Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد پیله چی گفت: از سال ۹۲ با تاسیس مرکز درمان ناباروری در استان قزوین تاکنون بیش از ۱۰۰۰ فرزند از طریق درمان در این مرکز به دنیا آمده و بیش از ۴ هزار پرونده در آن تشکیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ جهاد دانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سال 59 و در جهت پیوند واحد دانشگاهی و صنعتی و تربیت نیروی کارآمد و توانمند شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی، پژوهشی و آموزشی بوده و یکی از دستاوردهای مهم انقلاب به شمار می‌رود به طوریکه امروزه می توان آن را یکی از بخش‌های خیلی تاثیرگذار در جنبه‌های مختلف آموزشی کشور دانست.
  فرشاد پیله چی، رئیس جهاد دانشگاهی قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به تاسیس جهاد دانشگاهی قزوین در ۱۰ بهمن ماه سال ۸۳ اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد انقلابی غیردولتی در استان در حال فعالیت است.
  رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با اشاره به اینکه ۱۰ هزار نفر به عنوان جهادگر در این نهاد مشغول هستند، افزود: در حال حاضر ۲ دانشگاه، ۵ موسسه آموزش عالی، ۳ پارک علم و فناوری، ۳۰ پژوهشکده، ۳ پژوهشگاه، ۱۵۰ مرکز آموزشی کوتاه مدت و۴۰ مرکز علمی کاربردی زیر نظر جهاددانشگاهی در کل کشور در حال فعالیت هستند.
  وی گفت: مراکز جهاد دانشگاهی در استان‌ها تحت سه معاونت فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در حال فعالیت هستند که حوزه معاونت فرهنگی ما شامل خبرگزاری ایسنا و ایکنا، انتشارات و مرکز افکارسنجی ایسپا که به عنوان یک مرکز رصد جدی در سرویس‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی است که آمار و اطلاعات دقیقی را جهت بهره برداری دستگاه‌ها ارائه می‌دهد.
  این مسئول اظهار کرد: بخش دیگری که تحت معاونت فرهنگی در حال فعالیت است، سازمان دانشجویی جهاددانشگاهی که بحث توانمندسازی دانشجویان ذیل این سازمان قرار داده‌ایم.
  پیله چی ادامه داد: برنامه‌های حوزه معاونت پژوهشی در جهاددانشگاهی در هر استان متفاوت و براساس پتانسیل و نیازهای آن استان فعالیت می‌کند.
  وی تصریح کرد: حوزه معاونت آموزشی شامل آموزش‌های کوتاه مدت که تخصصی و مهارت محور و متناسب با نیاز هر استان جهت اشتغال و توانمندسازی متقاضیان بوده و آموزش‌های بلند مدت هم با همین هدف در مراکز علمی و کاربردی پیگیری می‌شود.
  رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین با بیان اینکه در جهاددانشگاهی استان کارها علمی و تخصصی پیش می‌رود، گفت: در حوزه انتشارات در مدت دو سال به عنوان استان برتر انتخاب شدیم و امیدواریم در دولت جدید بتوانیم خدمات خوبی را ارائه دهیم. 20 هزار نفر از آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی بهره برده اند
  پیله چی یادآور شد: در آموزش‌های کوتاه مدت به دنبال محورهای مورد نیاز استان مانند طراحی لباس و پوشاک و آموزش‌های درمانی هستیم تا بتوانیم ایجاد شغل کنیم.

این مسئول جهادی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر از آموزش کوتاه مدت در مراکز آموزشی و 3هزار نفر هم در مراکز علمی کاربردی بهره برده‌اند.
  وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی قزوین در حوزه پژوهشی در ۱۰ سال اخیر به دنبال نیازها و پتانسیل‌های استان که صنعت و کشاورزی است ورود پیدا کرده که البته به دلیل عدم حمایت‌ها با وجود پیشنهادات زیادی که در این حوزه‌ها ارائه داده‌ایم، خروجی مناسبی نداشته که در نهایت به سمت نیازهای استان قدم برداشتیم.
  رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین ضمن اشاره به کمبود در حوزه درمانی استان افزود: جهاددانشگاهی در ۸سال اخیر به حوزه درمان ورود پیدا کرده و از سال ۹۲ با تاسیس مرکز درمان ناباروری تاکنون بیش از یک هزار فرزند از طریق درمان در این مرکز به دنیا آمده و بیش از ۴ هزار پرونده در آن تشکیل شده است.
  پیله چی ادامه داد: آزمایشگاه پاتولوژی خون با تعرفه ۵۵ درصد خصوصی به شهروندان خدمت رسانی می‌کند تا اقشار کم درآمد بتوانند به راحتی از این مرکز در بالاترین سطح کیفی خدمت دریافت کنند.
  وی با بیان اینکه مرکز جامع توانبخشی و فیزیوتراپی ما در حوزه درمان در حال فعالیت است، تصریح کرد: مرکز شیمی درمانی جهاددانشگاهی که ظرفیت ارائه خدمات به 500 بیمار در ماه را داراست در دوران کرونا توانست خدمات شایسته‌ای را به بیماران سرطانی ارائه دهد.
  رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین خاطرنشان کرد: بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی که به عنوان یک بیمه به آن نگاه می‌کنیم، برای درمان سرطان و بسیاری از بیماری صعب الاعلاج مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۱۳۰۰ پرونده تاکنون در آن تشکیل شده است و درصدد هستیم این موضوع را بسیار جدی فرهنگ سازی کرده و خدمات را در این‌حوزه توسعه دهیم.
  پیله چی ادامه داد: پیگیر ساخت مرکز شیمی درمانی هستیم که نیازمند مساعدت‌های مسئولین و خیرین است و با توجه به اینکه در این حوزه مرکز فعالی نداریم و با وجود ظرفیت محدود نیز از استان‌های مجاور هم به مرکز ما مراجعه می کنند، می‌توانیم با ساخت این مجموعه یکی از معضلات استان را کاهش بدهیم.
  وی با اشاره به نقش پژوهشی جهاددانشگاهی در حوزه گردشگری و هنر تصریح کرد: در این راستا مرکز تخصصی معماری و هنر را ایجاد کرده‌ایم که تاکنون طراحی‌های فاخری را در استان‌های مختلف ارائه داده‌ایم که مهمترین پروژه سال گذشته نیز مرمت "گنبد مسجد جامع" بود.
  رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در ادامه گفت: بنا داریم بحث گردشگری استان را توسعه دهیم که تاکنون در این راستا توانسته‌ایم اسناد مهمی را مانند سند توسعه فرهنگی و سند آمایش علم و فناوری را نگارش کنیم که برای اولین بار در کشور انجام شد.
  پژوهشکده رویان از بزرگترین دستاوردهای جهاددانشگاهی
  این مسئول بیان کرد: جهاددانشگاهی در طول۴۰ سال دستاوردهای مهمی را داشته است که در حوزه پزشکی آن می‌توان به مرکز پژوهشگری درمان رویان و سلول‌های بنیادی اشاره کرد که در سطح دنیا جزو مراکز برتر بوده و از سال ۷۰ تاکنون در حال فعالیت است.
  وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در حوزه علم و صنعت در مورد مولدهای برق و باطری‌های قوی برق، دکل‌های برق برای سیستم ناوگان وزارت برق، در حوزه صدا و سیما و آنتن های برق در روستاها، ساخت موتورهای پیشران برای قطارهای شهری و مترو، ساخت گیربکس خودرو، در حوزه مواد شیمیایی و معدنی، ایجاد مته‌های حفاری برای شرکت نفت و نشت حفاری در حوزه نفت و گاز بسیار فعال عمل کرده است.
  رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین بیان کرد: تدوین کتب بومی آموزش زبان انگلیسی توسط جهاددانشگاهی استان قزوین اثری فاخر در سطح کشور است که کاری باکیفیت‌تر از آن نداشتیم و کار نگارش این کتب پس از مراحل پژوهشی و مطالعاتی به پایان رسیده است.
  پیله چی افزود: کتب زبان انگلیسی جهاددانشگاهی قزوین در ۸ سطح برای کشورهای مسلمان منطقه نگارش شده که در فاز اول ضعف‌های فرهنگی آن گرفته شده و موضوعات فرهنگی و ذائقه بازار در آن لحاظ شده و به عنوان یک طرح ملی توسط شورای انقلاب فرهنگی دنبال می‌شود.
  این مسئول با بیان اینکه جهاددانشگاهی به دنبال ایجاد طرح‌های فناورانه مطابق با نیاز روز کشور است، تصریح کرد: سیاست ما این است که با استفاده از طرح‌های دانش بنیان و تخصصی نیاز و وابستگی کشور به خارج را قطع کرده و به توان داخلی تکیه کنیم.
  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از اولویت های جهاددانشگاهی
  وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به دنبال رفع نیازهای کشور است، خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی از دولت‌مردان می‌خواهیم که ماموریت‌های جدی را به ما بسپارند چراکه بنا داریم خدماتی که بر زمین مانده را بدست گرفته و در جهت ناامیدی دشمن هستیم.
  پیله چی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار جهاد دانشگاهی دانست و افزود: مشاغل خانگی و کسب و کار خرد پایه و اساس تمام مشاغل و صنایع مادر هستند پس اگر به این مشاغل رسیدگی شود ضمن ایجاد اشتغال به سمت توسعه در صنایع بالادستی حرکت خواهیم کرد.
  وی در پایان تجاری سازی محصولات دانش بنیان را از دیگر برنامه‌های جهاددانشگاهی نام برد و گفت: کمک به کارآفرینان و مخترعین در جهت تجاری سازی محصولات دانش بنیان و ورود این محصولات به بازار و توسعه کسب و کار از دیگر برنامه مهم و اولویت دار جهاد دانشگاهی خواهد بود.
  انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین دانشگاهی قزوین حال فعالیت عنوان یک کوتاه مدت هزار نفر پیله چی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۸۷۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تجمع کردند.

سردار محمدرضا آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در این مراسم گفت: ریشه رژیم صهیونسیتی بر جنگ و جنایت و نسل کشی بنا شده است.

وی افزود: سردمداران اصلی رژیم صهیونسیتی از ثروتمندترین و بانفوذترین افرادی هستند که تمام قدرت و اقتصاد آمریکا در دست آنان است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ترور و آدم کشی را مهمترین خصوصیت آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این افراد حتی به تعدادی از رییس جمهوران آمریکا نیز رحم نکردند.

سردار آهنگر ایستادگی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونسیتی را دستاورد عظیمی برای این جبهه برشمرد و گفت: جبهه مقاومت تمام معادلات رژیم صهیونسیتی را بر هم زد و امروز اسرائیل از اقتدار و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شوکه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از مردم مظلوم غزه
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد
  • از حضور رکابزنان قزوینی در تیم ملی تا نقل و انتقالات در کراپ الوند
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین