Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نکته را به کسانی که فوتبال را به یک ابزار و وسیله برای رسیدن به اهدافشان تبدیل کرده اند، یادآوری می کنیم، هواداران فوتبال برشی عمیق از بدنه جامعه هستند و وقتی اجازه حضور آزاد هواداران مرد و زن در استادیوم را نمی دهید یعنی شما جرات به نمایش گذاشتن تصویری بدون فیلتر از بدنه جامعه خود را ندارید...

در روز هایی که سالن های بسته و تاریک سینمای کشور بیش از دو سوم ظرفیت اش را در اختیار علاقه مندان به فیلم و سینما قرار داده و اکثر بلیت های جشنواره تا روز آخر یعنی 22 بهمن فروخته شده، در این بین تشخیص داده شده تا استادیوم رو باز و 100 هزار نفری آزادی هیچ تماشاگری را برای بازی آخر تیم ملی در خود جای ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ تصویر از مترو جشنواره فیلم فجر و استادیوم آزادی

به گزارش طرفداری، در بازی قبلی تیم ملی مقابل عراق خبر رسمی حضور بانوان در استادیوم آزادی اعلام شد و برای چند ساعتی شاید جامعه فوتبال خبر خوشی را شنید اما وقتی در آخرین ساعات روز چهارشنبه فدراسیون اعلام کرد که باید از همان سایت بلیت فروشی ای که برای بازی استقلال و نساجی استفاده شده بود، بلیت ها تهیه شود مشخص بود که قرار است چه اتفاقی فردا در استادیوم بیافتد.

تصاویری از افتتاحیه جشنواره

در همان ساعات اولیه سایت بلیت فروشی به مشکل خورد. وقتی که روز بازی فرا رسید اتوبوس های شرکت واحد هم با تمام ظرفیت های شان بانوان را به داخل استادیوم انتقال دادند تا شرایط به گونه ای به نمایش گذاشته شود که انگار همه چیز گل و بلبل است و هر هوادار بانویی که برای خرید بلیت اقدام کرده توانسته وارد ورزشگاه شود.

از گزینشی بودن و حصار کشی های استدایوم آزادی در بازی با عراق بگذریم به یک قضیه جامعه شناسی مهم می رسیم. پیش از هر چیز باید از مسئولان بپرسیم چرا بازی ایران با امارات بدون تماشاگر برگزار می شود؟ استادیوم آزادی 80 هزار نفر گنجایش دارد و هر جایگاهی هم حدود 100 نفر را در خود می تواند جای بدهد آیا نمی توانید در هر کدام از این جایگاه ها 50 نفر را بدون هراس از کرونا جای بدهید؟ با این همه ادعا و صحبت از فدراسیونی علمی آیا مسئولان نمی توانند یک برنامه نویسی ساده انجام دهند و سایت بلیت فروشی را برای بررسی وضعیت واکسیناسیون هواداران به سامانه وزارت بهداشت وصل کند؟ در این بین بحث بحث نخواستن است بحث نتوانستن نیست. چرا در همین شرایط مشابه سالن های جشنواره فجر را پر کرده اید؟ سالن های تاریک و مسقف سینما برای شیوع ویروس کرونا یا کنار هم بودن زنان و مردان مشکلی ایجاد نمی کند؟

فوتبال برش عمیقی از بدنه هر جامعه است و زمانی که برخی مسئولان علاقه ندارند تا بدنه جامعه در استادیوم و مقابل دوربین های تلویزیونی کنار هم باشند یعنی این که خیلی ها هیچ علاقه ای ندارند که برشی از جامعه ای را که خودشان ایجاد کرده اند را ببیند و بدون فیلتر مقابل دوربین های تلویزیونی به نمایش بگذارند. در این بین هم فوتبال به یک ابزار مناسب برای شاد نشان دادن مردم تبدیل شد و در حالی که در خیابان ها هیچ خبری از کارناوال های شادی و حضور مردم عادی نبود، صدا و سیمای ملی تصویر دیگری از جامعه نشان می داد. انگار حضور بدون فیلتر و آزاد در استادیوم های فوتبال خطر بزرگی برای برخی ها ایجاد می کند چرا که نمی توانند فیلتر های خود را ایجاد کنند!

در این بین فقط یک نکته را به کسانی که فوتبال را به یک ابزار و وسیله برای رسیدن به اهدافشان تبدیل کرده اند، یادآوری می کنیم؛ شما جرات به نمایش گذاشتن تصویری بدون فیلتر از بدنه جامعه خود را ندارید؟

اخبار داغ 

این زن روی تتلو را کم کرد! / سارا سبات کیست؟ + عکس گل زیبای ایتو به عربستان (ژاپن 2-0 عربستان) تغییر چهره پژمان جمشیدی در جشنواره فجر + عکس رسمی؛ ژائو کانسلو تا 2027 با منچسترسیتی تمدید کرد حضور اوبامیانگ در تمرینات بارسلونا با وجود عدم اعلام رسمی انتقال او / عکس

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بدنه جامعه بدون فیلتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۱۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!

طبیعی است که فساد در فوتبال بیش از هر فدراسیون دیگری رخنه کرده باشد، چراکه در آن پول زیادی وارد می‌شود و تعداد صفر قراردادهای منعقدشده در فوتبال تفاوت اساسی به رشته‌های ورزشی دیگر دارد. هر وقت رسانه، کارشناس یا افشاگری در فوتبال از فساد دم زده، مدیران فدراسیون‌ فوتبال در مقام دفاع، خواهان شواهد و مدارک شده‌اند و برای کشف آن هیچ زحمتی به خود راه نداده‌اند.

کمیته های قضایی متعدد فوتبال از انضباطی گرفته تا کمیته اخلاق، به خصوص همین کمیته اخلاق، بدون ذکر نام و حتی گاهی اوقات بدون اعلام حکم صادره، به صورت پنهانی و در خفا برخی را محروم و گروهی را تبرئه می‌کنند.

 

بیشتر آنهایی که بدون اطلاع‌رسانی محروم می‌شوند هم با اعتراض به کمیته استیناف، حکم رد یا عفو می‌گیرند و در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد.

 

به طور مثال؛ در یک مورد عجیب بازیکنی در باشگاه دولتی فولاد خوزستان؛ هفت فصل است که در لیست حضور دارد اما فقط ۱۶ دقیقه بازی رسمی کرده که از همین مقدار ناچیز هم تنها یک دقیقه در لیگ برتر بوده است!!

برخی سایت‌ها با انتشار این مطلب پرسیده‌اند؛ راز بقای این بازیکن ۳۱ساله و گمنام در فوتبال چیست؟ پاسخ البته روشن است...

آیا اگر این تیم، خصوصی بود، مدیرعامل آن جرات داشت یک بازیکن آماتور فوتبال را بدون صلاحیت و کاربرد، هفت سال نگه دارد و قراردادش را تمدید نماید؟! این نا بازیکن ، فامیل و وابسته چه مقام و منصبی است که کسی جرات ندارد کنارش بگذارد؟ این چه ورزشکاری است که طی اینهمه سال نتوانسته حداقل کمی سطح فنی‌اش را در تمرینات بالا بکشد و برای دقایقی هم که شده، به زمین برود تا چنین آبروریزی رخ نداد!

چنین ورزشکار کم‌استعدادی، چگونه جای استعدادهای ناب فوتبال جنوب را اشغال کرده و تا کی می‌خواهد یک سهمیه بزرگسال را بسوزاند؟

پشت او کیست که هر مربی و مدیرعاملی می‌آید نمی‌تواند تکانش بدهد و همه مجبورند تحملش کنند؟ سعید آذری و گرشاسبی با آنهمه ادعا چگونه او را عضو تیم کردند و مربی در سطح نکونام چرا عذر او را نخواست؟ او کیست که با تغییر دولت ها و مدیران استانی و کشوری هم، محکم سرجایش هست و در واقع بقایش به مقامات سیاسی هم وابسته نیست؟ او تا حالا چقدر پول بابت قراردادهایش از این تیم متصل به بودجه دولتی گرفته است؟ 

بگذارید اسمش را بدون تعارف بگوییم؛ نام او ابراهیم سلجوقی است و از سال 1395 و در دوره مربیگری سیروس پورموسوی مربی کنونی استقلال خوزستان، به فولاد پیوست.

بازیکنی ۳۰ ساله که هفت فصل متوالی در لیست باشگاه خوزستانی بوده، اما آمار بازی بسیار بسیار کمی دارد و نگه‌داشتن او اصلا طبیعی نیست. جرات می‌خواهد که چنین مورد واضحی را جلوی چشم انبوه رسانه‌ها مرتکب شوند و فکر کنند کسی نمی‌بیند.

در سایت باشگاه فولاد خوزستان، آمار بازی این بازیکن ۱۶ دقیقه عنوان شده و در لیگ برتر فصل 1400-1399 یک دقیقه و در جام حذفی فصل 01-1400 به مدت ۱۵ دقیقه برای این بازیکن آمار بازی به ثبت رسیده است. او دو سال است بازی رسمی نکرده اما هنوز هست!

در حالی که سایت باشگاه فولاد پست این بازیکن را مهاجم عنوان کرده، ولی وی در یکی از مصاحبه‌هایش پست خود را مدافع اعلام کرده است. جالب است که مصاحبه هم کرده و چنین اعتماد به نفسی هم داشته!

این موارد در حالی رخ می‌دهد که در فصول گذشته بارها دیده شده که بازیکنان بزرگ فولاد به دلیل پُر بودن لیست و جایگزینی بازیکنان جدید با قلم قرمز مربیان این تیم روبه‌رو شدند، اما در مورد سلجوقی اوضاع متفاوت است.

باید گفت مشکل امروز فوتبال ایران همین جزئیات و ناعدالتی در سطوح باشگاهی و آکادمی ها است که فساد در آن فراگیر شده و هر فردی با پول و رابطه می‌تواند فرزند خود را به درجات بالاتر برساند و او را آنجا حفظ کند، بدون آنکه حق او باشد. 

عمر حرفه‌ای در رشته فوتبال همین یک دهه است و بازیکنی نظیر سلجوقی، که معلوم نیست در تمرینات حاضر می‌شده یا خیر؟ حالا به سال‌های پایانی گشت و گذار خود در فوتبال نزدیک شده و اگر رضایت بدهد، نوبت به بقیه سفارشی‌ها برسد.

دیگر خبرها

  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • فوتبالیست قرمزپوش لیگ برتری در ۷ سال فقط یک‌دقیقه بازی کرده!
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق