Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ۱۵۸ شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی؛ دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در سالن فرهنگ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ منصور کبگانیان در حاشیه جلسه ۱۵۸ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر پیشرفت جدی کشور در بخش صنایع و نقش علم و فناوری در این حوزه بیان کرد: در جهان امروز صنایع مختلف در جهت دانش بنیان شدن پیش می‌روند که رقابت اکثر کشور‌ها در این حوزه تنگاتنگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه مصوبه‌ای به تصویب رسیده بود که تکلیفی برای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ایجاد کرد تا مقدمات لازم برای تدوین سند و نقشه راهبردی صنایع دانش بنیان را با همکاری ذی نفعان و وزارتخانه‌های مرتبط به انجام برساند.

 قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ذی نفعان را نهاد‌های دولتی و هم شرکت‌ها، موسسات بزرگ کشور تشکیل می‌دهند که تعداد بسیاری از آن‌ها غیر دولتی‌اند و نقش مهمی را در اقتصاد دانش بنیان کشور ایفا می‌کنند. محور بعدی این جلسه اختصاص به دانشجویان پزشکی داشت که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف شد تا طرح پیشنهادی خود را در زمان محدودی به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشورارائه دهند تا در ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور طرح و بررسی شود.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کردند با مشکلات ادامه تحصیل در خارج از کشور مواجه‌اند، اما شاخص‌هایی را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدنظر دارند که با طرح این موضوع و بررسی اعضا مقرر شد تا این وزارتخانه طرح خود را به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ارائه دهد.

منصور کبگانیان با اشاره به دستور اصلی جلسه مبنی بر «ساماندهی موسسات آموزش عالی» تصریح کرد: فاز یک ساماندهی موسسات آموزش عالی که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شده بود، تصویب شد و نیز ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور تمام مصوبات را گام به گام رصد می‌کند.

وی از برخی از اصلاحات جزئی در گزارش فاز اول ساماندهی موسسات آموزش عالی خبرداد و گفت: اصلاحات جزیی مربوط به مصوبات جلسه ۱۴۹ و ۱۵۰ شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مورخ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ و ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد که با بحث و برسی مفصل از سوی اعضای شورا، برخی از این پیشنهاد‌ها به تصویب رسید.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و معاون آموزشی وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری گزارشی از اجرایی سازی فاز اول ساماندهی موسسات آموزش عالی را ارائه دادند و نقطه نظرات اعضاء شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به بحث و بررسی گذاشته شد و در این جلسه به غیر از موارد جزیی ابراز رضایت از سوی اعضای شورا صورت گرفت. وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شد برنامه‌های خود را درخصوص فاز دوم ساماندهی موسسات آموزش عالی ارائه دهد.

منصور کبگانیان در ارتباط با فاز دوم ساماندهی سایر دانشگاه‌های کوچک اظهار داشت: درزمینه فاز دوم مقرر شد که ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با همکاری وزارتخانه علوم تحقیقات و فناوری شاخص‌های این موضوع را مطرح کند و نیز پیشنهادات وزاتخانه علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون‌های مربوطه بحث و بررسی شود و با عبور از کمیسیون‌های مربوطه در شورای راهبری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور مطرح شود. همانطور که مستحضرید مقام معظم رهبری در دستوری که به وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کردند از طرح ساماندهی موسسات آموزش عالی حمایت کرده بودند، اما الحاق، ادغام و ساماندهی موسسات آموزش عالی با هماهنگی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور صورت گیرد که خوشبختانه این کار در حال انجام است و گزارش‌های ساماندهی موسسات آموزش عالی را خدمت رهبر فرزانه انقلاب ارائه خواهیم داد.

وی به بحث‌هایی در ارتباط با دانشگاه‌های دولتی اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد که برنامه آمایش و ساماندهی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی که مورد بررسی کمیسیون‌های ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است، بعد از بررسی در دستور جلسه ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: برخلاف تصور رضایت بالایی از آموزش‌های مجازی وجود دارد

انتهای پیام/

برچسب ها: موسسات آموزش عالی نقشه جامع علمی کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: موسسات آموزش عالی نقشه جامع علمی کشور ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ساماندهی موسسات آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای ستاد راهبری تحقیقات و فناوری علم و فناوری وزارت علوم مقرر شد فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مصطفی میلانی، دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای این استان در زمینه مواد و ساخت، گفت: تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاوردهای فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهادهای فعالان این حوزه اشاره کرد و گفت: ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویدادهای تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد.

تاکید بر اهمیت شیرین‌سازی آب و توسعه سرامیک‌های پیشرفته

 میلانی، شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، فناوری‌های شیرین‌سازی آب از اهمیت بالایی برخوردار هستند و ستاد مواد آماده است تا از طرح‌های فناورانه در این زمینه حمایت کند.

دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در پایان افزود: این ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قراردادها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین آمادگی دارد و خواستار همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور