Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اتفاقی نگران کننده که نشان از عدم نظارت بر عملکرد برخی هیات‌های کشتی است، رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان استان البرز تا ساعت ۳ بامداد و در یکی از روستاهای دور افتاده این استان به طول انجامید!

به گزارش ایسنا، در شرایطی که طی روزها و ماه‌های اخیر، بی‌نظمی و درگیری‌های مختلفی در رقابت‌های کشتی استان تهران یا خوزستان رخ داده است، اینبار در اتفاقی عجیب، رقابت های کشتی نوجوانان قهرمانی استان البرز تا ساعت ۳ بامداد به طول انجامید که باعث سرگردانی و نگرانی بسیاری از نوجوانان و خانواده‌های آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان استان البرز با حضور بیش از ۴۰۰ کشتی‌گیر، از صبح روز جمعه در روستای هیو از توابع نظرآباد استان البرز آغاز شد. مراسم وزن کشی از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه آغاز و پس از یک ساعت به پایان رسید. مسابقات نیز از ساعت ۱۱ شروع شد و در نوبت صبح تا ساعت ۱۴ به طول انجامید، در ادامه مسابقات از ساعت ۱۴ و ۳۰ آغاز و پس از چند کشتی، مراسم تقدیر آغاز شد و با وجود کمبود وقت، این مراسم به حدی طول کشید که انتقاد و گلایه بسیاری از افراد را به دنبال داشت. سپس مسابقات از سر گرفته شد و تا ۳ بامداد شنبه به طول انجامید!

یک روز قبل از آن نیز رقابت‌های کشتی فرنگی به دلیل تعداد کمتر کشتی‌گیران، پس از گذشت دقایقی از بامداد جمعه به پایان رسیده بود.

برگزاری مسابقات آن هم در رده نوجوانان در روستایی دور افتاده در حالی بود که شهرهای کرج، هشتگرد و نظرآباد، چندین سالن در اختیار دارند اما مسئولان هیات کشتی با وجود اینکه از هر کشتی‌گیر مبلغ ۶۰ هزار تومان برای ثبت نام در مسابقات دریافت کرده بودند، بخاطر هزینه‌ کمتر، مسابقات قهرمانی نوجوانان استان البرز را در دو رشته آزاد و فرنگی در سالن روستای هیو که امکانات گرمایشی مناسبی برای میزبانی از این مسابقات نداشت، برگزار کردند.

 نزدیک به ۲۰ سانتیمتر برف در روستا به زمین نشسته بود و سردی سالن به حدی بود که داوران و کشتی‌گیران مجبور بودند با استفاده از چند لباس و کاپشن، تا حد ممکن خود را گرم کنند. البته سرمای زیاد سالن و سرگردانی بسیاری از داوران و کشتی‌گیران برای رسیدن به منازلشان باعث شد، بسیاری از آن‌ها دچار مشکل شوند.

پس از این اتفاق برخی از خانواده‌ها و کشتی‌گیران در تماس با ایسنا، از اقدام مسئولان هیات کشتی البرز و اداره کل ورزش و جوانان این استان برای برگزاری مسابقات در دورافتاده ترین نقطه استان البرز و بی‌توجهی به بحث سلامت و امنیت کشتی گیران نوجوان شدیدا گلایه و برخی از داوران حاضر در این مسابقات نیز در گفتگو با ایسنا ضمن انتقاد از برگزاری ضعیف این مسابقات و بی‌توجهی به کشتی‌گیران نوجوان و خانواده‌هایشان، اعلام کردند، ساعت ۳ بامداد و پس از پایان مسابقات، یک سیخ کوبیده سرد به عنوان شام دریافت کرده اند!

همچنین حفاظت از برگزاری مسابقات و داوران به حدی ضعیف بود که برخی از خانواده‌ها در انتقاد از چرایی باخت فرزندان خود، به سمت داوران هجوم می‌برده اند. برخی از کشتی‌گیران نیز به دلیل دوری مسیر، قید حضور در مسابقات را زده‌اند.

بهروز یاری پیشکسوت کشتی ایران نیز در گفتگو با ایسنا با ابراز تاسف از این اتفاق، اظهار کرد: مثل اینکه حضرات برای اولین بار است که مسابقه می گذارند، برنامه‌ریزی برای برگزاری خوب یک رویداد کار بسیار آسانی است و دوستان این را خوب بلدند اما ظاهرا برایشان مهم نیست یک کشتی گیر نوجوان چطور باید خودش را به سالن مسابقات در یک روستای دورافتاده برساند و ساعت ۳ بامداد بازگردد. وقتی هم حرف می زنیم می گویند سالن کرج ۳ میلیون تومان اجاره می‌خواستند، در حالیکه مردم میلیون ها تومان هزینه کرده‌اند تا نوجوان خود را به این مسابقات برسانند.

وی افزود: مبلغ ۶۰ هزار تومان از هر کشتی‌گیر برای حضور در این مسابقات دریافت کرده اند. این موضوع خلاف قانون و شرع نیست اما حتما خلاف شأن است. باید خیلی بیشتر از این‌ها به نسلی که قرار است آینده کشتی ما را بسازد بها بدهیم.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که رییس فدراسیون کشتی یکی از مهمرین اولویت‌های خود را افزایش جمعیت کشتی‌گیران کشور عنوان کرده‌ است، قطعا سوءمدیریت و بی‌تفاوتی برخی هیات‌های کشتی، نتیجه‌ای جز دلزدگی کشتی‌گیران و خانواده‌هایشان و کاهش بیش از پیش آمار کشتی گیران را به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهروز یاری رقابت های کشتی طول انجامید ساعت ۳ بامداد استان البرز کشتی گیران خانواده ها کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۷۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، نخستین دوره مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور انتخابی تیم ملی با حضور ۲۳۰ ورزشکار، ۳۰ مربی و سرپرست و ۳۰ داور رسمی ستاره دار به میزبانی شهرستان ملایر در حال برگزاری است.

عرشیا جنگی زهی در وزن ۴۸ کیلوگرم، پارسا خوبانی در وزن ۶۰ کیلوگرم و امیرعلی فتاحیان در وزن ۸۰ کیلوگرم بوکسور‌های کیش در این رقابت‌ها به مصاف حریفان می‌روند.

این مسابقات به یاد زنده یاد محمدامین روستایی نایب قهرمان مسابقات بوکس کشور و عضو تیم ملی بوکس تا دهم اردیبهشت ادامه دارد.

محمد اسماعیلی به عنوان مربی و سرپرست تیم بوکس نوجوانان کیش را همراهی می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • رقابت بوکسور‌های کیش در مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی ملایر
  • پیشرفت کشتی خوزستان با برگزاری رقابت‌های جام تختی
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • رنگرز: توقع کسب یک مدال طلا از کشتی گیران در المپیک را داشته باشیم
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آعاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل
  • فیلیپین نخستین حریف نوجوانان دختر ایران/ تلاش ۱۳ تیم برای جام