Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مرتضی شاهمیرزایی در دومین روز از سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در شهرستان بندر ماهشهر بیان کرد: در مواردی مشاهده شده که بخشی از ارز حاصل از صادرات واحدهای تولیدی در حساب‌های بانکی دچار رسوب می شود لذا از شرکت‌های پتروشیمی خواسته می‌شود که بدون توقف این مبالغ را در سامانه نیما عرضه کنند تا به چرخه اقتصادی کشور کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عرضه به موقع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی باعث می‌شود که ثبات بهتری در اقتصاد کشور حاکم شود که باید همواره به این مساله توجه شود.

وی گفت: مجتمع های پتروشیمی در ثبات اقتصادی کشور نقش تاثیرگذاری دارند که همواره مورد توجه است.

پیش‌بینی صادرات ۱۲ میلیارد دلار صادرات پتروشیمی در امسال

وی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع با اهمیت در امر ارزآوری کشور عمل می‌کند گفت: پیش بینی می‌شود که صادرات محصولات این صنعت تا پایان امسال به ۱۲ میلیارد دلار برسد.

شاهمیرزایی ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی در کشور را حدود ۹۰ میلیون تن بیان کرد و افزود: هم اکنون تولید واقعی محصولات پتروشیمی کشور ۶۵ میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: با برنامه ریزی در دست اقدام، تلاش می شود که مشکلات واحدهای تولیدی پتروشیمی برای رسیدن به ظرفیت اسمی کمتر شود.

وی افزود: در این راستا انتظار می رود که شرکت های پتروشیمی در زمینه تولید محصولات پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش تولید گام بردارند.

وی به پیگیری شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در زمینه قیمت خوراک واحدها اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود با اصلاح اساسنامه این شرکت و تصویب آن در وزارت نفت، دولت و مجلس شورای اسلامی، پیگیری  لازم برای بهبود فعالیت واحدهای پتروشیمی به ویژه مجتمع هایی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده‌اند با جدیت بیشتری انجام شود.

مسوولیت‌های اجتماعی توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به خوبی مدیریت شده است

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران همچنین به اهمیت موضوع مسوولیت‌های اجتماعی در صنعت اشاره کرد و افزود: این امر به خوبی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مدیریت شده و باید با جدیت ادامه داشته باشد.

وی افزود: مناطق همجوار این صنعت، به عنوان همسایگان شرکت‌های پتروشیمی باید مورد توجه قرار گیرند.

شاهمیرزایی اضافه کرد: پتروشیمی ها به عنوان واحدهای اقتصادی و اشتغالزا مسوولیت هایی دارند که باید با همفکری و مطابق با اولویت هایی که تعیین می شود به ارایه خدمات بپردازند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران افزود: این خدمات باید به بهبود و تقویت زیرساخت‌های منطقه منجر شود تا رضایت‌مندی لازم شهروندان را فراهم کند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ظرفیت تولید محصولات این صنعت در محدوده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر تولید می‌شود گفت: رسیدگی به مشکلات منطقه مطابق با برنامه‌های کاربردی باید همواره در اولویت کاری این سازمان قرار داشته باشد.

منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در محدوده‌ای به وسعت حدود ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار در جنوب غربی ایران و در ساحل خلیج فارس، واقع در بندرامام خمینی (ره) شهرستان بندر ماهشهر، قرار گرفته شده است.

این منطقه با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی و همچنین برخورداری از تسهیلات قانونی مناطق ویژه، به منظور توسعه صنعت و تجارت به ویژه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تامین منافع اقتصادی، اجتماعی و ملی، جذب تکنولوژی‌های جدید و افزایش اشتغال ایجاد شده است.

از نظر موقعیت جغرافیایی، منطقه از طریق بندر امام خمینی (ره) و از آبراه خور موسی به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه‌آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

این منطقه به عنوان بخشی از استان خوزستان، همانند یک پایگاه استراتژیک و تاثیرگذار در مناطق نفت و گازخیز ایران عمل کرده و دستیابی به منابع نفت و گاز مواد اولیه و خوراک واحدهای صنعتی را بیش از پیش تسهیل می‌کند. 

سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برای مدیریت و تحقق توسعه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی در منطقه از جمله صنایع پتروشیمی، به صورت زیر مجموعه‌ای از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، براساس مصوبه تیر سال ۱۳۷۶ شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی فعالیت‌ خود را در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در این منطقه مهم اقتصادی دعوت شده است.

برچسب‌ها وزارت نفت بندر ماهشهر سامانه نیما خوزستان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت نفت بندر ماهشهر سامانه نیما وزارت نفت بندر ماهشهر سامانه نیما خوزستان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سازمان منطقه ویژه اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۳۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور

ایسنا/قم در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که در شهر مقدس مشهد برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان براساس نظام ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ به عنوان منطقه برتر در میان ۳۳ منطقه ویژه کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور که با حضور دکتر خاندوزی وزیر اقتصاد، دکتر وحیدی وزیر کشور، دکتر عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان بر اساس نظام ارزیابی عملکرد منطقه آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان «منطقه ویژه اقتصادی برتر» معرفی و از مهندس محمود داودآبادی مدیرعامل این منطقه تقدیر شد.

براساس این گزارش، در میان ۳۳ منطقه ویژه اقتصادی کشور، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم در حوزه موضوعات اقتصادی شامل سرمایه گذاری، تولید و صادرات در سال ۱۴۰۲ بیشترین امتیاز را کسب کرد و به عنوان منطقه ویژه اقتصادی برتر معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسمی: خطیر در استقلال ماندنی شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا