Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت گفت: عملیات پیوند قلب از طریق انتقال هوایی از مشهد به تهران با موفقیت انجام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ امیرحسام علیرضایی، اظهار کرد: عملیات پیوند قلب اهدایی از طریق انتقال هوایی قلب، قهرمان 1.5 ساله مشهدی بر روی دختر 3 ساله‌ای با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه ویروس کرونا حوزه پیوند اعضا را به شدت تحت تاثیر قرار داده، اما با همکاری و تلاش شبانه‌‌روزی همکاران، عملیات پیوند عضو با دقت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ادامه دارد تا زندگی را به بیماران نیازمند بازگرداند.

وی در خصوص انتقال این قلب پیوندی اظهار کرد: با مدیریت مرکز پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت و همکاری تیم‌ پیوند و واحد‌های فراهم‌آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و ایران، اهداکننده و گیرنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز عضو پیوندی به تهران انتقال داده شد.

سرپرست مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: با این اقدام خداپسندانه و رضایت خانواده پیوند قلب کودک پسر 1.5 ساله مشهدی در بیمارستان شهید رجایی، به یک دختر 3 ساله با موفقیت پیوندزده شود.

علیرضایی عنوان کرد: کبد این قهرمان کوچک به شیراز ارسال و دو کلیه نیز در مشهد پیوند زده شد.

پیوند قلب خوک به انسان! انتقال هوایی قلب پیوندی از رشت به تهران اهدای 30 عضو پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت اهدای عضو بهداشت و درمان وزارت بهداشت اهدای عضو پیوند قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران اظهار کرد: در هفته گذشته (۱ الی ۷ اردیبهشت ماه) مجموع ۲۶۵۷۸ مأموریت در مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان تهران (دیسپچ) ثبت شد که در پی این مأموریت‌ها ۶۴۲۸ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۲۰۱۵۰ مورد نیز در محل از خدمات اورژانس استفاده کردند.

وی افزود: در این مدت ۶۴۳۴۲ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس استان تهران برقرار شد که از این تعداد متأسفانه ۴۲۴۲ مزاحم با این مرکز بوده است.

رئیس سازمان اورژانس تهران تاکید کرد: از مجموع مأموریت‌های ثبت شده طی هفته گذشته، ۳۵۵۹ مورد حوادث ترافیکی و ۲۱۹۹۴ مورد حوادث غیر ترافیکی بوده است.

توکلی همچنین گفت: اورژانس هوایی ۴ سورتی پرواز داشته که در پی آن ۴ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • درمان موفقیت آمیز پرولاپس مخاطی رکتوم به روش اندوسکوپیک در شیراز
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مادربزرگ ۵۴ ساله قلب مصنوعی و کلیه خوکی دریافت کرد
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • کبد جوان ۲۲ ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی