Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@13:00:26 GMT

«آل‌خلیفه» زیر چتر همکاری‌های امنیتی با تل‌آویو

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۹۳۶۵

«آل‌خلیفه» زیر چتر همکاری‌های امنیتی با تل‌آویو

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقامات کشور بحرین تصمیم‌شان مبنی بر اجرای طرح اصلاح دستگاه‌های امنیتی با مشارکت طرف‌های خارجی، از جمله اسرائیل را آغاز کرده‌اند.

طبق گزارش روزنامه «البناء» و به نقل از پایگاه اینتلیجنس آنلاین، این گام شامل یک روند اصلاحی گسترده در بخش‌های امنیتی این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش‌هایی مثل مخابرات، دستگاه امنیت عمومی وابسته به وزارت کشور، دستگاه امنیت استراتژیک بحرین مهم‌ترین نهادهای مورد هدف این طرح هستند؛ که هدف، گسترش امکانات تکنولوژیکی آن‌ها بیان شده است.

بخش‌های امنیتی بحرین، با هدف دست‌یابی به سامانه‌های پیشرفته با سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی همکاری خواهند داشت.

در این گزارش آمده است که این طرح پس از دیدار اخیر «راشد بن عبد الله آل خلیفة» وزیر کشور بحرین با وزیر جنگ اسرائیل در دستور کار قرار گرفته است؛ دیداری امنیتی بین مقامات بحرینی و رژیم صهیونیستی که بعد از «توافق آبراهام» و روند عادی‌سازی عربی با تل‌آویو برگزار شد.

این گزارش بیان می‌کند که «حمد بن عیسى آل خلیفه» شاه بحرین دستور بازنگری در دستگاه‌های امنیتی این کشور را در چارچوب «همکاری وسیع‌تر» با اسرائیل صادر کرده است. دستگاه امنیت استراتژیک بحرین در آینده، میزبان گروهی از مربیان اسرائیلی برای آموزش به کارکنان مخابرات این کشور خواهد بود.

براساس این گزارش، هم‌اکنون دستورات بن‌عیسی به دستگاه امنیت استراتژیک بحرین رسیده است؛ نهادی که رسماً اختیار گفت‌وگوی مستقیم با سازمان‌های «موساد» و «شاباک» اسرائیلی را دارد. بحرین تلاش می‌کند تا از رژیم صهیونیستی پهپاد، ماهواره و سامانه‌های ضد پهپاد بگیرد.

پیش از تلاش‌های بحرین در این خصوص، روزنامه‌ نیویورک تایمز خبر تماس «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ را فاش کرد؛ محتوای این تماس درباره یک برنامه جاسوسی، به نام «پگاسوس» بوده است. مقامات اسرائیلی در سال ۲۰۱۷ با فروش این برنامه به ریاض با قیمت ۵۵میلیون دلار موافقت کرده بودند.

نیویورک‌تایمز در ادامه به نقل از منابعی اسرائیلی از وجود یک گروه کوچک متشکل از نظامیان صهیونیستی تحت رهبری مستقیم نتانیاهو خبر داده بود؛ گروهی که نقش بسزایی در تبادلات تل‌آویو با ریاض ایفا کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: همکاری امنیتی با اسرائیل برنامه های جاسوسی اسرائیل رژیم صهیونیستی دستگاه امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران

رییس ستاد امنیت انتخابات استان تهران از اتخاذ تمهیدات امنیتی برای برگزاری دور دوم انتخابات در شهر و استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو محسن نایبی صبح پنجشنبه در دومین جلسه ستاد امنیت انتخابات استان تهران که با حضور شجاعان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی وزارت کشور، جلایی، مدیرکل فناوری شورای نگهبان، علوی، قائم مقام شورای نگهبان هیأت نظارت استان تهران و سیدکمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دیگر اعضا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید «مرتضی مطهری» و تبریک روز معلم و مقام استاد اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که علی رغم توطئه دشمنان نظام مقدس اسلامی، انتخابات ۱۱ اسفند در سلامت و امنیت کامل برگزار و باعث فخر و مباهات کشور و سرخوردگی بدخواهان این ملت شد.

نایبی با اشاره به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق گفت: اثرات و برکات این اقدام در آینده هرچه بیشتر بگذرد نمایان‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت روانی و سلامت مرحله دوم انتخابات به اندازه مرحله اول انتخابات دارای اهمیت است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران از اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران افزود: دشمن از هر حربه‌ای برای بر هم زدن امنیت روانی در جامعه استفاده می‌کند و ما تمام ظرفیت و توان خود را به کار خواهیم گرفت تا نقشه آنان را خنثی کنیم.

بر اساس این گزارش مرحله دوم انتخابات روز ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به صورت تمام الکترونیک و در حوزه انتخابیه ورامین، قرچک و پیشوا مانند دور اول برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • موساد دستگاه‌های تشخیص چهره را در نوار غزه نصب کرد
  • جدیدترین شاخه مقاومت اسلامی در بحرین چگونه متولد شد؟
  • حمله مقاومت اسلامی بحرین به بندر ایلات برای اولین بار
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • پیام عربستان به تل‌آویو درباره حمله به رفح
  • امنیت و اقتدار کشور محصول قدرت و سلامت نیروهای مسلح
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران‌
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران