Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، مرکز اطلاع رسانی نظامی نیروهای مشترک یمنی امروز شنبه با انتشار تصاویری از آزادسازی پادگان نظامی «طیبه»، ارتفاعات «الربعه» در منطقه مرزی «الاجاشر» و چندین منطقه و مقر نظامی در جبهه «الظُهره» در ناحیه مرزی «خبّ و الشعف» در استان نجران سعودی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع نظامی محلی، پادگان طیبه مرکز اصلی عملیات محور شمالی در منطقه ششم نظامی وابسته به نیروهایی دولت مستعفی و تحت حمایت سعودی‌ها است که مقرهای سه تیپ هنگ مرزی را در خود جای داده است.

نیروهای مشترک یمنی همچنین موفق شدند سلسله ارتفاعات و تپه‌های الربعه، القذامیل، القهره، الحوار، الرمیله السوداء و الامهور را از وجود متجاوزان و مزدوران سعودی پاکسازی کنند.

نیروهای یمنی همچنین در عملیاتی گسترده توانستند بر مناطق وسیعی در محور مرزی الاجاشر با نجران تسلط یابند و مساحتی در حدود ۱۶۳ کیلومتر مربع را در صحرای مرزی الاجاشر آزادسازی کنند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین مقادیر زیادی سلاح و مهمات، زره پوش و تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند و شمار زیادی از نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را به هلاکت رساندند. متجاوزان و مزدوران آنها در عملیاتی با پشتیبانی جنگنده‌های سعودی تلاش کردند خسارت‌های خود را جبران کنند ولی نیروهای یمنی به شدت با آنها مقابله کردند.

کد خبر 5411891

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن جنگ 2015 یمن نجران ارتش و کمیته های مردمی یمن ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین عراق جو بایدن امارات متحده عربی مسکو ایران عربستان سعودی مذاکرات وین رژیم صهیونیستی واشنگتن سوریه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور

۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور در پی انجام اقدامات لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس، در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

عصر روز گذشته _پنجشنبه، ششم اردیبهشت_ نیروهای طالبان، ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

بنابر اعلام مرزبانی کشور، بعدازظهر پنجشنبه، ششم اردیبهشت تعداد ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می‌شوند.

این افراد به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره می‌پردازند.

براساس این اطلاعیه، پس از چند ساعت با ورود مرزبان درجه ۲ و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به خاک مقدس کشور عزیزمان بازگردانده شدند.

استان خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

کد خبر 748024

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند