و ثمره‌ی این تلاش شش نمایشگاه انفرادی طراحی و نقاشی است. مجسمه‌های برنزی از غلامحسین امیرخانی، مرتضی ممیز، جلیل شهناز، پرویز تناولی، محمد احصایی، پرویز کلانتری، غلامرضا تختی، سلمان هراتی، پروفسور رضا، پروفسور ستوده، پروفسور گنجی و ضیاالدین امامی که در اماکن فرهنگی و هنری و دانشگاهی و موزه‌ها نصب است، از جمله آثار شناخته شده او است. در سال ۱۳۹۵ در اولین سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی پاریس از طرف یونسکو دعوت شد، و در حضور هنرمندان مدعو مسترکلاس برگزار کرد، علیرضا آسانلو در سفر خود به آمریکا در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با نمایش آثار خود در واشنگتن و مریلند سخنرانی‌هایی متعددی درباره روند تاریخ هنر معاصر ایران ایراد نمود.

نمایشگاه «دیدار به قیامت» علیرضا آسانلو تا ۱۲ بهمن در گالری مژده برقرار است.

کد خبر 5408442

منبع: مهر

کلیدواژه: نقاشی نمایشگاه نقاشی گالری مژده صادق هدایت چهلمین جشنواره فیلم فجر فیلم کوتاه تئاتر ایران چهلمین جشنواره تئاتر فجر فیلم سینمایی روز مادر موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر شبکه پنج سیما عکاسی حوزه هنری آلبوم موسیقی جشنواره فیلم فجر سریال ایرانی دیدار به قیامت صادق هدایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۴۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دوره مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران» به‌زودی و همزمان با برپایی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

بر اساس فراخوان این مسابقه، محور موضوعی اثر ارسالی، مرتبط با ادوار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است و آثاری در این مسابقه داوری می‌شوند که در قالب «روایت داستانی» نوشته شده باشند. روایت‌های ارسالی به این مسابقه باید بین ۲ تا ۵ هزار واژه باشد. از صاحبان آثار برگزیده در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تقدیر می‌شود.

شرکت در این‌مسابقه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند روایت‌های خود را تا ۲۵ اردیبهشت از طریق سامانه revayat.ketab.ir ارسال کنند.

کد خبر 6090822 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • بیرانوند به بازی مقابل سپاهان می‌رسد؟
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • تنیس کمتر از ۱۲ سال غرب آسیا؛ پسران ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • تنیسورهای کمتر از ۱۲ سال ایران به دیدار رده‌بندی رفتند
  • بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان در دیدار با سپاهان
  • عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید
  • بازگشت بیرانوند به قلعه سرخ؛ رونمایی از شماره یک در دیدار با سپاهان!