Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@00:01:10 GMT

ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند اراده‌های قوی است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۰۵۱۴

ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند اراده‌های قوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، حجت‌الاسلام رحیمی عصر امروز در دیدار با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان ساوه با گرامیداشت ایام دهه فجر اظهار کرد: عمل به قرآن و پیروی از دستوران قرآن به‌عنوان کتاب مقدس همواره راهگشاست چنان‌که امام راحل نیز یکی از دلایل موفقیتشان در دوران انقلاب، تکیه به آیات قرآن کریم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرآن برای انسان‌سازی نازل شد و دفترچه راهنمای بهشت است لذا باید در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه بیش از گذشته تلاش و کوشش کرد.

امام‌جمعه ساوه با بیان اینکه مشکلات در شهرستان را طی این مدت از نزدیک لمس کرده و با آنها آشنا هستم ادامه داد: وجود برخی کم‌کاری‌ها و مشکلات در این حوزه قابل درک است اما باید خودمان برای رفع آنها قدم‌های مثبت برداریم.

رحیمی با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید با برنامه‌ریزی در این حوزه، مشکلات مؤسسات و مربیان قرآنی را مرتفع کنند خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای ارتقا فعالیت‌های قرآنی، استفاده از ظرفیت خیرین در این شهرستان است که با یک برنامه‌ریزی منسجم کمک شایانی به فعالان این حوزه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرآنی نیازمند اراده‌های قوی است گفت: ارتباط با خدا و معنویت لذت‌بخش است و باید در ترویج آن ولو با کمبود امکانات کوشا باشیم که یکی از مهمترین وظایف در این حوزه بر دوش خانواده‌هاست.

امام‌جمعه ساوه ترویج فرهنگ قرآنی را باعث ایجاد خیر و برکات در شهر و کشور دانست و ادامه داد: با توجه به تعدد مؤسسات قرآنی در شهرستان می‌بایست ضمن تمرکز بر فعالیت در رشته‌های مختلف قرآنی، با به‌کارگیری اساتید مجرب زمینه شکوفایی استعدادها در این بخش فراهم شود.

رحیمی با بیان اینکه تربیت این تعداد قاری در شهرستان و کشور از دستاوردهای خوب به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: امروز با بررسی ابعاد مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، پزشکی، اقتصادی و... می‌بینیم که خدمات شایانی پس از انقلاب در این کشور شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: دشمنان به قدری در حوزه رسانه کار کرده‌اند که نسل چهارم و پنجم ما خدمات انقلاب را نمی‌بینند و می‌گویند شاه خدمات داده و شاه را تطهیر می‌کنند.

امام‌جمعه ساوه با بیان اینکه تشکیل کارگروه‌های جهادگران تبیین در معرفی خدمات و دستاوردهای انقلاب می‌تواند کمک‌حال باشد گفت: ما باید در خط مقدم مبارزه با جنگ رسانه‌ای دشمن این ارزش‌ها را نمایان کنیم و اجازه ندهیم آنچه دشمنان در سر دارند در بین جوانان ما ترویج یابد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی تربیت حافظان و قاریان خوب در شهرستان است گفت: در حوزه قرآنی متأسفانه مشکلاتی وجود دارد که برخی از آنها درون شهرستان قابل حل است و برخی نیز نیاز به ورود دولت و مجلس دارد.

حسین محمودی فر با بیان اینکه بحث قرآن در کشور متولی خاصی ندارد اظهار کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات هرکدام بخشی از کارهای قرآنی را برعهده گرفته‌اند و شاید یکی از دلایل بروز مشکلات نبود یک سیستم مشخص در این حوزه است.

وی کمبود بودجه را از دیگر مشکلات این حوزه دانست و عنوان کرد: انتظاری که از مسئولان داریم این است که سهمی از محل فعالیت کارخانجات شهرستان برای ترویج فعالیت‌های فرهنگی ساوه در نظر گرفته شود تا بخش اعظمی از مشکلات این حوزه مرتفع گردد.

به گفته محمودی فر در سطح شهرستان ساوه 11 موسسه قرآنی و 15 خانه قرآن فعالیت دارند که حافظان و قاریان خوبی را در خود پرورش داده‌اند.

 

گفتنی است در ادامه این مراسم جمعی از مدیران مؤسسات، حافظان و قاریان شهرستان به بیان مشکلات و مسائل مربوط به این حوزه پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز ترویج فرهنگ قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۰۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، جمعی از اولیای دانش آموزان مناطق منفصل شهری سنندج از حمایت و پشتیبانی مدیریت شعب بانک مهر ایران در کردستان تجلیل کردند.

کورش پیرویسی رئیس انجمن اولیا و مربیان مدارس حسن آباد سنندج با قدردانی از تلاش‌های حسام الدین اسعدی مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان عنوان کرد:کار نیکو و انفاق و کمک به فقرا و نیازمندان و خیراندیشی موهبتی است که خداوند بزرگ نصیب هر کسی نخواهد کرد. آنان که باروح بلند و مناعت طبع و با دستانی گشاده و بخشنده همنوعان خود را چون خود دوست داشته و یاری می‌رساند در پیشگاه حق تعالی عزیز و گرامی‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته مدارس ناحیه منفصل شهری حسن آباد با مشکلات و کمبودهای متعددی مواجه بود و جناب آقای اسعدی توانست با کمک‌های خود سبب رفع بخشی از مشکلات دانش آموزان و مدارس شد.پیرویسی افزود: ما اولیاء و دانش آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه معراج حسن آباد، بر خود لازم دانسته مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به این اقدام خداپسندانه و بزرگ منشی اعلام داریم.

وی عنوان کرد: دانش آموزان مناطق کم برخوردار با کمبودها و مشکلات متعددی مواجهند بنابراین ضروری است سایر خیرین و مدیران برای رفع مشکلاتشان تلاش کنند.در ادامه حسام الدین اسعدی، مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان عنوان کرد: براساس رسالت ذاتی و انسانی، کمک به همنوعان و تلاش برای رفع نیازهای جامعه وظیفه ماست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یک بانک خیراندیش است، اظهار کرد: چشم اندازو هدف این بانک کمک به رفع نیاز، نیازمندان و اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه است.وی همچنین تصریح کرد: بانک مهر ایران با ارائه خدمات مناسب و در خور شأن مشتریان توانسته است بیشترین مشتریان را در استان کردستان به خود اختصاص داده است.

مدیریت شعب بانک مهر ایران در استان کردستان افزود: در دوره شیوع ویروس منحوس کرونا این بانک در سطح استان حضوری فعال داشته است و با اهدای دستگاه ضد عفونی کننده یو وی به دانشگاه علوم پزشکی و خرید یخچال و دستگاه مخصوص نوزادان و اهدا آن به شیرخوارگاه مریم به مسئولیت‌های اجتماعی ایفای نقش نموده است.

اسعدی تصریح کرد: امروز خرسندیم که مجموعه پرسنل بانک قرض الحسنه مهر ایران در کردستان با اقدامات خود توانسته در رفع محرومیت و کاهش آلام هموطنان نقش آفرینی کنند و امیدواریم که همه مشکلات این عزیزان رفع شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900626

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • گنج‌یاب‌ها در ساوه به گنج نرسیدند
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب