Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@05:18:29 GMT

تصمیمات جدید ستاد کرونا

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۴۶۷۴

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: ستاد‌های استانی مقابله با کرونا این اختیار را دارند تا در شرایط خاص و بنا به ضرورت محلی در چارچوب برنامه‌های کلی ستاد ملی کرونا، نسبت به اعمال محدودیت در بخش‌ها و شهرستان‌های هر استان تصمیم بگیرند و اجرا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلای روحانی محبوب برنامه های تلویزیونی به کرونا + عکس

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا عباس شیراوژن بیان داشت: تصویب شد تا مسابقه فوتبال ایران و امارات بدون تماشاگر برگزار شود و درباره بحث واکسیناسیون تاکید شد تا دُز سوم آن با پیگیری بیشتری اتفاق افتد و کودکان به همراه والدین برای واکسیناسیون دز سوم ترغیب شوند.

شیراوژن درباره «فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها»، ابراز داشت:‌مطابق همان تصمیم گیری که به استانها داده شده تا با توجه به میزان شیوع در منطقه ستادهای کرونای استانی موردی تصمیم گیرند اما به طور کلی این نیست که هرجا رنگ قرمز اتفاق افتاد تعطیلی اتفاق بیفتد.

وی متذکر شد:الگویی قبلا بوده که مثلا اگر رنگ بندی شهری به رنگی تغییر پیدا کرد  محدودیت‌ها به صورت خودکار اتفاق می‌افتد، اما قرار شد مدل محدودیت‌ها نیز مورد بررسی مجدد قرار گرفته و مجدد تصویب شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  با اشاره به اعمال محدودیتهای جدید توسط ستاد ملی کرونا، ابراز داشت: پروازهای مسافری با حداکثر 60 درصد انجام می شود،

وی تصریح کرد: تجمع های فرهنگی و مذهبی در اماکن مسقف با 20 درصد ظرفیت و به مدت 1.5 ساعت و نیم برگزار می شود؛ ضمن اینکه جلسات اداری در فضای بسته حداکثر با حضور 30 نفر و به مدت 1.5 ساعت برگزار شود.

وی اضافه کرد:‌سفرهای استانی رئیس جمهور  نیز به تعویق افتاده است.

نشست مسئولان و کارشناسان حوزه واکسن کرونا با حجت‌الاسلام رئیسی

همچنین رئیس جمهور کشورمان امروز شنبه، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تشکر از همه افرادی که به هر نحو در زمینه پیشگیری و درمان کرونا در حال تلاش هستند، گفت: با توجه به افزایش دوباره شیوع بیماری کرونا لازم است نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خصوصا استفاده از ماسک حساسیت بیشتری شود.

رئیس جمهور افزود: لازم است ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای مردم به شکل گسترده‌تری تبیین شود تا آمار واکسیناسیون دز مراقبتی نیز به آمار تزریق دز‌های اول و دوم واکسیناسیون سراسری برسد.

رئیسی خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان برنامه و بودجه پیگیر تامین منابع لازم برای تجهیز مراکز درمانی و رفع هرگونه کمبود و کاستی در زمینه تجهیزات و دارو‌های لازم برای درمان کرونا باشند.

رئیس جمهور افزود: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌هایی مثل هلال‌احمر و بخش‌های مختلف نیرو‌های مسلح انجام شود تا در صورت لزوم بتوان از ظرفیت‌های این نهاد‌ها از جمله امکانات پزشکی و درمانی آن‌ها برای مواجه با وضعیت شرایط خاص استفاده کرد.

رئیسی تصریح کرد: ستاد‌های استانی مقابله با کرونا این اختیار را دارند تا در شرایط خاص و بنا به ضرورت محلی در چارچوب برنامه‌های کلی ستاد ملی، نسبت به اعمال محدودیت در بخش‌ها و شهرستان‌های هر استان تصمیم بگیرند و اجرا کنند. تصمیم‌گیری درباره شاخص رنگ بندی و اعمال محدودیت و تعطیلی مراکز و اصناف در کشور باید براساس شرایط جدید باشد و به روزرسانی شود.

وی تاکید کرد: تعطیلی سراسری مدارس و دانشگاه‌ها به شکل سابق و شاخص ها‌ی قبلی، نباید تکرار شود چرا که سبب زیان‌های فراوان ازجمله افت تحصیلی بسیار بالا شده است. ستاد‌های استانی مقابله با کرونا فقط حسب ضرورت می‌توانند مدارس هر بخش یا شهرستان را برای مدتی که لازم است، تعطیل کنند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا باید با هماهنگی کامل و دقیق باشد تا در ضمن آگاهی‌رسانی به مردم، نگرانی بی‌جا در جامعه ا یجاد نکند. امروز مردم به دولتمردان اعتماد دارند و این اعتماد به هیچ وجه نباید مخدوش شود.
بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که با توجه به افزایش شیوع کرونا، بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات بدون حضور تماشاگران برگزار شود. همچنین اعضا تصمیم گرفتند که شاخص‌های تعیین رنگ‌بندی شهر‌ها و نیز محدودیت‌ها و آثار مترتب بر این رنگ‌بندی‌ها در جلسات کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا به روز و سپس در جلسه ستاد ملی کرونا تصویب شود.

روحانی: این هفته ۷ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور می‌شود

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: کرونا دانشگاه ها پارس نیوز ماسک اجباری تعطیلی منطقه ای مدارس ستاد ملی مقابله با کرونا اعمال محدودیت رئیس جمهور رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • مناظره‌ای در مورد حجاب
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • موافقت رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به «رفح»
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • رئیس کمیته مستندسازی وزارت ورزش منصوب شد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • بازگشت روماریو پس از 16 سال: برانکارد لازم شدم!