Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@01:03:52 GMT

فرماندار کاشان با نفوذ هیچ جریانی انتخاب نشد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۴۰۶۱

فرماندار کاشان با نفوذ هیچ جریانی انتخاب نشد

استاندار اصفهان گفت: فرماندار جدید کاشان را هیچ کس به استانداری تحمیل نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید رضا مرتضوی در آئین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید کاشان با اشاره به برخی حاشیه‌های ایجاد شده در انتخاب فرماندار جدید کاشان، اظهار کرد: هیچکس کسی را تحمیل نکرده است بلکه استانداری خود فرماندار جدید را انتخاب با او مذاکره و معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتظار اینست که فرماندار جدید با این دیدگاه و بدون تعلق به هیچ جناح و جریانی در لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران و با راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در شهرستان خدمت کند.

به گفته استاندار اصفهان محمد شریف زارعی فرماندار جدید کاشان شخصی مؤمن، دانشگاهی، بسیجی، جهادی، سخت کوش و تفکر پر کار است که تمامی مسائل کاشان را به خوبی می‌شناسد.

مرتضوی همچنین با اشاره به این حاشیه ایجاد شده مبنی بر انتخاب فرمانداری غیر بومی برای کاشان در انتخاب فرماندار جدید گفت: شریف زارعی از ۲۰ سال قبل که به کاشان آمد منتسب به خانواده کاشان است.

وی ادامه داد: خدمت در دولت سیزدهم یک مجاهدت و خدمت مضاعف است که باید به نحو احسن و مطلوب انجام شود، همچنین استفاده از مشورت و همفکری نخبگان، البته مشورت همراه با مطالعه، پیگیری و کنکاش در موضوعات در دولت قانون مدار سیزدهم خواسته او از فرماندار جدید است.

استاندار اصفهان، با بیان اینکه قانون مرز بین تمامی ارکان اجرایی و همچنین با مردم در دولت حامی محرومان و مستضعفان است، گفت: پرهیز از استفاده از ظرفیت‌های سطحی و زودگذر و تصمیم‌های مقطعی از دیگر نکات قابل توجه و تأمل در مسیر خدمت است.

مرتضوی اضافه کرد: توجه به حوزه‌های شهری، فرهنگی و پرهیز از انفکاک نسلی در بخشی از جامعه بویژه بین جوان و نوجوان ایرانی با مؤلفه‌های انقلابی به دلیل نبود توجه به فرهنگ و مؤلفه‌های هویتی از دیگر خواسته‌های وی از فرماندار جدید کاشان است تا نخبگان به خارج از کشور پناه نبرند.

وی گفت: همچنین توجه رسانه‌ها به حقوق و تکالیفی که دولت بر عهده دارد و تبیین درست حقوق تألیف شده برای مردم ضروری است چرا که خیلی از مواقع مردم از دستاوردهای نفع رسان به آنها در برخی بخش‌ها و حوزه را اطلاع ندارند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه البته کنکاش و وظیفه رسانه‌ها در آئین حقوق حاکمیت و مردم نیز به شرط کمک و همکاری حوزه حاکمیت است، گفت: بکارگیری و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و حتی عامه مردم که گاهی موارد نخبگان را در خود دارد به صورت عمومی و تخصصی از طریق کارگروه‌ها در بخش‌های مختلف از دیگر خواسته‌های مهم او در مسیر خدمت است.

مرتضوی اضافه کرد: همچنین فرماندار مسائل ساده و قابل اطلاع رسانی به مردم را محرمانه نکند و از طریق رسانه‌ها در مسیر خدمت و عملکرد مجموعه دولت شفاف سازی کند.

شأن خدمت در نظام اسلامی با محوریت دین و اخلاق است

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان هم در ادامه اظهار کرد: شأن و جایگاه خدمت در نظام جمهوری اسلامی و دستگاه‌های اجرایی کارنامه‌ای با محوریت دین و اخلاق خوب و زیبا است.

وی با اشاره به اینکه فرماندار سابق کاشان کارنامه خدمتی خوب و زیبای دینی و اخلاقی به یادگار گذاشت گفت: شأن و جایگاه خدمت در نظام جمهوری اسلامی کارنامه‌ای زیبا با محوریت دین و اخلاق است. عیب برخی مدیران در زمانیکه مشغول به خدمت می‌شوند دوگانگی دیدگاه در مقابله با دیگران است که باید این عینک دودی را از چشم بردارند تا آفت خدمت آنها نشود.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه رسالت و مسئولیت سنگین همه ما مسئولان و مدیران خدمت به ملتی و نظامی است که هزاران نفر جان و خون را را در راه حفظ و تثبیت آن فدا کردند، خطاب به شریف زارعی فرماندار جدید کاشان گفت: بدانید مردم وابسته به اشخاص و به کلک زلف آنها وابسته نیستند و همه به جایگاه خدمت احترام می‌گذارند پس شما رسالت برقراری اتحاد و پیوند مثل نخ تسبیح بین ترکان اجرایی هستید.

به گزارش ایمنا، آئین تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید کاشان با حضور استاندار اصفهان، امام جمعه کاشان و مدیران شهرستان در سالن اجتماعات امام رضا (ع) فرمانداری کاشان در حال برگزاری است. محمدشریف زارعی با حکم وزیر کشور، به عنوان فرماندار کاشان منصوب شد. زارعی متولد سال ۱۳۵۸ و دارای مدرک دکترای مکانیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) است. پیش از این علی اکبر مرتضایی قهرودی شهریور ۹۷ تا کنون به عنوان فرماندار کاشان انتخاب بود.

کد خبر 552339

منبع: ایمنا

کلیدواژه: استاندار اصفهان مجلس شورای اسلامی کاشان شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استاندار اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه نفوذ از بیرون باعت اختلاف در شورا می‌شود گفت: از شوراها انتظار داریم که علاوه بر نظارت بر فعالیت و برنامه‌های شهرداران، از آن‌ها حمایت کنند نه اینکه در کار شهرداران سنگ‌اندازی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی شوراها ضمن تبریک روز شوراها اظهار کرد: شوراها سابقه دیرینه‌ای در کشورمان داشته و نشان‌دهنده حضور مردم در صحنه‌های مختلف است؛ بنابراین باید به نحو احسن و با کار صالح از شوراها پاسداری کرد، شوراها بهترین امین و طرف مشورت مدیران، بهترین اتاق فکر برای مسئولان بوده و می‌توانند یار بخش اجرایی باشند البته باید توانایی خود را برای راه‌اندازی مراکز اندیشه‌ورز نشان دهند.

وی افزود: شوراها باید نمادهای دینی و ارزشی ملی و قرآنی ما را در شهرها و روستاها متبلور کنند به گونه‌ای که وقتی وارد شهر یا روستایی شویم، نمادهایی از فرهنگ دینی و ملی ما نمایان و چهره‌های بزرگ عشایر و طوایف دیده شود، اگر نمادهای ارزشی استان را به خوبی نمادین نکنیم، فرهنگ اصیل استان توسط بیگانگان به مردم تشریح داده می‌شود. شوراها باید نیازهای جامعه به ویژه تردد افراد معلول را در سطح شهر و اماکن عمومی برقرار کنند.

استاندار خوزستان با تاکید بر احداث پارک بانوان در شهرهای استان، خاطرنشان کرد: این اقدام سبب می‌شود تا دختران و خواهران ما به راحتی تردد کرده و اوقات فراغت خود را طی کنند همچنین انتظار داریم که حتی یک نفر مرد در پارک‌های بانوان نباشد، در صورتی حرکت ما اثرگذار خواهد بود که به معنویت و فضل خدا توجه کنیم و ما باید مشکلات خود را با توسل به ائمه و انسجام و همبستگی برطرف کنیم‌.

حسنی محراب ادامه داد: از شوراها انتظار داریم علاوه بر نظارت بر فعالیت و برنامه‌های شهرداران، از آنها حمایت کنند نه اینکه در کار شهرداران سنگ اندازی کنند؟ شورایی نمونه بوده که کمترین تغییرات مدیریتی را داشته و یک کار اثرگذار انجام دهد.

وی تاکید کرد: اگر نیت اصلی شوراها خدمت به مردم باشد دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف، هیچ مشکلی در کار آنها ایجاد نمی‌کند؛ همه ما سرباز انقلاب بوده و باید کاری کنیم که تمام ابعاد دژ جمهوری اسلامی با هم رشد کنند، نباید اختلاف بین اعضای شوراها نمود پیدا کند که متأسفانه در برخی از شهرهای ما رنگ و بوی بدی پیدا کرده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اعضای شورا متعلق به تمام مردم بوده و همه جمعیت آن منطقه را باید در نظر بگیرند نه اینکه متوجه یک حزب و جریان خاصی باشند همچنین قومیت گرایی و اختلاف را کنار گذاشته چرا که رمز بدبختی و عقب ماندگی است، نفوذ از بیرون باعث اختلاف در بین شوراها می‌شود لذا اتحاد و وحدت باید مورد توجه باشد و اعضای شورا اگر به یک جریان و باندی گرایش داشته باشند مقبولیت خود را در بین مردم را از دست می‌دهند.

حسینی محراب گفت: شوراها نباید در امور اجرایی مدیریت شهری دخالت کنند زیرا باعث تعلل در کارها شده و یک آسیب است؛ کار شوراها نظارت بر روند کاری شهرداران است و نباید دخالت بیشتری داشته باشند همچنین قانون گریزی و توجیه قانون یکی از آفت‌های شورا است.

وی با اشاره به فعالیت شورا در بحث جهاد تبیین افزود: در یک سال باقیمانده باید رضایت خدا را در نظر گرفته و یک کار ماندگار انجام دهیم تا در اذهان ماندگار شود و همچنین باید ورودی‌های شهر و روستا اصلاح و چهره شهر تغییر کند.

کد خبر 748788

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • لزوم حمایت شوراها از شهرداران/ نفوذ از بیرون سبب ایحاد اختلاف در شورا می‌شود
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی در کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • مشارکت ۶۰ میلیون ایرانی از کالابرگ الکترونیک فجرانه
  • رویکرد دولت سیزدهم خدمت شبانه‌روزی و جهادی به مردم است
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد