Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@00:56:15 GMT

وضعیت کارخانجات فولاد و ذوبِ آهن

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۹۱۴

وضعیت کارخانجات فولاد و ذوبِ آهن

مناسب بودن وضعیت کارخانجات فولاد و ذوب آهن ایران و تولید حرفه‌ای منجر به فروش بالای محصولات فولادی در داخل و حتی صادرات آن‌ها به کشورهای مختلف شده است. خوشبختانه صنایع فولاد و ذوب آهن کشور در شرایط خوبی قرار دارد و مراکز تولیدی متعددی در این صنعت مشغول به فعالیت هستند. در ادامه مطلب، به بررسی شرایط کارخانجات فولاد و ذوب آهن کشور پرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ما همراه باشید.

وضعیت کارخانجات فولاد و ذوب آهن

فعالیت اصولی و پایدار یکی از دلایل ایده‌آل بودن وضعیت کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد کشور است. درواقع، یک تولیدی چه کوچک باشد و چه بزرگ، زمانی موفق به کسب جایگاه ایده‌آل می‌شود که دارای پرسنل حرفه‌ای و متریال باکیفیت باشد.

این فاکتورهای مهم را می‌توان به‌وضوح در صنایع فولاد و ذوب آهن ایران مشاهده کرد. نتیجه فعالیت اصولی نیز پویایی در تولید است که اکنون در صنایع کشور شاهد آن هستیم. در زیر اسامی کارخانجات فولاد و ذوب آهن کشور به همراه وضعیت فعلی آن‌ها آورده شده است:

کارخانه ذوب آهن اصفهان

کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سازنده فولاد و ریل در کشور است که کار خود را در سال ۱۳۵۰ آغاز کرد. ظرفیت تولید این کارخانه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول فولادی و صنعتی رسیده است و یک خط تولید پویا و پررونق دارد. درواقع، ذوب آهن اصفهان باعث تحولی عظیم در صنایع فولادی کشور شد؛ به‌همین‌خاطر، به این کارخانه، لقب مادر صنعت فولاد ایران را داده‌اند. محصولات کارخانه ذوب آهن به شرح زیر است:

میلگرد اصفهان تیرآهن اصفهان نبشی اصفهان ناودانی اصفهان کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی و صنعتی در کشور است. این کارخانه با برخورداری از خطوط تولید بزرگ و قوی خود موفق به تأمین محصولات اولیه بیش از ۳۰۰۰ کارخانه و کارگاه تولیدی شده است. محصولات این کارخانه عبارت‌اند از:

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه ورق آهن فولاد مبارکه ورق رنگی فولاد مبارکه ورق روغنی فولاد مبارکه کارخانه فولاد آذربایجان (میانه)

کارخانه فولاد آذربایجان (میانه)، یکی از کارخانه‌های پیشرو کشور در زمینه تولید انواع محصولات فولادی است. در خط تولید این کارخانه از تجهیزات پیشرفته‌ای بهره گرفته‌شده است که این تجهیزات مدرن به روند تولید محصولات سرعت بخشیده‌اند. کیفیت محصولات کارخانه نیز در سطح کیفی بالایی قرار دارد که این موضوع، زمینه صادرات آن‌ها را فراهم کرده است. محصولات کارخانه فولاد آذربایجان عبارت‌اند از:

نبشی میانه میلگرد میانه ناودانی میانه تسمه میانه کارخانه صبا فولاد زاگرس

کارخانه صبا فولاد زاگرس از کارخانه‌های تازه تأسیس کشور در حوزه تولید فولاد است. این کارخانه که در ابتدا راه خود است. در سال چیزی حدود ۴۲۰ هزار تن فولاد تولید می‌کند و ظرفیت تولید آن نیز در حال افزایش است.

کارخانه هیربد زرندیه

کارخانه هیربد زرندیه یکی از کارخانه‌های جدید کشور واقع در استان مرکزی است که فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۹۱ آغاز کرد. این کارخانه چند خط تولید پویا دارد و ظرفیت تولید آن به ۲.۵ میلیون تن در سال رسیده است که این آمار بیانگر آینده درخشان این کارخانه است. تولیدات کارخانه هیربد زرندیه به شرح زیر است:

میلگرد هیربد قوطی هیربد شمش هیربد مقاطع باز هیربد پروفیل‌های درب و پنجره هیربد کارخانه فولاد شاهرود

کارخانه فولاد شاهرود در زمینه تولید انواع مصنوعات فلزی، غیرفلزی و فولادی فعالیت می‌کند. خط تولید کارخانه فولاد شاهرود به ۲ بخش اصلی خط ذوب و ریخته‌گری شمش فولادی و میلگرد تقسیم می‌شود. محصول اصلی کارخانه میلگرد است.

کارخانه بافق یزد

کارخانه بافق یزد یکی از موفق‌ترین کارخانه‌های صنعتی تأسیس‌شده در ایران است که با ۵ فاز مجزا، ظرفیت تولید بالایی را به خود اختصاص داده است. محصول این کارخانه میلگرد است.

کارخانه راد همدان

کارخانه راد همدان در زمینه تولید میلگردهایی با وزن سبک فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید این کارخانه حدود ۵۰۰ هزار تن در سال است که تمامی محصولات طبق استانداردهای ایران و اروپا تولید می‌شوند.

کارخانه سیادن ابهر

کارخانه سیادن ابهر یکی از وسیع‌ترین و مجهزترین کارخانه‌های تولید فولاد در ایران است. این کارخانه موفق به تولید میلگرد در گریدهای مختلف شده است و همین‌طور موفق شده، ظرفیت تولید خود را به ۲۸۸ هزار تن در سال برساند.

کارخانه اکسین اهواز

این کارخانه، تولیدکننده ورق‌های مختلف فولادی ویژه صنایع است. ضمن اینکه، ظرفیت تولید کارخانه اکسین اهواز مدام در حال افزایش است و هم‌اکنون نیز ظرفیت تولید خود را به حدود ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن در سال رسانده است. محصولات اصلی کارخانه:

ورق آهن اکسین اهواز ورق ST۵۲ اکسین اهواز کارخانه ظفر بناب

کارخانه ظفر بناب یکی از تأمین‌کنندگان اصلی مقاطع فولادی کشور است که با ۳ خط تولید خود موفق به ساخت محصولات فولادی باکیفیت شده است. ظرفیت تولید هر یک از خطوط آن نیز به هزاران تن در سال می‌رسد. مهم‌ترین محصول تولیدی این کارخانه، میلگرد است.

کارخانه ذوب و نورد کرمان

این کارخانه با برخورداری از ۴ فاز قدرتمند خود موفق به تولید محصولات فولادی درجه‌یک شده است و سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن از محصولاتش به فروش می‌رود. مهم‌ترین محصول کارخانه ذوب و نورد کرمان، میلگرد است، برای مشاهده قیمت میلگرد نورد کرمان به سایت مراجعه کنید. 

کارخانه فولاد خراسان (نیشابور)

این کارخانه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین کارخانه‌های فولاد در کشور است که تعداد واحدهای تولیدی آن به ۱۸ واحد می‌رسد. ظرفیت تولید این کارخانه بزرگ نیز به ۴.۱ میلیون تن در سال رسیده است. محصول پرفروش کارخانه فولاد خراسان، میلگرد است. 

کارخانه فولاد البرز ایرانیان (فایکو)

کارخانه فولاد البرز ایرانیان، که نام تجاری آن فایکو است جزء کارخانه‌های بزرگ منطقه به‌حساب می‌آید. فایکو دارای ۲ خط تولید عظیم و تمام‌اتوماتیک است که با بهره‌گیری از تجهیزات خود موفق شده ظرفیت تولیدش را به ۱.۵ میلیون تن در سال برساند. محصولات کارخانه فایکو:

تیرآهن فایکو میلگرد فایکو ناودانی فایکو سخن پایانی

جهت استعلام قیمت محصولات کارخانه‌های ذوبِ آهن و فولاد، با کارشناسان آهن پرتال در ارتباط باشید. آهن پرتال (ahanportal.com) یک منبع معتبر در ایران است که قیمت شفاف و جدید هر محصول فولادی و آهن‌آلات را در اختیار کادر محترم تولید و تأمین کشور قرار می‌دهد. مشتریان محترم با دستیابی به قیمت هر محصول راحت‌تر می‌توانند به مقایسه محصولات مختلف با یکدیگر بپردازند و خرید مطمئن و رضایت‌بخشی داشته باشند.

کد خبر 1597821

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تولید این کارخانه ترین کارخانه محصولات کارخانه محصولات فولادی کارخانه فولاد فولاد مبارکه اکسین اهواز کارخانه ذوب ظرفیت تولید آهن اصفهان تن در سال خط تولید خود موفق هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور

به گزارش «تابناک»، دکتر محمدرضا مسجدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه معاهده‌نامه کنترل دخانیات توسط سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۰۳ به تصویب رسید، اظهار کرد: تصویب معاهده‌نامه کنترل دخانیات، یک حرکت عظیم علیه مصرف دخانیات در سطح جهان به حساب می‌آید. پس از تصویب معاهده‌نامه کنترل دخانیات، صاحبان و مافیای صنعت دخانیات در مسیر تولید فرآورده‌های جدید گام برداشتند تا افراد بیشتری را گرفتار دخانیات کنند؛ چرا که صنعت دخانیات به عنوان سومین صنعت سودآور جهان معرفی شده است. 

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره سیگارهای الکترونیک و ادعای ترک دخانیات با استفاده از این سیگارها، ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده محصولات دخانی ادعا می‌کنند سیگارهایی تولید کرده‌اند که فقط حاوی نیکوتین است و موادی که در سیگارهای کلاسیک وجود دارد در این محصول وجود ندارد. شرکت‌های دخانی ادعا می‌کنند سیگارهای جدید یعنی سیگارهای الکترونیکی نه تنها اعتیادآور نیستند و وابستگی کمتری دارند، بلکه از این سیگارها می‌توان برای ترک دخانیات استفاده کرد. «ترک دخانیات»، یک شعار حق به حساب می‌آید اما شرکت‌های تولیدکنندگان دخانیات از یک شعار حق برای تحقق اهداف باطل استفاده می‌کنند. 
سرطان و سکته‌های قلبی و مغزی از تبعات سیگارهای الکترونیک

دبیر جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با بیان اینکه  ضرر سیگارهای الکترونیک در مقایسه با سیگارهای کلاسیک کمتر نیست، افزود: شرکت‌های تولیدکننده دخانیات به سیگارهای الکترونیک موادی مانند گلیسیرین، مواد معطر و برخی از افزودنی‌ها اضافه کرده‌اند. بررسی‌ها بیانگر این است مشتقاتی که در ویپ‌ها و سایر سیگارهای الکترونیک وجود دارد، اگر از دود سیگار و قلیان بدتر نباشد، همان خطر و ضررها را به همراه دارد. نتایج مطالعات بیانگر این است، استعمال سیگارهای الکرونیکی سبب سکته‌های قلبی و مغزی، بیماری‌های مزمن تنفسی و سرطان می‌شود. 

این متخصص با بیان اینکه برخی از کشورها نسبت به تحریم مصرف سیگارهای الکترونیکی اقدام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: آمریکا نسبت به تحریم مصرف سیگارهای الکترونیک در تمام ایالات‌های این کشور اقدام کرده است. هچنین فرانسه اعلام کرده است که مصرف ویپ و سیگارهای الکترونیکی تا پایان سال جاری میلادی در این کشور ممنوع می‌شود. این کشور، طرح ممنوعیت سیگار الکترونیک را به اتحادیه اروپا ارائه داده تا سایر کشورهای عضو این اتحادیه نیز در جهت ممنوعیت مصرف سیگارهای الکترونیک گام بردارند. 
اعتیاد در ۶ تا ۸ درصد مصرف‌کنندگان سیگارهای الکترونیک

 مسجدی با اشاره به ممنوعیت مصرف سیگارهای الکترونیک در کشورهای پیشرفته، گفت: اگرچه مصرف سیگارهای الکترونیک در کشورهای پیشرفته ممنوع شده اما این دست سیگارها در کشورهایی مانند ایران مصرف می‌شود؛ به نحوی که قیمت ویپ در کشور از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان است. اگرچه تولید و عرضه سیگارهای الکترونیک در کشور ممنوع است اما برخی خواهان تولید سیگارهای الکترونیک در کشور هستند. افرادی که خواهان تولید سیگار الکترونیک در کشور هستند ادعای خود تحت عنوان «جلوگیری از درآمد خارجی‌ها و کسب درآمد داخلی» مطرح می‌کنند و با درخواست خود، دولت و مجلس را تحت فشار قرار می‌دهند. 

دبیر جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ادامه داد: اگر سیگار الکترونیک در کشور تولید شود، سود از آن صاحبان ایده می‌شود اما جوانان باید تاوان تولید این سیگار در کشور را بپردازند. نتایج مطالعات بیانگر این است که ۱۸ درصد از جوانانی که سیگارهای الکترونیک مصرف می‌کنند، گرفتار اعتیاد مواد دخانی می‌شوند. مضرات سیگارهای الکترونیک محدود به اعتیاد به مواد دخانی نمی‌شود؛ بلکه ۶ تا ۸ درصد از افرادی که سیگارهای الکترونیک مصرف می‌کنند، گرفتار اعتیاد به مواد مخدر می‌شوند. 

دبیر جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با بیان اینکه ایران با اشاره به نرخ اعتیاد در جوانان افزود: آمار و ارقام مربوط به اعتیاد جوانان تکان‌دهنده است. باز هم تاکید می‌کنم افرادی که موضوع تولید سیگارهای الکترونیک را مطرح می‌کنند فقط به فکر منافع مالی خود هستند اما نکته مهم و اساسی این است تولید سیگارهای الکترونیک می‌تواند تمام ارکان کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: رسانه‌ها باید موضوع آسیب‌های تولید سیگارهای الکترونیک را در کانون توجه قرار دهند. نه تنها رسانه‌ها بلکه وزارتخانه‌های «علوم، تحقیقات و فناوری»، «آموزش و پرورش» و «ورزش و جوانان» باید برای حفظ جوانان دست به دست یکدیگر دهند و تفریحات سالم را برای جوانان فراهم کنند تا جوانان گرفتار مواد دخانی نشوند. 
تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد صنعت محصولات دخانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اختیار ایالات‌ متحده است، اظهار کرد:  براساس آمار و ارقام وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، سالانه حدود ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور تولید می‌شود که سهم عمده آن در اختیار شرکت‌های خارجی است. شرکت "Japan Tobaco International" حدود ۵۰ درصد سیگارهای کشور را تولید می‌کند؛ به عبارت دیگر، این شرکت ۳۵ میلیارد از ۷۰ میلیارد نخ سیگار را تولید و عرضه می‌کند. همچنین شرکت "British American Tobbacco" نیز حدود ۱۸ میلیارد نخ از مجموع سیگارهای تولیدی کشور را تولید و عرضه می‌کند. در بهترین حالت ممکن، شرکت دخانیات ایران حدود ۱۱ میلیارد نخ سیگار تولید می‌کند؛ بر این اساس، ۱۰ تا ۱۲ درصد از مجموع سیگارهای که در کشور تولید می‌شوند، داخلی هستند و سایر سیگارها توسط عاملان شرکت‌های خارجی تولید می‌شود.
نرخ پایین مالیات بر محصولات دخانی در ایران

 دبیر جمعیت مبارزه با دخانیات ایران با بیان اینکه ۶۵ تا ۷۰ درصد سیگارهای مصرفی کشور توسط کشورهای خارجی تولید می‌شود، گفت: قاچاق محصولات دخانی توسط شرکت‌های خارجی تولیدکننده محصولات دخانی انجام می‌شود و این شرکت‌ها از پرداخت مالیات فراری هستند. بررسی‌ها بیانگر این است ایران پایین‌ترین نرخ مالیات بر محصولات دخانی را دارد. اگرچه مجلس برای افزایش نرخ مالیات محصولات دخانی تلاش کرد اما در نهایت میزان نرخ مالیات بر محصولات دخانی سال جاری، ۲۸ درصد خرده‌فروشی است. 

وی با اشاره به نرم جهانی مالیات بر سیگار گفت: نرم جهانی مالیات بر دخانیات ۷۶ درصد قیمت یک نخ سیگار است؛ به طور مثال، میزان نرخ مالیات بر سیگار برای دو کشور پاکستان و اردن به ترتیب ۷۴ و ۸۶ درصد است. بسیاری از کشورهای دنیا که از منظر اقتصادی به ایران شبیه هستند، نرخ مالیات بر دخانیات بالایی دارند و مالیات محصولات دخانی را صرف امور سلامت مردم می‌کنند. 

مسجدی با بیان اینکه برخی نسبت به افزایش نرخ مالیات محصولات دخانی انتقاداتی وارد می‌کنند، افزود: مخالفان افزایش نرخ مالیات بر محصولات دخانی بر این باور هستند که افزایش نرخ مالیات می‌تواند صنعت داخلی را با مشکل مواجه کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بهترین حالت ممکن حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد سیگارهای مصرفی در کشور تولید داخل هستند. 

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • ۷۰ درصد پنبه کشور در گلستان تولید می شود
  • تولید سالانه ۷۰ میلیارد نخ سیگار در کشور
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود