Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا طاهری گفت: از ابتدای اجرای واکسیناسیون کرونا در شهرستان تاکستان ۲۹۵ هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد حدود ۱۳۶ هزار دز مربوط به مرحله اول و ۱۲۰ هزار دز برای مرحله دوم بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت صبح قزوین؛ با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان تاکستان اظهار کرد: زنگ خطر پیک ششم کرونا در استان قزوین همزمان با سراسر کشور به صدا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستان تاکستان طی روزهای اخیر از رنگ آبی به زرد تغییر کرده که بیانگر شیوع جدید سویه جدید کرونا با عنوان اومیکرون است.   فرماندار شهرستان تاکستان تصریح کرد: با توجه به سرعت تکثیر و انتشار بالای سویه اومیکرون از همه مردم درخواست داریم که با پرهیز از عادی انگاری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک اهتمام داشته باشند.   وی عنوان کرد: در دو بیمارستان شفا و تامین اجتماعی شهرستان تاکستان 16 بیمار کرونایی بستری هستند که از این تعداد دو نفر وضعیت حاد تنفسی داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری هستند ضمن اینکه 7 بیمار نیز طی روز یکشنبه ترخیص شدند.   سینوفارم بیشترین واکسن تزریق شده در تاکستان
طاهری بیان کرد: در آزمایشات به عمل آمده از 68 نفر فرد مشکوک به کرونا 31 نفر مثبت قطعی کرونا تشخیص داده شدند و متاسفانه طی 2 هفته اخیر دو نفر از همشهریان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.   وی خاطرنشان کرد: به منظور حصول اطمینان از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی 17 مورد بازدید از اصناف، بانک‌ها، دستگاه‌های دولتی و سطح شهر توسط کمیته‌های مشترک انجام شد که 14 مورد منجر به صدور اخطار و 22 مورد منجر به تذکر و آموزش شد و 45 مورد بازدید دیگر نیز از مراکز فروش محصولات غذایی و رستوران‌ها انجام و تذکرات لازم داده شد.   این مسئول با اشاره به آمار واکسیناسیون انجام شده در شهرستان تاکستان گفت: از ابتدای اجرای واکسیناسیون کرونا در شهرستان تاکستان 295 هزار دز واکسن تزریق شده که از این تعداد حدود 136 هزار دز مربوط به مرحله اول با 91 درصد جمعیت مشمولان واکسیناسیون و حدود 120 هزار دز با 85 درصد برای مرحله دوم بوده است.   مردم از عادی انگاری اجتناب کنند   وی عنوان کرد: حدود 39 هزار دز واکسن کرونا هم در مرحله سوم واکسیناسیون در شهرستان تاکستان تزریق شده که نزدیک به 25 درصد جمعیت مشمولان این شهرستان را شامل می‌شود؛ همچنین بیشتر واکسن کرونای تزریق شده در این شهرستان را واکسن سینوفارم تشکیل می‌دهد.
طاهری با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری کروناست؛ بیان کرد: از همه مردم شهرستان تاکستان تقاضا داریم که با مراجعه به مراکز اعلام شده نسبت به انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا خود به ویژه برای مرحله سوم اقدام کنند؛ چراکه با توجه به بررسی‌های صورت گرفته بیشتر بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها را افرادی تشکیل می‌دهند که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکردند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه سهل انگاری برخی از همشهریان باعث شده که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان تاکستان کاهش یابد؛ در این راستا با اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای بسیج و هلال احمر از دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها و دیگر مراکز شلوغ بازدید به عمل آمده و تذکرات لسانی به افراد ناقض پروتکل‌های بهداشتی داده می‌شود.
فرماندار تاکستان در پایان بیان کرد: با توجه به شیوع سویه امیکرون روز یکشنبه جلسه اضطراری تشکیل شده و بازرسان اصناف و جهاد کشاورزی مجدد فعال شدند و از سطح نانوایی‌ها و مراکز پرتردد بازدید می‌شود.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی شهرستان تاکستان واکسن کرونا تزریق شده هزار دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور