Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@19:20:44 GMT

رکورد طولانی ترین صاعقه شکسته شد

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۸۵۴۲۳

رکورد طولانی ترین صاعقه شکسته شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، صاعقه مذکور در آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی رخ داد و در مسافت ۷۶۸ کیلومتر در ایالت های می سی سی پی، لوییزیانا و تگزاس مشاهده شد. این درحالی است که صاعقه به ندرت در فاصله ای بیش از ۱۰ مایل دیده می شود و کمتر از یک ثانیه طول می کشد. رکورد طولانی ترین صاعقه قبلی ۷۰۹ کیلومتر بود که در برزیل و در سال ۲۰۱۸ میلادی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر آن یک صاعقه دیگر در سال ۲۰۲۰ در اوروگوئه و آرژانتین ثبت شد که با ۱۷.۱ ثانیه، رکورد مدت زمان این رویداد را شکست. رکورد پیشین طولانی ترین مدت زمان صاعقه نیز ۱۶.۷ ثانیه بود.

پروفسور رندال سرونی از سازمان جهانی هواشناسی(WMO) در این باره می گوید: این رکوردها خارق العاده هستند.

طبق گزارش این سازمان هر دو رکورد در مناطقی روی داده اند که در معرض طوفان های شدیدی قرار دارند که ابر صاعقه به وجود می آورند.

به گفته سرونی احتمال دارد صاعقه های طولانی تری هم روی داده باشد یا با کمک پیشرفت در فناوری های فضایی ردیابی صاعقه، در آینده رخ دهد.

سازمان جهانی هواشناسی هشدار داد صاعقه یک رویداد خطرناک است و از ساکنان هر دو منطقه و همچنین مردم سراسر جهان خواست طی وقوع تندبادها، اقدامات احتیاطی را انجام دهند.

کد خبر 5414959 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت رکورد رعد و برق تحقیقات علمی حاکمیت سایبری ایالات متحده امریکا فناوری فضایی اینترنت تحقیقات علمی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حکمرانی فضای مجازی شبکه ملی اطلاعات همراه اول اقتصاد دیجیتالی امنیت اطلاعات فیس بوک اکتشافات فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا

تصاویر آخرالزمانی از لحظه برخورد صاعقه به آتشفشان در گواتمالا را تماشا می‌کنید.

دریافت 633 KB

دیگر خبرها

  • تصاویر آخرالزمانی از برخورد صاعقه به فوران آتشفشان در گواتمالا
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد
  • تلاشم شکستن رکورد دنیا در فری استایل است
  • طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود + عکس
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • تهران قدیم | طولانی‌ترین خیابان تهران ۶۹ سال قبل این شکلی بود
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • رکورد مسابقات فری استایل اسکیت شکسته شد
  • شکست رکورد ایران توسط ترانه احمدی در مسابقات اسکیت فری استایل