Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@22:41:41 GMT

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت اساسی است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۷۳۹۱۳

شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت اساسی است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی یک ظرفیت اساسی است.

دکتر فرهاد زیویار در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این شورای مشترک را یک ظرفیت اساسی عنوان کرد که بین دولت و بخش خصوصی برگزار می‌شود.

 وی افزود: بعضی از مواقع ممکن است ما در اجرای قوانین و مقررات با مشکلاتی مواجه شویم که با برگزاری این جلسه و تبادل‌نظر و ابتکاراتی که به عمل می‌آید موقعیت‌های بهتری در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار لرستان با اشاره به موضوعات این جلسه گفت: در این نشست چهار دستور کار مورد بررسی قرار گرفت ازجمله رسیدگی و بررسی روند توقیف اموال اشخاص و دارایی افراد حقیقی که به‌نوعی به امور مالیاتی و یا تامین اجتماعی بدهکاری دارند که مقرر شد بجای توقیف کل سرمایه و موجودی حساب توسط دستگاه‌های مربوطه از طریق بانک‌ها، به مقدار بدهی مذکور از حساب آنان مسدود شود تا مشکلات مضاعفی برای آنان ایجاد نشود.

زیویار در ادامه اظهار کرد: دستور کار دوم در خصوص حق بیمه قراردادهای مهندسان مشاور و پیمانکار و مشکلات ناشی از عدم پرداخت حق بیمه از سوی دستگاه‌های اجرایی بود که پیشنهادهایی مطرح شد ازجمله حق بیمه‌ای که مربوط به‌صورت وضعیت پیمانکاران است از حق بیمه کارفرمایان که عدد درشت‌تری است تفکیک شده و در صورت‌وضعیت‌ها  همان ۳.۶ درصد که توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه  اجتماعی پیشنهاد شد لحاظ شود تا در این زمینه دچار مسئله نشویم.

استاندار لرستان در ادامه گفت: در دستور کار سوم بحثی در خصوص قوانین بالادستی مطرح شد که به ماده ۱۸۶ و ماده ۱۹۸ قانون مالیات‌های مستقیم مربوط می‌شد که چون در اختیار شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان نبود، مقرر شد مکاتباتی با مراجع فرادستی مثل وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون امور اقتصادی مجلس انجام شود تا در بلندمدت نسبت به این موارد اصلاحاتی به عمل آید.

زیویار دستور کار چهارم را مربوط به استحکام‌بخشی به قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد عنوان کرد و گفت: استانداری لرستان با اعلام نظر مساعد برای جابجایی اعتبارات و هرگونه کمکی که درزمینهٔ استحکام‌بخشی به این اثر گران‌بهای تاریخی لازم باشد، اعلام آمادگی دارد.

وی افزود با توجه به سفر ریاست جمهور و مصوبه‌ای که برای این موضوع در نظر گرفته شده است آمادگی داریم که اقدامات لازم را انجام دهیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: این موضوع پس از پایان برگزاری نمایشگاهی که با حضور میراث فرهنگی استان در تهران برپا شده پیگیری خواهد شد و تصمیمات لازم با حضور مدیران سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تعاون و رفاه اجتماعی سازمان میراث فرهنگی لرستان قلعه فلک الافلاک وزارت اقتصاد و دارایی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استاندار لرستان دستور کار حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۷۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست

مهدی چمران در همایش گرامیداشت شورا‌های شهر و روستا در بجنورد بابیان اینکه عقب‌ماندگی شورا‌های شهر به واسطه تأخیر در آغاز فعالیت این نهاد هنوز جبران نشده است، گفت : تصویب قانون درآمد‌های پایدار در مجلس یازدهم کمک شایانی به مجموعه مدیریت شهری کرد.

رئیس شورای اسلامی تهران با اشاره به اینکه شورا‌ها و مجلس شورای اسلامی در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت‌تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • توزیع اقلام‌ اساسی بین خانوارهای حادثه دیده آتش‌سوزی روستای امام زاده ابراهیم
  • تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد
  • اورهال واحد سیار فرآورشی اسکید مونتد با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه در روز
  • تشکیل پرونده قضایی برای آتش سوزی بازارچه امامزاده ابراهیم شفت
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی