Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم‌های فولاد سیرجان، مقاومت یزد، لبنیات هراز، سپاهان، پیکان، مس رفسنجان و پاس گرگان در هفته بیستم‌ودوم لیگ برتر والیبال موفق به شکست حریفان خود شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته بیست و دوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران جام «سردار دل‌ها» امروز (یکشنبه 10 بهمن‌ماه) با 7 دیدار در شهرهای ورامین، تهران، آمل، اصفهان، ارومیه (دو دیدار) و مریوان پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* مس رفسنجان 3 – راه‌یاب ملل صفر

جدال مس رفسنجان و راه‌یاب ملل مریوان به عنوان تیم‌های ششم و هفتم جدول امروز درحالی برگزار شد که تا پایان هفته بیست‌ویکم دو تیم 30 امتیاز کسب کره بودند اما مسی‌ها یک برد بیشتر از حریف در کارنامه داشتند و در هفته‌های پایانی به دنبال افزایش تعداد بردها بودند. اتفاقی که این هفته هم رخ داد تا شاگردان اسماعیل بادرنگین با پیروزی 3 بر صفر مقابل راه‌یاب ملل مریوان، دوازدهمین پیروزی را در کارنامه ثبت کنند و ضمن جبران شکست دور رفت، 33 امتیازی شوند.

این رقابت درحالی با ثبت امتیازات 25 بر 23، 25 بر 16 و 25 بر 20 به سود مس رفسنجان تمام شد که دو تیم پیش‌تر در هفته نهم دور رفت مقابل هم قرار گرفته بودند و راه‌یاب ملل با نتیجه سه بر یک به پیروزی رسیده بود.

امین برق‌لشگری و مسعود قاری نظارت فنی و داوری این دیدار که 88 دقیقه طول کشید را برعهده داشتند. مرتضی اکرمی و هادی تیموری هم داوران اول و دوم بازی بودند.

 

* لبنیات هراز 3 – شهرداری گنبد صفر

جدال 13بردهای هفته بیست‌ودوم با پیروزی لبنیات هراز مقابل شهرداری گنبد آغاز شد. دو تیم درحالی مقابل هم قرار گرفتند که شاگردان بهروز عطایی تا پایان هفته بیست‌ویکم 13 برد و 37 امتیاز کسب کرده بودند و در این دیدار، 2 هدف را دنبال می‌کردند، حفظ جایگاه سومی و گرفتن انتفام شکست دور رفت از گنبدی‌ها. هدفی که بازیکنان و کادرفنی لبنیات هراز به خوبی آن را محقق کردند تا با غلبه 3 بر صفر مقابل نماینده گنبد و کسب امتیازات 25 بر 21، 25 بر 19 و 25 بر 17، چهاردهمین پیروزی و چهلمین امتیاز را کسب کنند و سوم جدول بمانند.

نکته حائز اهمیت شکست شهرداری گنبد در بازی امروز بود. گنبدی‌ها در زمره تیم‌هایی بودند که برد و باختشان در بازی این هفته، تاثیر مستقیمی روی صعود تیم‌ها 13 امتیازی جدول به مرحله پلی‌آف داشت.

شهرداری گنبد در هفته نهم دور رفت با نتیجه سه بر یک مقابل لبنیات هراز آمل به پیروزی رسیده بود.

این بازی در مدت زمان 87 دقیقه انجام شد و حسین پورکاشیان و حمید حق‌بین ناظر فنی و داوری آن بودند. احمد سرمست و امید فولادی‌وندا هم به عنوان داور اول و دوم، قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.

 

*شهرداری ارومیه 2 – پیکان 3

نبرد شهرداری ارومیه و پیکان بر سر رتبه دومی جدول، همان‌طور که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد، نبردی سنگین بود که سرنوشت آن در ست پنجم مشخص شد؛ جایی که شاگردان خوروساز پیمان اکبری موفق شدند بار دیگر پیروزی 3 بر 2 دور رفت را این بار در هفته بیست و دوم تکرار کنند.

این برد، پیکان را 42 امتیازی کرد تا با این پیروزی به‌موقع، خوردوسازان موقعیت خود در رتبه دوم جدول را تثبیت کنند. در این رقابت پیکانی‌ها در ست‌های اول، چهارم و پنجم به امتیازات 28 بر 26، 25 بر 17 و 15 بر 10 رسیدند. شهرداری ارومیه هم با پیروزی 25 بر 22 و 25 بر 21 در ست‌های دوم و سوم، یک امتیاز از این دیدار گرفت و 38 امتیازی شد.

پیش از این پیکان در دیدار هفته نهم دور رفت با نتیجه 3 بر 2 مقابل نماینده ارومیه به پیروزی رسیده بود و این، هفتمین شکست شهرداری ارومیه در دور برگشت بود.

این دیدار در مدت زمان 155 دقیقه انجام شد و طی آن رحمان داودی بازیکن شماره 11 شهرداری ارومیه در ست اول کارت زرد دریافت کرد.

امیر طلوع‌کیان، محمد شاهمیری، کیوان عابدزاده و اسماعیل رزقی به عنوان ناظرفنی، ناظر داوری، داور اول و داور دوم، نظارت و قضاوت بازی را برعهده داشتند.

 

*شهرداری ورامین صفر – فولاد سیرجان 3

فولاد سیرجان با کسب یازدهمین پیروزی در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر موفق شد یک پله در جدول رده‌بندی صعود کند و به رتبه هفتم برسد. شاگردان سعید رضایی این هفته در ورامین میهمان شهرداری این شهر بودند و موفق شدند در سه ست متوالی و با ثبت امتیازات 25 بر 21، 25 بر 23 و 25 بر 19 به پیروزی برسند.

پیش از این در هفته نهم دور رفت نیز فولاد سیرجان با نتیجه 3 بر 2 از سد شهرداری ورامین گذشته بود و نماینده ورامین امروز چهاردهیمن شکست خود را تجربه کرد.

شهباز صدری و بهروز جعفری ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که در مدت زمان 93 دقیقه برگزار شد. اصغر میرزایی و حامد آقابراری هم به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت بازی را برعهده داشتند. محمد آقایی نیز داور ویدئوچک بود.

در این دیدار شایان سپهری‌فرد بازیکن شماره 11 شهرداری ورامین در ست سوم کارت زرد گرفت.

 

*سایپا 3 – مقاومت یزد 1

یکی از دیدارهای جذاب، حساس و تاثیرگذار هفته بیست‌ودوم، تقابل سایپا و مقاومت یزد بود. رقابتی که به میزبانی خودروسازان برگزار شد و در آن یزدی‌ها توانستند با نتیجه 3 بر1 به حریف تهرانی خود غلبه کرده و معادلات بالانشینان را برهم بزنند.

شاگردان علیرضا طلوع‌کیان در تیم مقاومت یزد در این دیدار در ست‌های اول، سوم و چهارم به امتیاز مشابه 25 بر 23 رسیدند و کار را تمام کردند تا با کسب چهاردهمین پیروزی، 39 امتیازی شوند و شهرداری ارومیه را از رتبه چهارم جدول به زیر بکشند.

سایپا در ست دوم 25 بر 20 به پیروزی رسید. پیش از این و در دور رفت مقاومت یزد موفق شده بود با نتیجه 3 بر 2 سایپا را شکست دهد.

دیدار دو تیم 129 دقیقه طول کشید و طی آن آرش کشاورزی بازیکن شماره 13 سایپا و رضا عابدینی بازیکن شماره 6 مقاومت یزد در ست دوم کارت زرد گرفتند.

محمدحسن خوشدل، علی یاوری، علیرضا قریب و محمدرضا درفش‌کاویان به عنوان ناظر فنی، ناظر داوری، داور اول و دوم، نظارت و قضاوت بازی را برعهده داشتند.

 

*سپاهان 3 – هورسان صفر

تیم صدرنشین سپاهان در رقابتی راحت و یک‌طرفه در خانه موفق شد میهمانش هورسان را در سه ست متوالی و با امتیازات 25 بر 20، 25 بر 19 و 25 بر 22 شکست دهد.

این نوزدهمین پیروزی سپاهان در لیگ برتر بود. به این ترتیب جمع امتیازات شاگردان رحمان محمدی‌راد به عدد 57 رسید تا این تیم به اختلاف امتیازی شگفت‌انگیزی (15 امتیاز) با سایر رقبا برسد.

سپاهان در هفته نهم دور رفت نیز موفق به پیروزی 3 بر صفر مقابل هورسان شده بود و در مسابقه امروز هم شانزدهمین شکست نماینده رامسر را رقم زد.

محمد ابراهیم‌زاده و مجید محسنی شوشتری ناظران فنی و داوری این بازی بودند که 87 دقیقه طول کشید. قضاوت بازی نیز برعهده مهدی نویدی و علیرضا پوردهقان به عنوان داوران اول و دوم بود.

 

*آذرباتری صفر – پاس گرگان 3

آخرین دیدار هفته بیست‌ودوم به میزبانی سالن غدیر ارومیه برگزار شد؛ جایی که آذرباتری با وجود داشتن امتیاز میزبانی، تقابل مقابل پاس گرگان را با نتیجه سه بر صفر به حریف خود واگذار کرد تا از صعود به مرحله پلی‌آف کاملا ناامید شود.

در طرف مقابل پاس گرگان با ثبت امتیازات 25 بر 22، 25 بر 18 و 25 بر 19، دهمین پیروزی و سی‌ویکمین امتیاز را در کارنامه ثبت کرد تا 2 پله در جدول صعود کند.

امیر طلوع‌کیان و محمد شاهمیری ناظران فنی و داوری این دیدار بودند که در مدت زمان 83 انجام شد. وحید پورکاشیان و جواد مرآتی نیز به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت بازی را برعهده داشتند.

 

*تابلوی نتایج و رده‌بندی لیگ برتر والیبال در هفته بیست‌ودوم

در هفته بیست‌ودوم تیم‌های سپاهان، پیکان و لبنیات هراز جایگاه خود در رتبه‌های اول تا سوم جدول را حفظ کردند. مقاومت یزد با پیروزی مقابل سایپا به رتبه چهارم صعود کرد.

 

نتایج کامل دیدارهای این هفته به قرار زیر است:

شهرداری ورامین صفر – فولاد سیرجان 3؛ (21-25)، (23-25)، (19-25)

*سایپا 1 – مقاومت یزد 3؛ (23-25)، (25-20)، (23-25)، (23-25)

*لبنیات هراز 3 – شهرداری گنبد صفر؛ (25-21)، (25-19)، (25-17)

* سپاهان 3 – هورسان رامسر صفر؛ (25-20)، (25-19)، (25-22)

*شهرداری ارومیه 2 – پیکان 3؛ (26-28)، (25-22)، (25-21)، (17-25)، (10-15)

*راه‌یاب ملل مریوان صفر – مس رفسنجان 3؛ (23-25)، (16-25)، (20-25)

*آذرباتری ارومیه صفر – پاس گرگان 3؛ (22-25)، (18-25)، (19-25)

 

جدول لیگ برتر والیبال در پایان هفته بیست‌ودوم بدین شکل است:

سپاهان / 19 برد و 57 امتیاز

پیکان / 14 برد و 42 امتیاز

لبنیات هراز / 14 برد و 40 امتیاز

مقاومت یزد / 14 برد و 39 امتیاز

شهرداری ارومیه / 13 برد و 38 امتیاز

مس رفسنجان / 12 برد و 33 امتیاز

فولاد سیرجان / 11 برد و 32 امتیاز

پاس گرگان / 10 برد و 31 امتیاز

راه‌یاب ملل مریوان / 10 برد و 30 امتیاز

شهرداری گنبد / 9 برد و 30 امتیاز

شهرداری ورامین / 8 برد و 27 امتیاز

سایپا / 8 برد و 25 امتیاز

هورسان رامسر / 6 برد و 20 امتیاز

آذرباتری ارومیه / 6 برد و 18 امتیاز

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: راه یاب ملل مریوان لیگ برتر والیبال داوران اول و دوم شهرداری ارومیه فنی و داوری شهرداری ورامین هفته بیست ودوم هفته بیست امتیازات 25 عنوان داور بازیکن شماره فولاد سیرجان شهرداری گنبد نتیجه 3 لبنیات هراز مدت زمان مقاومت یزد مس رفسنجان پاس گرگان برگزار شد موفق شد تیم ها دو تیم بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۴۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آخر هفته قبل مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در شهر‌های مختلف برگزار شد. خود ویژگی جام حذفی باعث حساسیت بازی‌ها می‌شود، به خصوص که دیگر تیم بزرگ تهرانی در این مرحله حذف شد و هفت نماینده از لیگ برتر به همراه یک تیم از لیگ آزادگان به جمع ۸ تیم برتر در جام حذفی رسیدند. حالا دوباره با برگزاری مسابقات هفته بیست و پنجم تنور رقابت‌های لیگ برتر داغ خواهد شد. هفته‌ای که دو فینال بزرگ لیگ را در دل خود جای داده است، دو بازی پرسپولیس - سپاهان و تراکتور - استقلال که می‌تواند تکلیف بالای جدول را تا حدود زیادی مشخص کند.

اما حالا که در آستانه ۶ بازی آخر فصل ایستاده‌ایم بد نیست مقایسه‌ای کلی از آنچه در پنج ششمی که از لیگ گذشته بین خود تیم‌ها داشته باشیم. ۲۴ هفته از یک لیگ ۳۰ هفته‌ای، یعنی پنج ششم از کل مسابقات سپری شده و تیم‌ها در هر دو نیم فصل اول و دوم ۹ مسابقه انجام داده‌اند. با مقایسه جایگاه تیم‌ها در پایان هفته نهم دور رفت و هفته نهم دور برگشت می‌توان به اطلاعات بسیار با ارزشی رسید که برای ۶ هفته پایانی به ما نقشه مسیر و راه می‌دهد.

در پایان هفته نهم دور رفت استقلال با ۲۰ امتیاز صدر نشین بود. سپاهان و پرسپولیس با ۱۹ امتیاز به خاطر تفاضل گل دوم و سوم بودند، گل گهر ۱۶ امتیاز داشت و چهارم بود. سه تیم ملوان، تراکتور و ذوب آهن با ۱۵ امتیاز و به خاطر تفاضل گل متفاوت در پله‌های پنجم تا هفتم بودند. شمس آذر و مس با ۱۴ امتیاز و با تفاضل گل برابر به خاطر گل زده در رتبه‌های هشتم و نهم و آلومینیوم با ۱۳ امتیاز در پله دهم، آخرین تیمی بود که امتیازاتش دو رقمی شده بود. یعنی از هر بازی حداقل یک امتیاز داشت.

در جمع شش تیم پایین جدول سه تیم هوادار، پیکان و صنعت نفت با ۷ امتیاز به خاطر تفاضل گل در رتبه‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم بودند. نساجی و فولاد ۶ امتیاز داشتند و در رتبه ۱۴ و ۱۵ نشسته و استقلال خوزستان با فقط ۳ امتیاز قعرنشین مطلق جدول بود. اما در دور برگشت که تیم‌ها از یکدیگر شناخت دارند و کسب امتیاز به مراتب سخت‌تر است، باید جالب باشد که چه در صدر و چه در قعر جدول تیم‌ها امتیازات بیشتری نسبت به دور رفت دارند! صدرنشین هفته نهم دور برگشت ۲۲ امتیاز دارد و قعرنشین ۵ امتیاز، یعنی هر دو ۲ امتیاز از نمونه مشابه خود در پایان هفته نهم رفت بیشتر جمع کرده‌اند!

در جدول دور برگشت پرسپولیس با ۲۲ امتیاز صدرنشین است. استقلال ۲۱ امتیاز دارد و با یک فاصله عجیب و غریب مس با ۱۵ امتیاز در پله سوم نشسته است. سپاهان، پیکان و ملوان سه تیم ۱۴ امتیازی هستند که به ترتیب در پله چهارم تا ششم ایستاده‌اند. تراکتور و استقلال خوزستان ۱۲ امتیاز دارند و دو تیم انتهایی نیمه اول جدول هستند.

در بالای نیمه دوم جدول سه تیم گل گهر، هوادار و شمس آذر با ۱۱ امتیاز به ترتیب نهم، دهم و یازدهم هستند. نساجی با ۹ امتیاز از ۹ بازی دوازدهم است، دو تیم ذوب آهن و آلومینیوم با ۸ امتیاز در پله سیزدهم و چهاردهم نشستند و بالاخره دو تیم قعرنشین نیز دو نماینده خوزستان یعنی فولاد و صنعت نفت به ترتیب با ۶ و ۵ امتیاز هستند.

از شمایل کلی این جدول می‌توان به بسیاری حقایق رسید. اینکه کدام تغییر و تحولات در تیم‌ها مثبت بوده و کدام نتیجه منفی داشته است. اینکه کدام تیم‌ها روند صعودی را طی کرده‌اند و کدام‌ها برعکس، عقبگرد داشته‌اند. حضور دو نماینده خوزستان در پایین جدول در دور برگشت دردناک است، درست مثل سقوط ذوب آهن که کمتر از نیمی از امتیازات دور رفت را در ۹ هفته برگشت جمع آوری کرده است. اما به شکل کلی تیم‌های پرسپولیس، مس، پیکان، استقلال خوزستان، هوادار و نساجی، شش تیمی هستند که در دور برگشت در همین ۹ هفته پیشرفت داشته‌اند و فولاد با همان ۶ امتیاز دور رفت در همان رتبه پانزدهم، تنها تیمی است که جایگاهی بدون تغییر داشته است!

۹ تیم دیگر لیگ جملگی در دور برگشت نتایج ضعیف‌تری گرفته‌اند. حال چه مثل سپاهان تنها دو پله سقوط کرده باشد، چه مثل ملوان یا تراکتور که یک پله پایین‌تر آمده و البته که استقلال تنها پارادوکس این جدول است که نسبت به دور رفت در ۹ بازی یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله در جدول پایین‌تر آمده است!

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • زور چلسی به شگفتی‌ساز فصل نرسید
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • اونانا منچستریونایتد را از سهمیه اروپا دورتر کرد
  • مسابقات والیبال ساحلی با معرفی نفرات برتر پایان یافت
  • تیم‌های برتر مسابقات والیبال ساحلی خراسان شمالی مشخص شدند
  • الهلال، قهرمان هشتاد امتیازی لیگ عربستان
  • بازگشت روباه‌ها به لیگ برتر با شاگرد گواردیولا!‏
  • رئال مادرید از باسک برای فتح لالیگا خیز برداشت
  • تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها/حرف قنبرزاده حرف آخر است؟