Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در چهارصد و هفتاد و نهمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه گفت: طی ۳ روز گذشته حدود نیمی از تست‌های انجام شده در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مثبت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، بیش از ۳ هزار نفر در استان به مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه و خدمات درمانی دریافت کرده اند.

دکتر سید وحید حسینی گفت: در شرایط کنونی حضور مردم در مراکز پرتردد و شلوغ، مجموعه سلامت را نگران عواقب بحرانی‌تر شدن وضعیت سلامت جامعه می‌کند.

او با اشاره به ورود موج ششم کرونا به کشور و وضعیت نارنجی شیراز و ۳ شهرستان دیگر فارس، توجه جدی مردم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مشارکت در واکسیناسیون به ویژه دُز سوم را یک ضرورت مهم خواند.

مسئول ارشد حوزه سلامت فارس با اعلام برنامه ریزی برای افزایش زمان فعالیت مراکز ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا و تعداد این مراکز در صورت تداوم این روند افزایشی، همچنین راه اندازی مراکز درمان سرپایی (OPAT) در بیمارستان‌های مرجع کرونا؛ از همه مسئولان دانشگاه خواست تا ضمن برنامه ریزی و پیش بینی برای مقابله با موج جدید بیماری، این اقدامات در اولویت دستور کار قرار گیرد.

دکتر سید وحید حسینی با تاکید بر سرعت بالای انتشار اُمیکرون از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه حفظ فاصله فیزیکی خود با دیگران، برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، از حضور در تجمعات پرهیز کرده و از ماسک به صورت مداوم استفاده کنند.

دکتر سید وحید حسینی گفت: از امروز واکسن کروناویروس برای افراد ۹ تا ۱۲ ساله در مراکز خدمات جامع سلامت مشخص شده، تزریق می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: تاکنون ۹۳ و ۶ دهم درصد از جمعیت هدف دُز یک، ۸۶ و نیم درصد دُز دوم و بیش از ۳۲ درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

سید وحید حسینی با این هشدار که تداوم این روند و بی توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به یک بحران منجر می‌شود، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا همانند گذشته، مجموعه سلامت را یاری کرده و با تشدید نظارت بر اماکن پرتردد و تجمعات، از وقوع هرگونه بحران پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا مبتلایان به کرونا واکسن کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز سید وحید حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی